Gå til innhold

NY middag. Frisk wokmiks og.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså i dag er jeg drittlei all mat jeg pleiervå lage å skal lage noe JEG aldrig har lagetvfør. Wok.

Har kjøptv2 poser med frisk wokmix, denne skal bare stekes/wokkes, og så skal jeg steke det jeg kaller "kyllingsnadder". Altså små biter av kyllingbrysy, nesten som biffsnadder altså. Så tengte jeg at mot slutten av vokketiden til grønnsakene tilsatte de ferdig stekte og kjempegode kyllingbitene.

Jeg kan ikke noe om wok, og lurer på hva jeg skal ha attåt.....kan jobikke ha "salat"....litt sånn smør på flesk...hehe. men poteter høres også feil ut.

Hvordan gjør jeg dette?? Skaø wok blandingen wokkes i olivenolje på høy varme?? Jeg har ikke wok, men en høy Høyang panne perekt til formålet

Tnker at dette skal blien sunn middag til oss som er på slankeren.....

Tips og råd mottas med takk...

Anonymous poster hash: 2c7df...78c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å frese kylling/ fisk/ scampi eller det jeg skal ha først i små porsjoner - legger de på fat.

Freser så grønnsaker. Kjøper aldri frossen wok blanding, men river hodekål og gulrot. Har også for eks. vannkastanjer, minimais, bønnespirer, bønner, kikerter og freser de lett.

Bruker ris, couscous eller woknudler til og en eller annen saus, kommer an på kjøtt/ fisk som brukes.

Anonymous poster hash: bd6a0...208
Skrevet

Du skal aldri steke i olivenolje hvertfall, bruk rapsolje.

Server wokmiksen med f.eks ris eller nudler, og bruk saus til. Enten lag saus oppi woken eller ha den ved siden. F.eks teryaki, ketjap-sesam, sweet&sour etc. Eller bruk kokosmelk, mangochutney osv og dytt oppi diverse til det smaker godt.

Anonymous poster hash: f6ecb...4a6
Skrevet

Ris....hva slags ris da? Vi er ikke vant til å bruke ris......har brukt ming hurtigris noen ganger da, til kylling eller gryterett.

Saus, hva slags saus da??

Må tydeligvis på butikken igjen jeg.

-trodde jeg slappp det i dag :P

Skrevet

Du skal aldri steke i olivenolje hvertfall, bruk rapsolje. Server wokmiksen med f.eks ris eller nudler, og bruk saus til. Enten lag saus oppi woken eller ha den ved siden. F.eks teryaki, ketjap-sesam, sweet&sour etc. Eller bruk kokosmelk, mangochutney osv og dytt oppi diverse til det smaker godt. Anonymous poster hash: f6ecb...4a6

aldrig oliven?. Bare raps?? Den er vel sunnere den da??

Teryaki, ketjap?. Mangochutenay?.

Jeg er heeelt lost.

-over til google.....

Skrevet

Ja, det er jo ikke noe godt med tørre grønnsaker og kun kylling. 

Nei saus, den du liker? Står jo i hylla der nudler osv står.. Personlig liker jeg best ketjap-sesam, fordi den minner meg om chop suey.

Anonymous poster hash: f6ecb...4a6
Skrevet

Ja, det er jo ikke noe godt med tørre grønnsaker og kun kylling.  Nei saus, den du liker? Står jo i hylla der nudler osv står.. Personlig liker jeg best ketjap-sesam, fordi den minner meg om chop suey. Anonymous poster hash: f6ecb...4a6

Takk for gode tips...... *løper til nudelhylla på butikken*

Skrevet

Olivenoljen tåler ikke sterk varme. Da setter det seg en kraftig smak i oljen (og derav maten). Raps tåler høy temperatur og setter ikke smak. Sunn er den også, hvis du kjøper en sunn variant. Mørke glassflasker pleier å tyde på sunne oljer, da oljer egentlig ikke tåler lys uten å harskne. Mens de i lyse plas er behandlet for å tåle lys. Men de er billigere og helt greie å bruke en gang i blant :)

Anonymous poster hash: b96bf...8d8
Skrevet

Plas= plast...

Anonymous poster hash: b96bf...8d8
Skrevet

Man har ikke ne VEDSIDEN AV wok. Wok er hele retten. Du burde dog ha en saus...

Anonymous poster hash: 41294...e47

Skrevet

Jeg steker først kyllingen, så grønnsakene. Blander de sammen i panna igjen og heller på litt soyasaus, litt sweet chili saus og litt oystersaus. Veldig enkelt og veldig godt.

Server med ris. Er du helt ukjent med ris så prøv boil-in-bag, umulig å mislykkes :)

Anonymous poster hash: 98859...658

Skrevet

Jeg steker først kyllingen, så grønnsakene. Blander de sammen i panna igjen og heller på litt soyasaus, litt sweet chili saus og litt oystersaus. Veldig enkelt og veldig godt.

Server med ris. Er du helt ukjent med ris så prøv boil-in-bag, umulig å mislykkes :)

Anonymous poster hash: 98859...658

Sånn som dette gjør jeg det også - ,ed de sausene (unntatt sweet chili, for det er jeg ikke så glad i).

Anonymous poster hash: 81b54...2be

Skrevet

En sunn variant av rapsolje??? Jeg trodde raps var raps jeg....flau og tydeligvis uvitende.

Takk for mange tips, det ble slik:

Stekte saftige kyllingbiter, og så stekte/wokket jeg grønnsakene og hadde i en bitteliten dæsj ketsep sesam eller hva det het. Så kokte jeg litt asiatiske egg nudler og blandet alt sammen.

Det var godt. Det frister å prøve ut dette flere ganger med flere smaker.

Mens jeg sto på eurospar så leita jegvetter fullkorns nudler. Men det fant jeg ikke, så hadde de en masse nydler med krydderposer, kjøtt og ktylling, og sånn, fra first prise, mrblee osv. Kanskje jeg skulle kjøpt dette i steden??

Jeg kjøpte noe asiatiske egg nudler....

Gjest flykræsj
Skrevet

Asiatiske eggnudler er 100 ganger bedre enn mr lee og first price- et godt valg mao du kan jo forsøke ris også- brun basmatiris synes jeg er godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...