Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Hvor går grensen for hva slags oppførsel man tolererer rundt barna? Jeg har behov for barnevakt en hel helg for barnet på 2 år og mormor er sur fordi hun ikke er spurt først. Jeg ønsker ikke at hun skal passe barnet da hun under julebesøk viste oppførsel som jeg ikke liker. Bl.a skulle hun hjelpe til med legginga av gutten, og istedet for å være inne hos han, gikk hun bare inn og la han og sto og holdt igjen døra slik at han ikke fikk opp døra innenfra. Jeg ble hjemme fra julefesten vi skulle på, fant opp en unnskyldning om at jeg ikke følte meg bra plutselig. Ved middagsbordet en annen dag skulle jeg legge en smørklatt i middagen, og før jeg fikk tatt en gaffel for å blande inn i maten, hadde han tatt smørklatten i munnen. Da hylte mormora til og barnet ble skremt og hylskreik resten av den middagen. Generelt kan hun skrike opp, være oppfarende og skremme barnet. Men han snakker om mormor likevel. Ville dere ha latt mormor passe barnet uten oppsyn? Anonymous poster hash: c27a9...a2d
♥MammanTilEnPrinsesse♥ Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Jeg ville jo snakka med henne om at jeg ikke ville ha barnet mitt i nærheten av sånn oppførsel så hvis hun ville fortsette å passe han så må dette gi seg, men selvfølgelig på em pen måte
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Nei. Og siden det er din mor vær ærlig. Min mor får heller ikke passe barna foreløpig. De må fortsatt løftes/bæres og hun ramler ganske ofte pga dårlig hofte. Jeg sa det som det var, først ble hun sur men har nå forstått det. Blir hun sur så er det ikke ditt problem. Hun må innordne seg dine regler. Anonymous poster hash: 06269...407
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Ungen din høres ut som er skrikerunge! Selv om han ble redd er det ikke vanlig å skrike under hele middagen likevel! Er vanlig at skrikingen avtar så fort mor eller far trøster. Du bør tøffe opp barnet skikkelig! Å skjønner godt at mormor ikke vil forsette med dine dårlige vaner om å være inne hos barnet til han sovner! Det vanlige er å legge barnet i sengen også gå ut igjen. Går av han ut av sengen så legger du han tilbake i sengen uten å snakke med han. Ungen din høres ut som et bortskjemt liten drittunge som ikke er vant til å kjeft eller at han må sove uten foreldrene på rommet hans som diller med han! Anonymous poster hash: b08f1...97d
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 Selv om anonym over her var litt krass, så tenker jeg at hun har ett poeng. Kanskje mormor ser sin sjans til å "oppdra" barnet når dere er vekk.. Derfor gjør huns om hun gjør. Jeg sier ikke at dette er greit, men dere må snakke sammen! Hadde latt mormor passe om hun var enig i at oppdragelse var deres, og at slike ting ikke skal skje.. Som å stenge barnet inne på rommet sitt! Anonymous poster hash: fab19...fb6
valkyrien Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 Jeg ville ikke latt henne passe. Har lignende problemer med min mor, og det er fullstendig uaktuelt å la henne være alene med guttungen.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 Altså sto å holdt igjen døra så han ikke kunne komme ut. Moren din høres litt syk ut. Hadde vært ærlig og klar på hvorfor hun ikke får passe. Kanskje hun forandrer hysterisk og gal oppdragermåte. Hvis ikke får hun ikke passe, ungeb din skal ikke måtte lide under at moren din er litt kort i toppen. Anonymous poster hash: 297bc...2b9
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #8 Skrevet 14. januar 2015 Må bare svare den som svarte at barnet er skrikerunge. Det er han ikke. Svært lite skriking. Men ble vettskremt da han ikke er vant til slik oppfarende oppførsel. Og når det gjelder legging, hvor skrev jeg at vi har dårlige vaner? Han må få roe seg før vi går ut. Og vi stenger han ikke inne og skremmer han mer... Hun har ikke sagt noe om at hun er uenig i oppdragelsen. Bare unnskylder seg med at hun reagerer spontant.. Hi Anonymous poster hash: c27a9...a2d
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #9 Skrevet 14. januar 2015 Altså, besteforeldrene til barna mine gjør ting på sin måte når de er barnevakter. Ikke nødvendigvis den samme måten som vi gjør hjemme, og jeg er ikke nødvendigvis alltid enig. For meg er det helt greit Men hadde de oppført seg slik som mormor til ditt barn så hadde de vært uaktuelle kandidater som barnevakter! Hvem er det som stenger døren for barnet slik at det ikke kan komme seg ut? Helt greit at hun vil prøve å få han til å legge seg uten at hun må sitte på sengekanten å stryke på han, men det finnes andre mildere måter å gjøre det på... Angående det at mormor er oppfarende kan være skremmende på en 2 åring. Farmoren til barna mine er sånn også. Hun ser også litt brysk ut og har ganske "sur" stemme og snakker høyt. Litt sånn bjeffete. Hun har aldri passet barna alene når de er så små som 2 år fordi barna har vært litt redd henne. Når de har bikket 3-4 års alder har de blitt vant med at hun er sånn så nå er de helt trygge på henne. Hun er jo ikke direkte slem med de eller noe, men de er ikke vant til den måten å te seg på. Anonymous poster hash: 90021...d44
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #10 Skrevet 14. januar 2015 Takk for råd. Skal prøve å gi henne bedre forklaring hvorfor boen andre skal passe han. Anonymous poster hash: c27a9...a2d
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #11 Skrevet 14. januar 2015 Må bare svare den som svarte at barnet er skrikerunge. Det er han ikke. Svært lite skriking. Men ble vettskremt da han ikke er vant til slik oppfarende oppførsel. Og når det gjelder legging, hvor skrev jeg at vi har dårlige vaner? Han må få roe seg før vi går ut. Og vi stenger han ikke inne og skremmer han mer... Hun har ikke sagt noe om at hun er uenig i oppdragelsen. Bare unnskylder seg med at hun reagerer spontant.. Hi Anonymous poster hash: c27a9...a2d Er likevel ikke normalt å forsette å skrike etter han har fått trøst,så jo du HAR en skrikerunge! Du trenger ikke skrive at dere har dårlig vaner når det gjelder legging,det lyser lang vei etter første innlegg. Du burde heller lære barnet å finne søvnen selv,han er tross alt 2 år! Skal ikke være nødvendig å være inne på rommet etter han er lagt seg i sengen da,det eneste han lærer da er å bli bortskjemt. Men ville selvsagt ikke stengt han inne,men tatt han tilbake til sengen hver eneste gang han kom utav rommet sitt. Anonymous poster hash: b08f1...97d
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #12 Skrevet 14. januar 2015 Ungen din høres ut som er skrikerunge! Selv om han ble redd er det ikke vanlig å skrike under hele middagen likevel! Er vanlig at skrikingen avtar så fort mor eller far trøster. Du bør tøffe opp barnet skikkelig! Å skjønner godt at mormor ikke vil forsette med dine dårlige vaner om å være inne hos barnet til han sovner! Det vanlige er å legge barnet i sengen også gå ut igjen. Går av han ut av sengen så legger du han tilbake i sengen uten å snakke med han. Ungen din høres ut som et bortskjemt liten drittunge som ikke er vant til å kjeft eller at han må sove uten foreldrene på rommet hans som diller med han! Anonymous poster hash: b08f1...97d Skrikerunge, bortskjemt drittunge, kjeft, tøffe opp barnet... Du er drittøff, ass! Øh. Anonymous poster hash: 6b1a4...b7b
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #13 Skrevet 14. januar 2015 Ja er mange foreldre som burde tøffe opp barnet! Er ikke vanlig å skrike som en baby bare noen hever stemmen Anonymous poster hash: b08f1...97d
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #14 Skrevet 14. januar 2015 Ja er mange foreldre som burde tøffe opp barnet!Er ikke vanlig å skrike som en baby bare noen hever stemmen Anonymous poster hash: b08f1...97d Hvordan tøffer man opp et barn? Anonymous poster hash: 126b6...543
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #15 Skrevet 14. januar 2015 Må bare svare den som svarte at barnet er skrikerunge. Det er han ikke. Svært lite skriking. Men ble vettskremt da han ikke er vant til slik oppfarende oppførsel. Og når det gjelder legging, hvor skrev jeg at vi har dårlige vaner? Han må få roe seg før vi går ut. Og vi stenger han ikke inne og skremmer han mer... Hun har ikke sagt noe om at hun er uenig i oppdragelsen. Bare unnskylder seg med at hun reagerer spontant.. Hi Anonymous poster hash: c27a9...a2d Er likevel ikke normalt å forsette å skrike etter han har fått trøst,så jo du HAR en skrikerunge!Du trenger ikke skrive at dere har dårlig vaner når det gjelder legging,det lyser lang vei etter første innlegg. Du burde heller lære barnet å finne søvnen selv,han er tross alt 2 år! Skal ikke være nødvendig å være inne på rommet etter han er lagt seg i sengen da,det eneste han lærer da er å bli bortskjemt. Men ville selvsagt ikke stengt han inne,men tatt han tilbake til sengen hver eneste gang han kom utav rommet sitt. Anonymous poster hash: b08f1...97d Det må være vondt å være så lite i kontakt med seg selv, som du er.. Anonymous poster hash: a8c24...64c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #16 Skrevet 14. januar 2015 Må bare svare den som svarte at barnet er skrikerunge. Det er han ikke. Svært lite skriking. Men ble vettskremt da han ikke er vant til slik oppfarende oppførsel.Og når det gjelder legging, hvor skrev jeg at vi har dårlige vaner? Han må få roe seg før vi går ut. Og vi stenger han ikke inne og skremmer han mer...Hun har ikke sagt noe om at hun er uenig i oppdragelsen. Bare unnskylder seg med at hun reagerer spontant..HiAnonymous poster hash: c27a9...a2d Er likevel ikke normalt å forsette å skrike etter han har fått trøst,så jo du HAR en skrikerunge!Du trenger ikke skrive at dere har dårlig vaner når det gjelder legging,det lyser lang vei etter første innlegg.Du burde heller lære barnet å finne søvnen selv,han er tross alt 2 år!Skal ikke være nødvendig å være inne på rommet etter han er lagt seg i sengen da,det eneste han lærer da er å bli bortskjemt.Men ville selvsagt ikke stengt han inne,men tatt han tilbake til sengen hver eneste gang han kom utav rommet sitt. Anonymous poster hash: b08f1...97d [/ Herremann, for noe vrøvl! En toåringen skal ikke være tøff, en toåring kan gråte enda han har fått trøst og det er faktisk helt "normalt" at en toåring ikke legger seg alene. Det finnes til og med de av oss som leser på senga og sitter der helt til ungen har sovnet! Anonymous poster hash: b7723...011
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #17 Skrevet 14. januar 2015 Ungen din høres ut som er skrikerunge! Selv om han ble redd er det ikke vanlig å skrike under hele middagen likevel! Er vanlig at skrikingen avtar så fort mor eller far trøster. Du bør tøffe opp barnet skikkelig! Å skjønner godt at mormor ikke vil forsette med dine dårlige vaner om å være inne hos barnet til han sovner! Det vanlige er å legge barnet i sengen også gå ut igjen. Går av han ut av sengen så legger du han tilbake i sengen uten å snakke med han. Ungen din høres ut som et bortskjemt liten drittunge som ikke er vant til å kjeft eller at han må sove uten foreldrene på rommet hans som diller med han! Anonymous poster hash: b08f1...97d Får du psykiatrisk behandling? Hvis ikke bør du sørge for å få det. Anonymous poster hash: 71da7...09a
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #18 Skrevet 14. januar 2015 Haha. DIB fornekter seg ikke. Ene tråden skal man samsove til ungen er ti omtrent om det er usikkert. Og her er det ok å sperre en liten redd gutt inne på rommet. JØSS. Anonymous poster hash: 06269...407
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #19 Skrevet 14. januar 2015 Ungen din høres ut som er skrikerunge! Selv om han ble redd er det ikke vanlig å skrike under hele middagen likevel! Er vanlig at skrikingen avtar så fort mor eller far trøster. Du bør tøffe opp barnet skikkelig! Å skjønner godt at mormor ikke vil forsette med dine dårlige vaner om å være inne hos barnet til han sovner! Det vanlige er å legge barnet i sengen også gå ut igjen. Går av han ut av sengen så legger du han tilbake i sengen uten å snakke med han. Ungen din høres ut som et bortskjemt liten drittunge som ikke er vant til å kjeft eller at han må sove uten foreldrene på rommet hans som diller med han! Anonymous poster hash: b08f1...97d Oj...hatt en tøff start på dagen? Du høres ut som en varm person. . Anonymous poster hash: c29d4...cf2
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #20 Skrevet 14. januar 2015 Makan til oppførsel på voksene mennesker. Må dere skjerpe dere, Det er jo snakk om en 2 år gammel gutt Anonymous poster hash: db677...8c7
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #21 Skrevet 14. januar 2015 Et barn trenger ikke å være skrikerunge eller pysete for å reagere på at en voksen hever stemmen, det holder lenge at barnet ikke er vant til dette. Venninnen min har en gutt på alder med min gutt (2 år) som så og si aldri skriker/gråter, og det er full fart på ham hele tiden. Faller han og slår seg, så er det rett opp igjen og løpe videre, uansett om han blør fra begge knærne og hendene. Gråt og trøst har han ikke tid til. Men hører han at mannen min hever stemmen, selv om det er til vår gutt og ikke til han, DA setter han i å hylgrine, for det er han ikke vant til. Vår gutt blir imidlertid ikke påvirket av dette i det hele tatt, men han kommer løpende og skal ha trøst og "blåse på" om han slår seg littegrann. Anonymous poster hash: 77773...1c4
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #22 Skrevet 14. januar 2015 Jeg ville for øvrig ikke latt mormor passe før jeg følte meg trygg på at hun fulgte et minimum av det jeg mener er riktig oppførsel overfor barn, og jeg hadde fortalt henne nøyaktig hvorfor. Ja man skal godta litt forskjeller fra det man gjør hjemme, men ikke ubegrenset. Om andre dibbere mener mormor har mer rett er uinteressant, det er foreldrene som bestemmer over sitt barn. Anonymous poster hash: 77773...1c4
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #23 Skrevet 14. januar 2015 Forklar din mor problemet da vel! Pluss skal hun ha for at hun vil passe barnet. Kanskje hun tror hun "ikke" gjør noe feil Anonymous poster hash: 24737...572
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå