Gå til innhold

Mattips til en kvalm gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå tippet 12 uker men er fremdeles fryktelig kvalm.

Kaster ikke opp ofte, men spiser altså ingenting :(

Først rundt middagstid får jeg i meg litt mat.. Hittil gått ned fra 63 kg til 58 kg.

Føler meg crap og ingenting frister.

Hvaaaa skal jeg få i meg?:/

Anonymous poster hash: e990c...0e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første trimester (eller uke 7-12) spiste jeg ikke, men i andre overlevde jeg på mandler og smoothies. Nå på slutten kan jeg spise en halv skive av gangen. Spis hva som helst som frister, men i små porsjoner. Noen foretrekker frukt eller salte kjeks.

Anonymous poster hash: 333e0...496

Skrevet

Prøv vitamin b6 tilskudd og magnesium lotion/olje. Det hjalp meg å bli kvitt kvalme, få tilbake matlyst.

Anonymous poster hash: 052a3...bb6
Skrevet

Åh takk for tips.

Demotiverende at du over her har det enda, haha. Huff!! Man blir jo så slapp og lat. Ikke sånn jeg liker å være :/

Får i meg litt frukt til nød!

Anonymous poster hash: e990c...0e3

Skrevet

Levde på Villa brus, mariekjeks og klementiner frem til uke 20. Etter det ble det litt bedre :-) Håper kvalmen slipper snart for deg også!

Anonymous poster hash: efde4...58b

Skrevet

For meg har det også vart stort sett hele svangerskap, er nå i uke 36.. Noen dager er bedre enn andre..;) Smoothie og riskjeks synes jeg av og til går fint.

Spis lite og ofte, uansett hvor sulten du er..

Jeg har slitt med at jeg har ventet for lenge for å utsette oppkast, overspist og kastet opp likevel:(

Anonymous poster hash: 54c5e...9b7

Skrevet

Jeg spøy nesten hele første svangerskap... Det jeg fikk i meg litt av var lavsyre eplejus (klarte ikke vanlig vann), fine/lyse knekkebrød, røykalaks og vårruller, hehe. Har hørt at mandler, ingefær(evt kapsler), salte kjeks etc skal hjelpe, så det kan du jo prøve. Ingen ting av det hjalp for meg. Jeg fikk resept på Afipran hos legen og tok det av og til på det værste.

God bedring!

Anonymous poster hash: 8fc46...101

Skrevet

Smoothies, fruktsalater, mariekjeks, svak gul saft.

Anonymous poster hash: 8bd71...c94

Skrevet

Huff, stakkar dere som er kvalm store deler av svangerskapet, all medfølelse til dere. Selv var jeg heldig og slapp unna med kvalme kun fra uke 6-10, og for meg funket det med rugsprø knekkebrød og brunost, også spise annenhver time. Selv om jeg ikke hadde lyst på så tvang jeg det i meg, eneste som hjalp litt :) også gikk jeg rundt med disse seabandene på håndleddene :)

Anonymous poster hash: d729e...ac0

Skrevet

Jeg spiste loff (uten skorpe) med syltetøy og drakk farris og eplejuice blandet ca 50/50. Det var det eneste jeg hadde lyst på.

Anonymous poster hash: 76e35...6ef

Skrevet

Jeg var veldig kvalm fra uke 7 til uke 12-13, gikk ned fra 62 kg til 56 kg fra uke 7 til 9. Jeg spiste smoothies, klementiner, vannmelon, knekkebrød med gulost og tørre kjeks i de verste ukene. Drakk iskaldt vann med mye isbiter.

Anonymous poster hash: 38cf5...b14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...