MTF Skrevet 15. januar 2015 #1 Skrevet 15. januar 2015 Sliter med at neglene mine er så "sprø" at de liksom flaker seg opp hele tiden. De vokser ganske fort, men jeg må klippe de ned hele tiden forde de flaker seg sånn opp. Er det noe å gjøre med dette? Noe jeg kan smøre på, spise el? Ikke verdensproblem nr 1, men irriterende nok..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #2 Skrevet 15. januar 2015 Har ca samme problemet. Bare at mine er tynne i tillegg og derfor knekker med en gang. Endringen kom plutselig for et års tid siden. Har søkt på nettet, og det er brittle nails. Var til legen i går og viste de fram. Typisk sinkmangel sa han. Ta vitamintabletter var svaret. Nå tok jeg blodprøver i samme slengen, så jeg får nok snart vite om jeg har jern, folat og B-vitaminmangel også etter hvert. Mistenker jeg har dette Anonymous poster hash: 8bd6d...c10
MTF Skrevet 15. januar 2015 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2015 Takk for svar Ikke umulig at jeg har sinkmangel faktisk. Har ofte en metallaktig smak i munnen som jeg har hørt kan ha noe med sinkmangel å gjøre. Tar multivitaminer, men kanskje jeg skal prøve å kjøpe sinktabletter i tillegg. Man kan vel ikke ta for mye sink? Jeg mener, om det er noe som hoper seg opp i kroppen og er skadelig om man tar for mye hvis det ikke skulle være sinkmangel likevel?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #4 Skrevet 15. januar 2015 http://www.vitusapotek.no/Helse-og-livsstil/Mineralguide-A-A/Sink/ Sjekk hvor mye sink det er i multivitaminene Anonymous poster hash: 8bd6d...c10
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2015 #6 Skrevet 15. januar 2015 Kjøp ølgjær i dagligvarebutikk. Ha pulveret i appelsinjuice og drikk hver dag. Funker som fjell på hår og negler:) Anonymous poster hash: 688b5...c1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå