Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #1 Skrevet 16. januar 2015 Sa opp leieboer. Leieboer hadde 31 dager på å klage. Klagen er mottatt 3 dager etter frist har gått ut. Er oppsigelse gyldig ? Anonymous poster hash: 50c88...3c7
Camillaen85 Skrevet 16. januar 2015 #2 Skrevet 16. januar 2015 Hmmm.. Hva slags kontrakt har dere? Jeg leide for et par år siden selv, og i den kontrakten hadde både utleier og jeg en gjensidig oppsigelsestid på 3 måneder. Dvs om han hadde villet at jeg skulle flytte ut måtte han ha gitt meg varsel 3 måneder i forveien. Jeg har ikke vært borti klagefrist, så litt vanskelig å svare. Om han hadde sagt opp avtalen med meg og gitt meg 3 måneders varsel hadde jeg ikke hatt noe å klage på iallefall - kunne jo ikke tvunget han til å la meg bo der akkurat.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #3 Skrevet 16. januar 2015 Ja. De klaget jo ikke innen fristen. Anonymous poster hash: 4473e...7f5
Camillaen85 Skrevet 16. januar 2015 #4 Skrevet 16. januar 2015 Men jeg skjønner ikke helt hva denne fristen er til for? Er det sånn at hvis de klager på oppsigelsen så får de da bo der videre?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #5 Skrevet 16. januar 2015 Men jeg skjønner ikke helt hva denne fristen er til for? Er det sånn at hvis de klager på oppsigelsen så får de da bo der videre? Det kan skje ja. Om en leieboer nekter å flytte kan det være vanskelig å bli kvitt dem. Anonymous poster hash: c7d58...f87
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #6 Skrevet 16. januar 2015 Hmmm.. Hva slags kontrakt har dere? Jeg leide for et par år siden selv, og i den kontrakten hadde både utleier og jeg en gjensidig oppsigelsestid på 3 måneder. Dvs om han hadde villet at jeg skulle flytte ut måtte han ha gitt meg varsel 3 måneder i forveien. Jeg har ikke vært borti klagefrist, så litt vanskelig å svare. Om han hadde sagt opp avtalen med meg og gitt meg 3 måneders varsel hadde jeg ikke hatt noe å klage på iallefall - kunne jo ikke tvunget han til å la meg bo der akkurat. Om huseier ikke skulle flyttet inn i boligen du leier selv eller gjøre helt nødvendige reparasjonen kan det godt hende du kunne tvunget han til det jo. Anonymous poster hash: c7d58...f87
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #7 Skrevet 16. januar 2015 Hvis de 3 dagene kan tilskrives postgang eller liknende, slik at svaret ble sendt fra leietager innen 31 dager etter at det er rimlig å anta at han/hun fikk tilgang til oppsigelsen kan det sies å være innen fristen. Anonymous poster hash: 84476...0eb
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #8 Skrevet 16. januar 2015 Det spiller ingen rolle når klagen ble mottatt - det avhenger av når den ble sendt/underskrevet. Mer enn dette vet jeg dessverre ikke. Anonymous poster hash: 8898c...f66
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #9 Skrevet 16. januar 2015 Sa opp leieboer. Leieboer hadde 31 dager på å klage. Klagen er mottatt 3 dager etter frist har gått ut. Er oppsigelse gyldig ? Anonymous poster hash: 50c88...3c7 Om de har underskrevet og sendt den før de 31 dagene så er den vel gyldig? Anonymous poster hash: c7d58...f87
HvittHus Skrevet 16. januar 2015 #10 Skrevet 16. januar 2015 Det er ikke noe problem å antedatere et brev, så hvis ikke brevet er stemplet av posten med dato for innlevering, blir det dato det er mottatt som gjelder.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #11 Skrevet 16. januar 2015 Vi fikk brevet i hånda 2 januar. Så ingen post gang. Anonymous poster hash: 50c88...3c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå