Gå til innhold

Slankepulver...bare bortkastede penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk på vekta her om dagen. Det skulle jeg ikke gjort. De evige 10-12 kg for mye lyser mot meg...! I desperasjonen ser jeg annonser for produkter som det i siste KK, en helside for såkalt "fettbindende" medikament, XL-S Medical. Er det i det hele tatt noe vits å prøve..? Noen som har erfaringer med dette produktet eller lignende?

Til opplysning har jeg kommet igang med treningen altså, innser at det må til hehe:)

Anonymous poster hash: f6e3e...00d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke akkurat det produktet, men jeg bruker et proteinpulver som kan brukes som måltidserstatter. Det har vaniljesmak og kan brukes til å erstatte måltider. Jeg blandet det i en smoothie til frokost, lager av vann, det pulveret og frosne bær. Det metter godt og lenge, og inneholder riktig sammensatte vitaminer og næringsstoffer.

Lager det til frokost hver dag, og noen dager til kvelds. Spiser vanlig mat til lunsj og middag, og har kuttet helt ut småspising mellom måltidene og snop i hverdagen. Har gått ned 2 kg på 1,5 uke.

Anonymous poster hash: 01d8f...757
Skrevet

Ja det er bare tull. Du må legge om kosten til noe du kan leve med. Hadde det virket hadde jo alle brukt det og ingen var overvektige. Dessverre er det vanskeligere for de fleste å få det av igjen.. :/

Skrevet

Det programmet her som gikk forrige uke var litt interessant, testpersonen gikk ned 20 kg eller noe sånt på pulver. Men før og etter kuren ble han sjekket i alle bauger og kanter av lege på sykehuset. Resultatet var ganske vilt, bl.a ble forbrenningen betraktelig mye lavere etter kuren (det var vel ikke pulveret sin skyld da, men at han var blitt slankere). Før kuren forbrente han 500 kalorier mer i døgnet i hvileforbrenning, så når han gikk ned i vekt måtte han jo spise utrolig mye mindre om han skulle ha en fortsatt nedgang...

http://tv.nrk.no/serie/schrodingers-katt/DMPV73000115/08-01-2015

Sier seg selv at det ikke er lett å holde vekten nede, eller fortsette nedgangen når du etter 20 kg nedgang har en hvileforbrenning som er 500 kalorier under hva den var før du gikk ned....

Anonymous poster hash: 01d8f...757
Skrevet

Hvis du skal inn i en kjole om to uker - bruk pulver. Hvis du skal varig ned i vekt. Legg om kostholdet og begynn med trening. Kombi kondisjon og styrke.

Har hørt en del si "jeg pleier å starte en slankekur med pulver for å få motivasjon"

Problemet her er "jeg pleier". Legg om kosthold (finn dine skjulte kaloribomber og kutt dem ut), øk aktivitet. Ha en kontrollert vektnedgang max 1 kg pr uke. Pass på i et par år og så er du i mål!

Anonymous poster hash: 5e7e7...60b
Skrevet

Pulveret er ikke materstatter. Den bare binder 30% av fettet i maten du spiser.

Anonymous poster hash: c05af...0e0

Skrevet

Ja var de type "fettbindende" produktene jeg tenkte på, ikke måltidserstattere som nutrilett etc. Men som en over her sier, hadde noen av de funka noe særlig, ville vel alle gått på de..:)

HI

Anonymous poster hash: f6e3e...00d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...