Gå til innhold

Gravid og fenalår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man spise fenalår når man er gravid? Ikke sånn i skiver, men fra sånn hel fenalår som er ganske dyrt :P pappa sitter å spiser nå å det frister å spise men vet ikke om det er smart :P

Anonymous poster hash: 6e9ab...bcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det kan du ikke, det er jo spekemat.

Anonymous poster hash: 2ab42...cda

Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 96baf...151

Skrevet

Nei, dessverre. Det er spekemat og det er ikke varmebehandlet. Jeg fikk fenalår av faren min til jul fordi jeg hadde savnet det så i graviditeten :P

Anonymous poster hash: ccf73...81c

Skrevet

Nei, dessverre. Det er spekemat og det er ikke varmebehandlet. Jeg fikk fenalår av faren min til jul fordi jeg hadde savnet det så i graviditeten :P

Anonymous poster hash: ccf73...81c

Åååhhh nei??? Jeg har så sykt lyst på det. Får vann i munnen av å se på de andre spise det..

Hva kan skje egentlig hvis jeg spiser det? Og hvorfor er det ikke lov?

Skrevet

Kort oppsummert kan babyen dø. Derfor.

Anonymous poster hash: 72eab...e99

Skrevet

Nei, dessverre. Det er spekemat og det er ikke varmebehandlet. Jeg fikk fenalår av faren min til jul fordi jeg hadde savnet det så i graviditeten :PAnonymous poster hash: ccf73...81c

Åååhhh nei??? Jeg har så sykt lyst på det. Får vann i munnen av å se på de andre spise det..

Hva kan skje egentlig hvis jeg spiser det? Og hvorfor er det ikke lov? Anonymous poster hash: 6e9ab...bcc

Sjelden man hører om gravide for tiden som ikke vet dette. Prøv å google litt og gå inn på relevante nettsider for gravide og kosthold. Det er noen få ting du absolutt skal holde deg borte fra i matveien som gravid, det er spekemat og annen ikke-varmebehandles mat samt muggoster. Google konsekvenser av toxmoplasmose og listeria i svangerskap.

Skrevet

Kort oppsummert kan babyen dø. Derfor. Anonymous poster hash: 72eab...e99

Hvis den "bare" kan dø så er det nok mange som likevel ville spist det i første trimester og kanskje litt etter. Spesielt de som ikke ønska graviditeten. Babyen kan også få funksjonshemninger, bli blind etc.

Skrevet

Eg trudde ein kunne ete det om ein varmebehandla det, f.eks i steikeovnen?

Skrevet

Eks kommer her: http://www.nrk.no/livsstil/ratt-kjott-kan-gi-svaksynte-barn-1.8023721

Leste litt på denne siden som du ga meg link til, kAn mas ikke spise vanlig gul ost heller? Som f.eks Jarlsberg osv?

Og da lurer jeg virkelig på HVOR det står at man ikke kan spise gulost i den artikkelen??

Anonymous poster hash: 22b7a...ac8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...