Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Har hatt eksamen og gjorde en avrunding jeg trolig ikke skulle ha gjort. Oppgaven var Depotplaster 10mg/16t. Hvor mang mg etter 9t. Svaret ble 5,625mg, som jeg tok tilnærmet lik 5,63mg, med 2 strek under svaret på det som var tilnærmet likt. I pensum står det at det ikke er nødvendig å runde av dose, selv om det i praksis er vanlig. Er det en liten sjansen for at jeg kan bestå selv om jeg runda av? :-( Eneste feilen jeg har. Anonymous poster hash: f938d...cdb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Vi har lært å runne av til to desimaler. Anonymous poster hash: 3241b...a27
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Jeg ville fulgt det du har lært i pensum/av lærer. Anonymous poster hash: efe49...02b
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Vi har også lært å runde av, og jeg besto med å runde av flere svar Krysser fingrene, og håper du får rett og består! Anonymous poster hash: 936fa...7ce
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 I eksamensettet sto det at man skal bruke avrundingsregler ifh. til pensum. Sto ikke noe i denne oppgaven ifh til avrunding. Avrundingen i seg selv er korrekt, men siden det står i boka at det ikke er nødvendig å avrunde dose, så er jeg veldig usikker :-( Prøver å tenke at når det står ikke nødvendig så er det ikke ensbetydende at man ikke har lov Krysser fingrene for at sensor er snill! Kjedelig å skulle stryke på denne oppgaven :-( HI Anonymous poster hash: f938d...cdb
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 Dytt Anonymous poster hash: f938d...cdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå