Gå til innhold

Lavkarbomennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overalt hører jeg at lavkarbo er så fantastisk, for da kan man spise så mye man vil uten å telle kalorier. Hvordan fungerer dette i praksis?

1000 kcal er 1000 kcal, uansett om de kommer fra fett eller karbo... Skulle tro man la på seg av ubegrenset matinntak, selv uten karbohydrater. Kan noen med greie på det forklare prosessene som skjer i kroppen som gjør at dette faktisk er mulig? Og vil dette i praksis si at man kan bake en lavkarbokake og spise det hver eneste dag uten å gå opp? Det nekter jeg å tro - motbevis meg gjerne!

Anonymous poster hash: c053d...861

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har blodtype A fungerer IKKE denne kuren. Hilsen ei med blodtype A! :P 

Jeg fikk på streng lavkarbo i 4,5 mnd! Ikke EN sprekk! Jeg gikk ikke ned ett eneste gram! Heller ikke opp - før jeg sluttet på kuren, da  steg vekten med 7 kilo over 3 uker! Jeg levde ikke på sjokolade nei... helt vanlig kost...

Anonymous poster hash: 82c0d...bbb
Skrevet

Jeg fikk på streng lavkarbo i 4,5 mnd! Ikke EN sprekk! Jeg gikk ikke ned ett eneste gram! Heller ikke opp - før jeg sluttet på kuren, da  steg vekten med 7 kilo over 3 uker! Jeg levde ikke på sjokolade nei... helt vanlig kost...

det er vel ikke helt tilfelle? Jeg har og blodtype A uten at det gjør noe

Men H, for å svare på spørsmålet ditt;

Nei, man kan ikke spise mengder kalorier uten å tenke seg om. Poenget er at når man spiser den type mat som man gjør på lavkarbo (Ren mat, masse kjøtt, proteiner og andre ting som metter) så trenger man ikke spise så mye. Egentlig er prinsippet det samme, men man trenger mindre mat.

Jeg kan ikke spise mer enn max 3 ganger om dagen, da er jeg stappmett. Hadde jeg spist karbomat hadde det ikke vært sånn.

Anonymous poster hash: 2f316...4aa

Skrevet

Hele poenget med å spise så mye som man vil er at man spiser til man er mett. Og man blir fortere mett av fett og trenger mindre porsjoner når man har fett som næringskilde. Spiser du en hel lavkarbokake vil du legge på deg, men sannsynligvis vil du bli mett og dårlig lenge før du er ferdig med kaken. 

Dessuten er ikke poenget å spise så mye som mulig. Det er å ha et balansert kosthold med minimalt med karbohydrater. 

Anonymous poster hash: dd482...b22
Skrevet

Nei, man kan ikke spise mengder kalorier uten å tenke seg om. Poenget er at når man spiser den type mat som man gjør på lavkarbo (Ren mat, masse kjøtt, proteiner og andre ting som metter) så trenger man ikke spise så mye. Egentlig er prinsippet det samme, men man trenger mindre mat.

Jeg kan ikke spise mer enn max 3 ganger om dagen, da er jeg stappmett. Hadde jeg spist karbomat hadde det ikke vært sånn.

Nei, jeg orker ikke finne frem til sidetall... men jeg har lest at mennesker med Blodtype A responderer dårlig på lavkarbodietter. Men, det står i ei bok som heter: Blodtypediettens livsstil. Den er skrevet av Peter J.D Adamo og Catherine Witney. Som sagt, husker ikke sidetall... 

Skrevet

Jeg fikk på streng lavkarbo i 4,5 mnd! Ikke EN sprekk! Jeg gikk ikke ned ett eneste gram! Heller ikke opp - før jeg sluttet på kuren, da steg vekten med 7 kilo over 3 uker! Jeg levde ikke på sjokolade nei... helt vanlig kost...

Nei, jeg orker ikke finne frem til sidetall... men jeg har lest at mennesker med Blodtype A responderer dårlig på lavkarbodietter. Men, det står i ei bok som heter: Blodtypediettens livsstil. Den er skrevet av Peter J.D Adamo og Catherine Witney. Som sagt, husker ikke sidetall...

Blodtypedietten er dårlig dokumentert og ganske diskutabel. Veldig omstridt og ikke spesielt anerkjent.

Anonymous poster hash: 3a04d...177

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...