Gå til innhold

Atopisk eksem. Noe å spare i Sverige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår har fått atopisk eksem. Han skal ikke bruke såpe, og skal smøres ofte. Skal en tur til Sverige i dag. Er det noe å spare på slike produkter der?

Anonymous poster hash: 84b8f...27e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville hørt innom et apotek eller en helsekost etter en god krem for atopisk eksem. 

Vi smurte med calendula på de verste dagene, og har vært nøye med å smøre med god, parfymefri fuktighetskrem (kjøpt på helsekost) nesten hver kveld ellers. Brukte dusjolje til vasking, kjøpte på apoteket, og da ble ikke huden tørr. Det holdt faktisk for oss. 

Denne vinteren har vi ikke vært plaget med utslett i det hele tatt. 

Anonymous poster hash: a7b20...ab5
Skrevet

Takk for svar. Så godt at dere ikke har vært plaget i år. Alt dette er litt nytt for oss. Skal stikke innom apoteket og høre. Det blir nok dusjolje og en god krem, ja.

Skrevet

For vår lille har vi funnet ut at A-krem og Aderma er de aller beste alternativene. Vi kjøpe det til godt under halve prisen i Sverige :) Slike ting er mye billigere på apotek og helsekost der.

Anonymous poster hash: 21573...94d

Skrevet

For vår lille har vi funnet ut at A-krem og Aderma er de aller beste alternativene. Vi kjøpe det til godt under halve prisen i Sverige :) Slike ting er mye billigere på apotek og helsekost der.

Anonymous poster hash: 21573...94d

Supert, da prøver jeg der :) HI

Skrevet

Vi bruker AgrOsan-krem fra helsekostbutikk (hvit/grønn tube).

Beste jeg har prøvd på mine tre atopiske gutter, og er uten kortison.

Vet ikke om den er billigere i Sverige, men det er den sikkert.

Ikke spesielt dyr her i Norge heller, da, 2-250 kroner (husker ikke helt) for 300 ml.

Smører hele gutten etter dusj/bad og ellers hender, ansikt  og albuer/knehaser ved behov.

Anbefaler denne på det sterkeste! D

Anonymous poster hash: 74a4c...e8d
Skrevet

Ikke det du spurte om, men har du sjekket om det er matvarer han reagerer på? En rekke allergier kan slå ut som eksem. Melk og egg er de vanligste. Etter litt detektivarbeid fant jeg ut hva sønnen min reagerer på, og han ble helt kvitt eksemet.

Anonymous poster hash: a7e8f...73e

Skrevet

Ikke det du spurte om, men har du sjekket om det er matvarer han reagerer på? En rekke allergier kan slå ut som eksem. Melk og egg er de vanligste. Etter litt detektivarbeid fant jeg ut hva sønnen min reagerer på, og han ble helt kvitt eksemet.

Anonymous poster hash: a7e8f...73e

Nei, vi har ikke sjekket ennå. Fikk time i mai til full allergitest. Har vært forsiktig med citrus og tomat og annet sureholdig etter råd fra hudlegen. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...