Gå til innhold

AAP - gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har aap og planlegger å bli eller er gravid? Hvordan går det utover en aktivitetsplan? Etter å ha mistet mange ganger , går vi nå inn i ny pp, å ønsker så sårt et søsken til barnet vårt. Jeg har ikke satt opp en plan ennå, men jeg har nevnt at jeg kunne tenkt meg å tatt voksenopplæring slik at jeg kan fullføre videregående. Blir dette da sett på som et brudd på reglene å at jeg kan miste ytelsen? Får det innvilget om et par mnd. Om jeg blir gravid og føder før et evt skoleår er over, mister jeg da retten? Eller blir det satt på pause i forbindelse of permisjonen? Går det eventuelt å legge nye planer på aktivitetsplanen?

Takk for svar :-)

Anonymous poster hash: 9eb96...1c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gravid, og går på aap. Har forstått det slik at man følger planen til man skal ut i permisjon, og gjenopptar planen etter endt permisjon. 

Det er det jeg har forstått av hva jeg har lest meg til iallefall. Har ikke gitt beskjed om at jeg er gravid enda til min veileder.

Anonymous poster hash: 95c6f...f84
Skrevet

Aap gir rett til foreldrepenger, så du søker permisjon på vanlig måte. Når permisjonen er over søker du gjenopptak av aap.

Anonymous poster hash: 3a33c...875
Skrevet

Takk for svar. Du som er gravid, har man mulighet til å sette opp flere alternativer til plan? Har også lest man kan sette på pause det man har i aktivitetsplanen når man skal ut i permisjon, men lurer på om dette gjelder utdanning også? Hvis ikke, så må jeg finne ut noe annet jeg kan prøve meg på. Syns det er litt flaut å ringe å spørre om det, siden jeg ikke er gravid ennå engang.

Anonymous poster hash: 9eb96...1c7

Skrevet

Du må i så fall be om permisjon fra utdanningen. Jeg gikk på Aap og skole da jeg ble gravid, gikk ut i permisjon rett før skoleslutt på sommeren, men fikk ikke fortsette neste år fordi jeg ikke hadde søkt om permisjon fra studiene :( :( ingen hadde sagt noe om at jeg måtte det :( så det er viktig å huske.

Anonymous poster hash: 38c62...7ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...