Gå til innhold

Bruker dere refleks på fortauet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi går til barnehagen om morgenen er det mørkt men ettersom vi kun går på fortauet hele veien ned til barnehagen så har vi ikke brukt refleks.

Hadde dere brukt reflex likevel?

Jeg og barnefaren er uenig.

Småen sitter forresten i vogn så han går ikke selv.

Anonymous poster hash: 31cc4...506
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så klart skal det brukes refleks.

Du skal være synlig får de kjørende selv på fortau.

Anonymous poster hash: 762cc...f6d

Skrevet

Ja jeg bruker refleks. Har refleks i mer eller mindre alle jakkene, også til barna, og de henger ute når det er mørkt. Barna må bruke refleksvest og måtte også det når vi gikk til bhg når det var mørkt.

Jeg hadde hatt refleks på meg selv og på vogna.

Skrevet

Jeg bruker alltids reflex på meg selv, ungene og bikkjene for at folk skal se oss. 

Anonymous poster hash: dd51d...2d0
Skrevet

Selvsagt. For et merkelig spørsmål. Du mener at alle som oppholder seg i siviliserte strøk med fortau ikke trenger refleks? Krysser du aldri gata? Går inn på butikken med parkeringsplass utenfor?

Skrevet

Ja, selvsagt bruker vi refleks. Vi bruker refleksvester både voksne og barn. I tillegg fester jeg reflekser på jakkene, har noen på vogna også.

Anonymous poster hash: ae055...011

Skrevet

Å ikke bruke refleks når man er utenfor sin egen dør når det er mørkt er bare idiotisk! Hvor mange micro kalorier bruker man på å ta på seg refleks??

Skrevet

Refleks er en selvfølge! Åkke som! 

Skrevet

Selvsagt. For et merkelig spørsmål. Du mener at alle som oppholder seg i siviliserte strøk med fortau ikke trenger refleks? Krysser du aldri gata? Går inn på butikken med parkeringsplass utenfor?

Nå var det kun med tanke på når jeg går i barnehagen da.

Å der er det fortau helt ned til barnehagen å må ikke krysse gaten.

Den inngangen vi bruker så kommer vi ikke ned til parkeringplassen heller.

Skrevet

Å ikke bruke refleks når man er utenfor sin egen dør når det er mørkt er bare idiotisk! Hvor mange micro kalorier bruker man på å ta på seg refleks??

Bilene pleier ikke akkurat å kjøre oppå fortauet da,så ser ikke poenget med å bruke refleks da.

Skal vi andre steder å det er mørkt så bruker vi refleks for da må vi krysse gaten,men til barnehagen er det fortau hele veien så ser ikke poenget med å bruke refleks da.

7 om morgenen er det heller ikke mye biler forresten..

Skrevet

Det er nok ikke det stedet det er viktigst å bruke refleks, selv om du kan bli påkjørt av sykler og sparker, men det er dumt å ikke prente inn hos ungene at de må bruke refleks helt fra de er små.

Anonymous poster hash: beb1e...41a
Skrevet

Det er nok ikke det stedet det er viktigst å bruke refleks, selv om du kan bli påkjørt av sykler og sparker, men det er dumt å ikke prente inn hos ungene at de må bruke refleks helt fra de er små.

Er ikke så mange som sykler og sparker klokken 7 om morgenen :P

Å er ca 2 minutter å gå ned til barnehagen.

Skrevet

Bilene pleier ikke akkurat å kjøre oppå fortauet da,så ser ikke poenget med å bruke refleks da.

Skal vi andre steder å det er mørkt så bruker vi refleks for da må vi krysse gaten,men til barnehagen er det fortau hele veien så ser ikke poenget med å bruke refleks da.

Men er det et så himla stort problem å ta på seg de refleksene?? Husk at du også er forbilde for dine barn....

Anonymous poster hash: 32750...c63

Skrevet

Eh ja, noe annet er jo idiotisk. Alltid reflex!!

Anonymous poster hash: dcc71...e16

Skrevet

Ja, alltid refleksvest på hund , barn og meg selv.

veldig greit for sjåfører å se hva som beveger seg langs veien.

Skrevet

Det hender jeg glemmer refleks, men da er jeg skamfull.

Skrevet

Hvorfor IKKE bruke refleks egentlig? Er det ikke tøft nok for dere?

Anonymous poster hash: 72ad6...3e5
Skrevet

Men er det et så himla stort problem å ta på seg de refleksene?? Husk at du også er forbilde for dine barn....

Anonymous poster hash: 32750...c63

Hvorfor stresse med det når det ikke er nødvendig?

Har liten nok tid om morgenen.

Gjest Julia1984
Skrevet

Selvsagt. Lag gode rutiner hos barna dine tidlig i forhold til refleksbruk. Barnet skal fra de er små venne seg til alltid å bruke refleks utendørs når det er mørkt. Synes det er temmelig dårlig å ikke venne barna til det allerede fra vogn stadiet.

Du er en rollemodell.

Skrevet

Det er nok ikke det stedet det er viktigst å bruke refleks, selv om du kan bli påkjørt av sykler og sparker, men det er dumt å ikke prente inn hos ungene at de må bruke refleks helt fra de er små.Anonymous poster hash: beb1e...41a

Er ikke så mange som sykler og sparker klokken 7 om morgenen :PÅ er ca 2 minutter å gå ned til barnehagen. Anonymous poster hash: 31cc4...506
Sikkert ikke mange, men de som gjør det da?

Tar ikke mange sekundene å kjører ned noen, 2 min. er lenge....

Skrevet

Bilene pleier ikke akkurat å kjøre oppå fortauet da,så ser ikke poenget med å bruke refleks da.Skal vi andre steder å det er mørkt så bruker vi refleks for da må vi krysse gaten,men til barnehagen er det fortau hele veien så ser ikke poenget med å bruke refleks da.7 om morgenen er det heller ikke mye biler forresten..Anonymous poster hash: 31cc4...506
Men er det et så himla stort problem å ta på seg de refleksene?? Husk at du også er forbilde for dine barn....Anonymous poster hash: 32750...c63

Hvorfor stresse med det når det ikke er nødvendig?Har liten nok tid om morgenen. Anonymous poster hash: 31cc4...506
Det der er bare latterlig! Det er da ikke stress å tre en refleksvest på deg og barnet ditt?
Skrevet

Det er nok ikke det stedet det er viktigst å bruke refleks, selv om du kan bli påkjørt av sykler og sparker, men det er dumt å ikke prente inn hos ungene at de må bruke refleks helt fra de er små.Anonymous poster hash: beb1e...41a

Er ikke så mange som sykler og sparker klokken 7 om morgenen :PÅ er ca 2 minutter å gå ned til barnehagen. Anonymous poster hash: 31cc4...506
Sikkert ikke mange, men de som gjør det da?

Tar ikke mange sekundene å kjører ned noen, 2 min. er lenge....

Enda ikke møtt på noen som sykler eller sparker så tidlig nei.

Folk går eller kommer i bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...