Gå til innhold

Man kjøper vel ikke gave til andre enn dåpsbarnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg mener, til søsken  ?

Anonymous poster hash: 2cb9d...2cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selvsagt ikke!!

Anonymous poster hash: 9c8a1...861

Skrevet

Nei! egentlig ikke.. Er jo ikke de som har dåpsdag..

Men jeg har alltid tatt med en liten (billig) ting til storesøsken.. Hvertfall om dem er i bhg alder.. Alt fra en liten lekebil eller litt godis.

Her fikk storebror lekebil av sin tante, og ltt godis av oldemor. Han var bare 2år, og syntes ikke at det var såå greit at lillebror fikk masse gaver og masse oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: bd78a...845
Skrevet

Det skulle ikke forundre meg.

Kjente ei som t.o.m sendte med en gave til sønnen sin når han skulle bursdag.

Stakkar, han ble jo så lei seg når bare bursdagsbarnet fikk pakker.

Så det er mange rare mennesker der ute.

Men nei. Det er dåpsbarnet som får gave og ikke alle søsken også.

Anonymous poster hash: 06fbb...6a3
Skrevet

Barn må lære seg at d er hver sin gang!!

Har bror bursdag, får bror gave, har naboen bursdag får han gave og når barnet selv har bursdag får d gave!

Dette er alle barn tjente med å lære fra dag 1!!

De eneste som har problemer med dette er de som alltid må få "bare en liten gave" ved alle slags anledninger...

Ja, dere mener godt, men gjør barna en gigantisk bjørnetjeneste!!

Anonymous poster hash: 9c8a1...861

Skrevet

Min datter var så vidt fullt to år da lillebror ble døpt. Det var faktisk overraskende mange som tok med en liten pakke til henne i lillebror sin dåp. Ikke store greiene, alt fra en pakke rosiner til en dukke. Den dyreste gaven kostet vel maks 150 kr, tenke jeg.

Jeg hadde overhodet ikke forventet det, men det var veldig stas for min datter:)

Anonymous poster hash: 3ef5e...845

Skrevet (endret)

Nei, i utgangspunktet ikke ;) Her klarte ikke besteforeldrene og oldemødrene å dy seg og kjøpte noe til 3 åringen også- tegnesaker, male, en bok og litt sånt. Veldig fordi søsteren her var veldig sjalu akkurat i denne perioden.

Men tror ikke det er vanlig av øvrige gjester. Her var det kun besteforeldre og oldemødrene(fordi de så veldig gjerne hadde lyst)

Er du en tante, venn,søster ser jeg ikke noe grunn til at du skal kjøpe noe til storesøsken i tillegg. Det er dåpsbarnet sin dag ;)

Og uansett må barna lære at de ikke skal få noe hver gang et søsken har bursdag osv :) Så kommer til å si i fra til besteforeldre at det får de ikke lov til når minste her har bursdag ;)

Endret av Chl85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...