Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Dere som kan feriepenger. Jeg har tjent opp 25353,70 i feriepenger (mye sykmeldt på starten av året ifjor). Jeg har 5 ukers betalt ferie. Trekker de fra en uke fra feriepengene mine da? Skjønte ikke hva sjefen mente når han sa de trakk fra 1 uke på feriepengene jeg får i juni når jeg har 5 ukers ferie i år. Anonymous poster hash: f495f...355
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Har du 5 uker betalt ferie i tillegg til feriepenger? Det var heftig. Her har vi oppsparte feriepenger. Så i juni får vi utbetalt feriepenger og lønn minus 5 uker ferie. Blir en del mer enn vanlig lønn, men da når vi har ferie så får vi vanlg lønn. Siden vi allerede er trekkt for ferien. Anonymous poster hash: 82f31...4f9
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Jeg får jo ikke vanlig lønn i juni, kun feriepenger og derfor kan jeg ta 5 uker ferie som jeg har tilgode, men sjefen sa de trekker fra 1 uke på feriepengene siden det er 5 ukers ferie Anonymous poster hash: f495f...355
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Da har du ikke betalt ferie. Begynnte å lure, en slik avtale kunne jeg også tenkt meg i så fall. Juni består av 4 uker. Så da er det 4 uker du ikke får lønn for og de trekker deg den siste uken av feriepengene dine. Anonymous poster hash: 82f31...4f9
Spanskeflua Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 De trekker inn for 5 uker ferie, for det er det du skal avvikle i løpet av året. Da vil du i utgangspunktet være i minus på lønna,og en del av feriepengene vil dekke opp for dette. Dermed ser det ut som om de trekker av feriepengene,men det er ikke helt reelt. Dette utjevnes når du skal avvike den 5 ferieuke, da trekkes du ik.ke i lønn da dette var gjort på junilønna. Du får altså full månedslønn den måneden du avvikler den 5 ferieuke, selv om du jobber bare 3 uker. Alternativt kunne de trukket når du faktisk skulle avvikle ferien,men det ville vært mye jobb for de som arbeider med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå