Gå til innhold

Ville du hatt ditt barn i norsk barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Norsk barnehage - 

der et barn blir oppdraget til å ikke si takk, og være høflig.

Der barnet kan gjøre akkurat som h@n vil...  barnehagen der barna må sove ute i kulden, leke uten oppsikt og sørge for at man liker brunost eller leverpostej...

Nei vettu hva.. det hadde ikke jeg akseptert :P

Anonymous poster hash: 43106...f08
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er ditt barns barnehage, så foreslår jeg at du bytter. Det er ikke sånn det er her jeg bor ihvertfall! :)

Anonymous poster hash: f800d...8f7
Skrevet

For det første er det vel strengt tatt ikke barnehagens jobb å lære unga høflighet, den jobben er foreldrene sin... Bhg kan følge opp og de fleste gjør da det? Hva slags barnehage har du?

I tillegg, sove ute? Hvorfor er det galt ? Leker ute uten tilsyn? Skjer ikke i min barnehage ihvertfall og nei de skal jo ikke overvåkes heeeele tiden, men ha overoppsyn med alle ja ;)

Ville byttet barnehage var jeg deg ;)

Skrevet

Kun en av de tingene der som er i vår bhg (som er helnorsk) :) Og det er å sove ute. Synes det er flott, barn har jo godt av frisk luft, og de aller fleste sover bedre i frisk luft enn inne. Blir det kaldere enn -8/-10 sover alle inne :)

Om bhg har så lite fokus på oppdragelse og folkeskikk som du beskriver ville jeg byttet tvert.

Skrevet

Eh.. Hæ? Er du helt teit hi?

Anonymous poster hash: 71761...086

Skrevet

Har barnet i en norsk barnehage, så ja, det ville jeg absolutt. Her skjerper de på manerer og høflighet, og barnet får ingen daglige religiøse fortellinger eller må be bordbønn ol.

Barna sover ute fordi de ofte er på tur på sovetidspunktet. Jeg sørger selv for hva hun får med seg i matboksen, og ellers får de varmmat til andre måltidet (hvor muslimske matvaner ivaretas, mtp svin, og allergikerne får tilpasset sin mat også). De er fire ansatte fordelt på ti unger. De overvåkes ikke, men er under oppsyn, alle sammen.

Anonymous poster hash: bd6c3...ed1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...