Gå til innhold

Fortell meg hvordan du møtte din nyeste venninne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til inspirasjon for oss venneløse som har mistet litt troen på at det går an å få nye venninner i voksen alder! 

Anonymous poster hash: dde82...e8b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor i samme gate og har barn på samme alder. Vi ble ikke venninner før vi tilfeldigvis begynte å arbeide samme sted, men kjente hverandre fra før på grunn av ungene. 

Anonymous poster hash: e5dc9...795
Skrevet

Det går veldig fint an å få venninner i voksen alder.

De venninnene jeg har som ikke er barndomsvenner har jeg blant annet truffet i barselgruppe eller via barnehagen (våre barn leker godt, og da ble det naturlig å finne på mer og mer med foreldrene man trives sammen med). Har også truffet noen herlige damer her gjennom forumet som har blitt gode venninner.

Lykke til, jeg er sikker på at du kan treffe noen i voksen alder som du finner tonen med :)

Skrevet

Kan fortelle om de to siste venninnene jeg har fått:

Den ene er mammaen til bestevenninnen til min eldste datter. Vi ble kjent gjennom barna, men møtes ofte uten jentene også og har det veldig gøy sammen:)

Den andre er en som bor i borettslaget vi flyttet inn i for et år siden. Vi fant hverandre på lekeplassen, men vennskapet vårt har ikke noe med barna å gjøre egentlig:)

Anonymous poster hash: 91c7b...6c6

Skrevet

Studier :)

Anonymous poster hash: 445c2...abf
Skrevet

Vi bor i samme skolekrets, ikke så veldig langt fra hverandre.

Vi gikk gravide samtidig, og møtte stadig på hverandre når vi gikk turer. Begynte etterhvert å smile til hverandre når vi møttes, så ble det et nikk og et hei.

Da vi etterhvert fikk barna i samme barnehage var det naturlig å slå av en prat i garderoben o.l. etterhvert, vi likte hverandre fra første stund. Det fortsatte jo med skravling på foreldremøter, foreldrekaffe osv. Barna våre var like gamle og invitert i hverandres barneselskaper og vi ble med så da kom vi inn i hverandres stue ;)

Etter et foreldremøte ble vi stående å snakke ved bilen utenfor på parkeringsplassen lenge etter at alle andre var reist hjem og jeg spurte om vi ikke skulle møtes en kveld og skravle litt. Hun syntes det var et strålende forslag og allerede uken etter fikk jeg en melding fra henne hvor hun inviterte meg på en kopp kaffe....

Nå er barna våre straks 11 år gamle og vi er blitt veldig gode venner :)

Anonymous poster hash: 61c5f...6bd
Skrevet

Møtte min nyeste venninne i gruppeterapi for et par år siden.

Anonymous poster hash: 57172...262
Skrevet

Ny jobb. Teller kanskje ikke, det er vel den letteste måten å skape nye bekjentskaper på :)

Skrevet

Jobb, skal snart på jentetur med to gode kolleger/ venninner

Anonymous poster hash: d3ed8...e3f

Skrevet

Jeg synes det har vært lettere å få venner i voksen alder, men å ha barn hjelper jo mye. Jeg vet ikke om det er tilfellet med deg. Har møtt mine beste venninner sammen med barna, de er mødre med barn på samme alder. Ellers har det startet nye på jobben som jeg har blitt kjent med. Men forstår at det ikke er lett å bryte barrieren med å snakke med noen hvis man ikke har barn der. Da finner man alltid en unnskyldning. Hvor gammel er h*n? etc

Anonymous poster hash: c87c9...bdd
Skrevet

I Lagmannsretten...

(hun var tolk, jeg var fagvitne, ting tok tid og ingen av oss hadde noen andre å lunsje med).

Anonymous poster hash: 0b3e5...99d
Skrevet

Barnehagen, vi har barn på samme avdeling.

Skrevet

Barselgruppen

Anonymous poster hash: f8686...f76

Skrevet

Nabo. Super dame! Vi har virkelig funnet tonen :)

Har også fått venner gjennom barna, på jobb, i studier, via barnas aktiviteter, via venner jeg allerede har, via svigers. Hm... har alltid tenkt at jeg har litt vanskelig for å få venner, men når jeg listet opp ser jeg jo at det kanskje ikke stemmer helt.

Anonymous poster hash: c3a55...f04

Skrevet

På en annen avdeling på jobben :) Blitt en veldig god venninne i løpet av de siste 4 årene :)

Anonymous poster hash: b8903...108
Skrevet

Studier ☺

Anonymous poster hash: df100...4c7

Skrevet

Har en del nye venninner så det blir ikke være 1.

Gjennom barnehagen,

Gjennom skolen,

I nabolaget vi flyttet til,

Kollegaer på jobb,

Via venners venner.

Ikke alle disse er bestiser, men venninner vi treffes jevnlig, koser oss i lag og følger med i livene til hverandre.

Anonymous poster hash: ea634...47c

Skrevet

Jeg har vanskelig for å få nye venner. Vet ikke hva det er, føler jeg utstråler noe negativt...? Er blid og utadvent, men merker samtaler stopper opp litt plutselig. Skulle gjerne hatt et bedre forhold til mange...

Anonymous poster hash: 4dc0e...872

Skrevet

Di siste har jeg møtt:
-Studier

- Barselgruppe

- Barnehagen

- Jobben

- Og ei veninne til ei veninne :P

Har også blitt godt kjent med en del av damene til mannens kompiser, og det er også veldig trivelig :)

Anonymous poster hash: 719b3...3b7
Skrevet

En av naboene, som var mor til en sønnen min lekte med. Nå får jeg nye venninner gjennom studiet.

Anonymous poster hash: eebca...86e
Skrevet

Gjennom studiet jeg startet på for 4 år siden (vi bodde i samme lille by og hadde barn på lik alder. Hadde også gått på barneturning med barna våre sammen og begge husket dette:-))

Hun andre er via klassevenninnen til datteren min. Vi holder på å bli bedre og bedre kjent nå, har ikke funnet på noe alene ennå, men hun er veldig hyggelig og vi har en veldig god tone :-)

Er absolutt mulig å få venninner i voksen alder!:-)) Etter jeg startet å jobbe 100% på jobben jeg har jobbet deltid gjennom studiet, har jeg nå blitt god venninne med ho ene:-) Vi trener sammen og hun har vært her og skrevet og sprist ost og kjeks:-)

Anonymous poster hash: 73a06...719

Skrevet

Gjennom studiet jeg startet på for 4 år siden (vi bodde i samme lille by og hadde barn på lik alder. Hadde også gått på barneturning med barna våre sammen og begge husket dette:-))

Hun andre er via klassevenninnen til datteren min. Vi holder på å bli bedre og bedre kjent nå, har ikke funnet på noe alene ennå, men hun er veldig hyggelig og vi har en veldig god tone :-)

Er absolutt mulig å få venninner i voksen alder!:-)) Etter jeg startet å jobbe 100% på jobben jeg har jobbet deltid gjennom studiet, har jeg nå blitt god venninne med ho ene:-) Vi trener sammen og hun har vært her og skrevet og sprist ost og kjeks:-)Anonymous poster hash: 73a06...719

Jøss! Er dere så god venninner at hun har skrevet hjemme hos deg!??!

Anonymous poster hash: c3a55...f04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...