Gå til innhold

Invadert av sukkermaur :( tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De kommer inn via vinduskarmen og via listene på gulvet:/ har prøvd sånne bokser med åte (gift) i to uker nå, men har faktisk bare blitt verre.

Noen som har tips? Må være barne og dyrevennlig.

Er like før vi flytter ut herfra, er helt sinnsykt mange maur:/

Anonymous poster hash: ec5ea...029

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå? Er de het forvirret med tanke på årstid, det skal ikke være sukkermaur på matjakt nå vel?

Her kommer de inn på våren, men det hjelper med slike bokser med åte. Kanskje du skulle prøve et annet merke/leverandør? De selger dem både på Felleskjøpet og Plantasjen f.eks

Fun Light dreper dem, de tåler ikke den sukkererstatningen og fun light er vel det produktet på markedet med mest aspartam eller hva det heter i. Det fungerer altså som gift, men da dreper du bare de som kommer inn da, og ikke hele tuen.

http://www.nrk.no/norge/fun-light---ukult-for-maur_-1.6214299

Anonymous poster hash: a9aa5...e2d
Skrevet

Tror jeg ville tatt kontakt med skadedyrsfirma og be de komme på befaring. Kan hende de bor inni veggen...

Min venninne skulle nylig rive ned en vegg inni huset. De hadde ikke sett noe til maur. Inni veggen bodde det tusenvis av maur. Masse maurtuer inni veggen.

Trøsten er at sukkermaur ikke gjør noe skade bortsett fra at det er ekkelt og plagsomt. Verre er det med hestemaur/stokkmaur som eter opp huset ditt og kan lage skader for flere hundre tusen kroner

Anonymous poster hash: 747e0...dd0
Skrevet

Bland melis og bakepulver - strø det rundt karmene og lisene - de spiser det og tåler ikke bakepulveret. De tar også med seg blandingen tilbake til "tua".

Har prøvd dette og det virker :)

Nå strør jeg blandingen rundt ved huset hver vår - før det dukker opp maur ;)

Anonymous poster hash: 220f5...af6
Skrevet

Ring skadedyr firma.

Anonymous poster hash: d79d8...49b

Skrevet

Bland melis og bakepulver - strø det rundt karmene og lisene - de spiser det og tåler ikke bakepulveret. De tar også med seg blandingen tilbake til "tua".

Har prøvd dette og det virker :)

Nå strør jeg blandingen rundt ved huset hver vår - før det dukker opp maur ;)

Anonymous poster hash: 220f5...af6

Jeg har også hatt suksess med melis og bakepulver. Strør det inne der jeg ser maur ( i vinduskarmer og langs lister) lar det ligge to-tre dager før jeg støvsuger og vasker. Gjentar hvis det fremdeles er maur der. Har strødd med det samme utvendig, om jeg finner steder hvor maurene går inn.

Anonymous poster hash: 2b9b5...d69

Skrevet

Bland kaffe og kanel og legg utenfor huset der de kommer inn. Hos oss har det kommet inn fra ett blomsterbed så der har det alltid vært fuktig, så litt usikker på om du burde vanne dette litt når du har lagt det ut om det er tørt der du legger det.

Vi har lagt det ut noen ganger i året, da vi alltid har hatt problemer på vår og høst. Har ikke hatt en maur inne siden.

På hytta er det større maur, gjort det samme der men blir ikke kvitt de helt siden vi har skogen rett inntil oss. Men nå er det såpass lite der st vi skvetter hver gang vi ser en,

Anonymous poster hash: 4ee59...371

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...