Gå til innhold

Jeg er ei tykk dundre, gi meg styrke noen!!

Anbefalte innlegg

😔 jeg innrømmer det, jeg er ei tykk dundre som er for lat til mitt eget beste. Jeg har vært alt fra supersporty, slank og tykk om hverandre i livet. Dette er gang nr 3 jeg er ei dunderberte som nå, men denne gangen har jeg vært ekstra svak for kveldskos og god mat. Det har gått i popcorn, snop, snacks, boller og sjokolade. Jeg har spist alt mulig etter leggetid på barna for "å kose meg og belønne meg for vel utført jobb/dag/lek/rydding".

Så nå sitter jeg her, sur og sulten i første dag med endring i vaner og mat. Har spist dosen min for i dag, Sunt og godt. Men sitter og er holsulten og gal etter noe å spise. Tror jeg kryper opp i senga og furter heller. Av erfaring er det den første uka som er verst, jeg må bare stå i det.. Det er sykt mange uker foran meg nå med mange fristelser, så gjerne gi meg supertips til hva jeg kan gjøre for å holde motet oppe!

Jeg er forresten 99kg fordelt på skarve 165cm.. Sånn, da vet dere det.😣

Anonymous poster hash: c337e...34d

Fortsetter under...

Da er vi to!😁😂😂Jeg må ned 20 kilo for å få normal bmi. Møkk! Har slanket meg en gang før, nå er jeg større en noensinne. Har klart å legge på meg i permisjonen, utrolig nok!

Jeg bestemmer måltidene kvelden før. Fire måltider, med fire/tre timer mellom. Funker fint! Mosjonerer litt, men kostholdet er viktigst. Blir 30 days shred for å stramme opp, vil ikke bare bli dvask. Trener bare annenhver dag pga knær og rygg.

Masse lykke til til oss!😊

Anonymous poster hash: d5a23...ae1

Da er vi to! Men bra at du tar tak i det, det gjør jeg også nå :) jeg har satt meg små delmål. Ved hvert delmål kjøper jeg meg noe jeg ønsker meg. Ved vektmål nådd skal jeg kjøpe meg noe ekstra stas :) jeg er 172 høy og 94 kg. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 0a056...932

Dette klarer du! Du sier det selv; det er kveldssuget som gjør deg tjukk! Da er det der du skal starte....

Bestem deg for å spise kveldsmat, pusse tenner og gå å legge deg! Gjerne halv 9 hvis du må. På en uke er mye gjort! Jeg har vært en uke uten godis nå, og har ikke lyst på sjokolade en gang :)

Anonymous poster hash: 583a9...738

30 days shred holder jeg meg langt unna, ble så støl at hele treningen / slankingen ble ødelagt sist :(

Jeg skal ned 30-40 kg. Må med 25 kg for normal bmi :o sykt at det har gått så langt, før var min bmi 18-19. Men depresjoner gjør sitt

Skal prøve å ta meg selv i nakken. For ørtende gang

Anonymous poster hash: 6790d...913

Annonse

Da er vi to!😁😂😂Jeg må ned 20 kilo for å få normal bmi. Møkk! Har slanket meg en gang før, nå er jeg større en noensinne. Har klart å legge på meg i permisjonen, utrolig nok!

Jeg bestemmer måltidene kvelden før. Fire måltider, med fire/tre timer mellom. Funker fint! Mosjonerer litt, men kostholdet er viktigst. Blir 30 days shred for å stramme opp, vil ikke bare bli dvask. Trener bare annenhver dag pga knær og rygg.

Hva er egentlig 30 days shred?

Godt å høre at jeg ikke er aleine! 😄

HI

Hva er egentlig 30 days shred?

Godt å høre at jeg ikke er aleine! 😄

HI

Det er treningsopplegg av Jillian fra The biggest loser! Litt under 30 minutter med kardio og styrke som kan gjøres hjemme uten særlig hjelpemidler. Ligger på youtube☺

Lag deg en kopp te, gjerne grønn te hvis te med koffein gir deg søvnproblemer. Hvis du har mulighet kan du gå ut for en kort kveldstur.  Du er kjempeflink som er i gang. Anonymous poster hash: 9dc5a...a1c

Grønn te er stinn av koffein..

Anonymous poster hash: 7973d...ac5

Annonse

Tusen takk alle sammen for støtte og alt😘 og googlet 30 day shred, og fikk kalde tykke tær! 😄 tror jeg får begynne med spinningsykkelen som står i kjelleren jeg tørker støv av til vanlig hver uke heller. Dere som er begynt dere og, lykke til! Heia alle oss som ønsker en sunnere og sterkere kropp! 👍

Lag deg en kopp te, gjerne grønn te hvis te med koffein gir deg søvnproblemer. Hvis du har mulighet kan du gå ut for en kort kveldstur.  Du er kjempeflink som er i gang. Anonymous poster hash: 9dc5a...a1c

Grønn te er stinn av koffein..

Anonymous poster hash: 7973d...ac5

Da lærte jeg noe nytt og beklager at jeg ga feil råd.

Men grønn te inneholder mindre koffein enn svart te og noen hevder at grønn te kan hjelpe på man ønsker å gå ned i vekt.

Anonymous poster hash: 9dc5a...a1c

Start i det små. Det er de små endringene som gir resultater over tid:-)

Bytt fint brød til grovt, kutt ut sukkerholdig drikke (juice, brus osv), spis grov pasta, magre pålegg og gå små turer og ta enkle styrkeøbelser hjemme.

Sjekk ut PULS på NRK. Der viser de øvelser man kan gjøre hjemme:-)

Jeg tar knebøy og trener leggene i dusjen (heiser meg bare opp og ned på tåballene), noen armhevninger mot benken mens kaffen koker, armhevninger på badet før natta og gå i lange steg fra rom til rom mens du senker deg ned for hvert skritt.

Dette er noe jeg nettopp har startet med, etter Helene i Puls sa i VG at det er i hverdagen du kan klemme inn små øvelser. Trenger ikke være 3 sett av 12. Jeg tar 10 her og 12 der, spredd utover dagen. Gleder meg til å se om det blir resultater:-) Hengte bildet av henne på kjøleskapet som motivasjon :-)

Jeg veier 70 kg og vil ned 7.

Er en sjokomons og sliter noe inn i granskauen denne uka da jeg skal ha mensen om er par dager. Kan spise alt i skapet!! Bah....

Men lykke til!

Anonymous poster hash: 86422...4e1

Tusen takk for supre tips alle sammen!! 😄 regnet BMI min nå.. 36,4!!!😱🙈😢 alvorlig overvekt..og ingen andre sin feil enn min!

Nei, nå er det slutt!! Sukker, fett og dritt skal bort!

HI

Drøyt kanskje, men: nothing tastes as good as skinny feels. Det erfarte ihvertfall jeg da jeg gikk ned ganske kraftig i vekt på kort tid. Når jeg får lyst på noe usunt tenker jeg på hvordan jeg føler meg som tykk vs tynn, og da er valget enkelt.

Anonymous poster hash: 129c0...9b2

Dette klarer du :D

Hvis du sliter med søtsug og sult om kvelden er det like greit å ta deg et knekkebrød med litt magert pålegg heller enn å sulte, det vil ikke velte hele opplegget ditt. Er du bare sugen på noe søtt kan du lage deg en god smoothie, spise naturell yoghurt med litt honning eller drikke fruktte :)

Husk også at du trenger litt fett for å gi slipp på fett, og for all del ikke spis for lite!

Og et siste tips er, alt med måte. Skal du i spesielle lag hvor det er kakeservering ha en plan før du drar, det er lov å smake, for eksempel et lite kakestykke, du trenger ikke være fullstendig avholds, det er en lang vei å gå :)

Lykke til :D

Anonymous poster hash: 1b1b5...2b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...