Gå til innhold

ÅH SHIT!!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kroppen min har gitt meg tydelige tegn et par dager, og nå hadde jeg ei pause på jobben så jeg dro å kjøpte en g.test.

POSITIV!!

Så nå håper jeg noen kan fortelle meg at jeg ikke kommer til å bli utslitt..

Vi har ei på 2,5 og ei på 13 mnd :)

Fine lette jenter begge 2 altså, men nå ble det mange tanker.

Barnet er hjertelig velkomment uansett, men godt å høre litt erfaringer :)

Anonymous poster hash: b53b0...3cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer :)

Jeg har to jenter (2009 og 2011) og en gutt (2013). Akkurat 2 år mellom hver. I tillegg har jeg en stor gutt (2002). Har gått kjempefint og føler meg ikke utslitt en plass. Noen enkeltdager er det jo, men ikke lange perioder.

Har egentlig funnet ut at alt handler om søvn og litt "metime" og hvordan baby er selvfølgelig. 

- Da nr 3 kom sov alle ungene hele natta (19-07) uten å våkne. Baby våknet en gang for mat. Fra han var 4 uker sov han 12 timer i strekk uten mat. LUKSUS! :)

-Alle tre var enkle å legge. "God natt, suss og klem, slukke lys, gå ut, snork"

- De to eldste (av de små) er stort sett bestevenner og underholdt hverandre hvis jeg var opptatt med baby.

- Baby drakk pupp hver 4 time. Han sov lange lurer på 3-4 timer, våknet og fikk bleie og melk, sovnet igjen og sov 3-4 timer osv. Kl. 19 la han seg som sagt for natten og sov til det ble morgen. Sov ca 20-22 timer i døgnet de første månedene. Jeg hadde dermed masse tid for meg selv og til forefallende husarbeid - og til å gi full oppmerksomhet til de eldste.

-Ingen ammeproblemer, ingen sjalusi, ingen barseltårer.

Jeg var alltid uthvilt nok til å takle eventuelle utfordringer, på dagtid kunne jeg putle på med husarbeid, drikke kaffe, lese avisen osv

Fra kl 19 00 hver kveld var det metime/kjærestetid.

Så tre tette barn er altså ikke ensbetydende med total forfall ;)

Men har også opplevd barn i andre enden av skalaen også, der jeg i tillegg sleit med både amming og helse generelt. Hadde barna kommet i en annen rekkefølge hadde nok tingenes tilstand hvert en helt annen ;)

Anonymous poster hash: 64d1b...801
Skrevet

Ble gravid når lille var 7 mnd.. Har ikke født enda, men regner med det blir travelt, men gøy om noen år :)

Anonymous poster hash: 7cb6b...44d
Skrevet

Jeg ble jo gravid ganske raskt etter første, og der har gått overraskende bra synes jeg.

Men 3 stykker under 4 år, kjenner jeg at jeg er litt bekymret for. Men herregud, alt går. Og jeg begynner å bli vant til å gå gravid og å være i permisjon.

Nå har jeg altså jobbet i én uke, så får jeg positiv test, igjen ;) Forrige gang var jeg allerede 13 uker på vei når jeg startet opp etter permisjon :P

Ojoj, jeg er nok litt stresset nå, men det kommer sikkert til å gå heeeelt fint 😊

Har du noen tips til en morsom og fin måte å fortelle det til mannen min på?

Når roen har senket seg i kveld, og vi sitter å skravler om barna våre..:)

Hi

Anonymous poster hash: b53b0...3cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...