Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #1 Skrevet 15. januar 2015 Jeg har to styrt fødsler bak meg Første var jeg i aktiv fødsel i drøye 50 minutrer han var itillegg stjernekikker. Andre vet jeg ikke men alt fra a til å var over på en time. Kom oss akkurat inn døra på sykehuset med ambulanse. Flere som har opplevd det, og hvordan gikk det da med nr 3? Jeg er litt engstelig med tanke på et tredje barn. Bare fiser man det ut på 1 2 3 da eller? For min del var andre fødsel jævlig, både smerte og det å miste totalt kontroll var fælt. Begge barna fikk skader av å bli "fraktet" ut uten å få hjelpe til. Den ene er bra nå mens første på 6 år fremdeles behandles. Jeg fikk hjerte flimmer ved første fødsel, og barnet hadde det ikke bra på vei ut Anonymous poster hash: b2e0e...e0e
Leirha Skrevet 15. januar 2015 #2 Skrevet 15. januar 2015 Mine to første var styrtfødaler. Første på under 3 timer. Den andre på 45 min. Den tredje ble akkurat ikke en Styr fødsel, den varte akkurat 3 timer og var desidert den beste. har forstått det slik at eg førstegangs fødsel er Styr fødsel hvis den varer i inntil 3 timer, mens de følgende fødsler må Være under 3 timer for å Være styrtfødsel. En siste var den fineste ja, håper på en slik igjen. Perfekt med 3 timer. 45 min, ikke så veldig fint.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #3 Skrevet 15. januar 2015 Hadde ustyrt fødsel. Ingen regi eller kaptein. Og ja, det gikk fort. 2 timer fra første rie. Anonymous poster hash: 73559...8b5
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #4 Skrevet 15. januar 2015 Det er forskjell på styrtfødsel og styrt fødsel. Er det vanskelig å skjønne dette med særskrivingsfeil? Anonymous poster hash: d27e0...1d4
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #5 Skrevet 15. januar 2015 Min første kom i løpet av under 3 timer, jeg kjente ikke smerter før jeg hadde 7 cm åpning og fra 7 cm til 10 cm og pressrier tok det knappe 10 minutter. Andre gang fikk jeg sjokk-rier pga. de satte meg igang, og igjen kjente jeg ikke riesmertene så den der masingen deres om "hvor vondt gjør det på en skala fra 1 til 10" er litt fånyttes på meg fant vi ut. Dette endte i et akkuttsnitt da riene var så sterke og konstante at babyen ikke fikk tid til å hente seg inn igjen mellom hver rie, så hjerterytmen hans var veldig lav. Nå håper jeg virkelig at jeg får en vanlig fødsel der de faktisk hører på meg når jeg sier at erfaringsmessig kjenner jeg ikke de riesmertene før jeg har kommet mot slutten og jeg skal unngå å bli satt igang og jeg håper virkelig å unngå et keisersnitt! Anonymous poster hash: db72c...6b1
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #6 Skrevet 16. januar 2015 Det går fort når man er en styrtføder. Jeg hadde 40 min fra 2cm åpning til 10 cm, og da var 30 min pressrier. Hadde ikke pause mellom riene, og alle sto klar i tilfelle noe gikk galt. Hadde null kontroll, og det er den følelsen jeg synes var værst. Ligger i familien, og søstra mi har også født flere barn. Gikk ikke raskere og raskere for hvert barn altså, men fort gikk det. Anonymous poster hash: a46a0...9aa
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #7 Skrevet 16. januar 2015 Hadde styrtfødsel med nr 2, indusert. Fra 4 cm til hun var ute gikk det 37 minutter. Selv om det er vondt og man mister kontrollen, foretrekker jeg heller det, enn å ligge i hhv. 24 og 13 timer slik jeg gjorde med nr 1 og 3. Det gjorde ikke så veldig mye mindre vondt, men tok veldig lang tid. Anonymous poster hash: e3a28...656
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #8 Skrevet 16. januar 2015 En styrtfødsel trenger ikke å være traumatisk og ende som dine hi. Du har virkelig hatt uflaks. Første vet jeg ikke hvor lenge jeg var i aktiv fødsel siden jeg ikke hadde rier før pressriene kom. Å da var ho ute på 30 min, da var det en del å sy. Andremann gikk jeg fra 4 cm til at ho var ute på 8 min å fikk ett par pyntesting både jeg og barnet hadde det fint etter fødselen. Men skjønner frykten din. Men prøv å tenk positivt også håper jeg du får en bedre opplevelse av en fødsel med tredjemann 😊 Anonymous poster hash: d4e62...ecc
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #9 Skrevet 16. januar 2015 Ja, jeg hadde to styrtfødsler - én på ca 2 timer, og en på 35 minutter. Da jeg ruigte føden fordi jeg merket at riene kom i gang med nummer 3, sa de at jeg baaaaaaare kunne slappe av av, for med nummer 3 var det alltid annerledes. Og de hadde rett! Jeg ventet litt, men dro til sykehuset da jeg hadde begynt å få kraftigere rier med korte intervaller. Viste seg da at jeg hadde 2 cm åpning, og fra da av og til babyen var ute tok det 5 timer. Så i mitt tilfelle dikk de rett i at nummer tre alltid er en "luring". Selv syntes jeg egentlig den raskeste fødselen var den beste. Lykke til! Anonymous poster hash: bc449...1c9
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2015 #10 Skrevet 16. januar 2015 Med nummer en så tok det 20-30 min fra 4 cm åpning til hun var ute. Andre gang tok det 1,5 time fra første rie til barnet var ute. Men det har gått bra begge ganger. Synes spesielt andre fødsel var veldig bra, der hadde jeg full kontroll hele veien, følte jeg jobbet veldig bra, med å få barnet ut. Anonymous poster hash: 4436f...7c9
shari_z Skrevet 16. januar 2015 #11 Skrevet 16. januar 2015 Mine fødsler har alle sammen vært igangsatt av forskjellige grunner. Én ting har de felles: de avslutter raskt, uansett hvor lang tid det har tatt å komme til et viss punkt (eller en viss åpning). Nr 1: fra 2 cm til født på 45 min. Hele igangsettingen varte i 2,5 døgn. Nr 2: fra 2-3 cm til født på 2,5 timer. Epiduralen ble bestilt ved 5 cm, men de rakk bare vaske ryggen da ungen ble født 45 min etter bestilling av epiduralen. Hele igangsettingen varte i 2,5 timer. Nr 3: fra 3 cm til født på 4 timer og 45 min. Epidural ble bestilt ved 5-6 cm, men rakk ikke mer enn å sette nåla da ungen ble født mindre enn én time etter bestilling av epiduralen. Hele igangsettingen varte i 1,5 døgn. Nr 4: fra 4 cm til født på 47 min. Epiduralen ble bestilt ved 2 cm og var satt 2 timer og 15 min før fødselen var ferdig. Hele igangsettingen varte i nesten 4,5 døgn. Nr 2 var den beste fødselen, nr 4 den verste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå