Gå til innhold

Noen som har vært i disney, Orlando?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt tips!

Vi skal over med gutter på 9 og 13 år.

Lurer på å kjøpe 6 dagersbillett til disney siden denne koster nesten det samme som tre dager.

Tanken er en hel dag i magic kingdom og en i animal kingdom. De andre dagene brukes til å "stikke innom" parker et par timer på ettermiddagen etter bading.

Tenker det blir stress å ta parken en hel dag, heller ha god tid, lite stress for å rekke ting og heller flere dager?

Vi var når gutta var små. Kanskje de nå ikke gidder ta Ole brum, Petter pan, den lille havfruen og alt slikt? Tanken er at de nå kan endel engelsk, vi vet det er mye detaljer å se på osv? Erfaringer?

Blir det for teit å ta så store gutter med i disneyworld?

Vi skal også to dager til universal og Island of eventure.

Tips ønskes? Andre parker? Andre ting?

Vi er glade i parker og at noe skjer.

Noen kule butikker for gutter i den alderen som vi MÅ finne i Orlando?

Anonymous poster hash: 90e25...796

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville hoppet over Disney med så store barn. Busch gardens og universal er mye bedre.

Anonymous poster hash: aa6d2...855

Skrevet

Jeg ville hoppet over Disney med så store barn. Busch gardens og universal er mye bedre.

Hvorfor? :-)

Skrevet

Jeg hadde heller ikke kjøpt 6 dagers bilett til Disney med så store barn. Da vi var i Orlando med barn på 7 og 9 år valgte vi heller Universal Parkene. Var kun en kveld i Disney på Mikkes Halloween party.

Hadde også dratt noen dager i badepark.

Men nå liker våre barn store berg og dalbaner og elsket Universal. Disney ble litt barnslig.

Skrevet

Jeg ville heller ha dratt på epcot enn magic kingdom med så store barn

Skrevet

Jeg trenger litt tips!

Vi skal over med gutter på 9 og 13 år.

Lurer på å kjøpe 6 dagersbillett til disney siden denne koster nesten det samme som tre dager.

Tanken er en hel dag i magic kingdom og en i animal kingdom. De andre dagene brukes til å "stikke innom" parker et par timer på ettermiddagen etter bading.

Tenker det blir stress å ta parken en hel dag, heller ha god tid, lite stress for å rekke ting og heller flere dager?

Vi var når gutta var små. Kanskje de nå ikke gidder ta Ole brum, Petter pan, den lille havfruen og alt slikt? Tanken er at de nå kan endel engelsk, vi vet det er mye detaljer å se på osv? Erfaringer?

Blir det for teit å ta så store gutter med i disneyworld?

Vi skal også to dager til universal og Island of eventure.

Tips ønskes? Andre parker? Andre ting?

Vi er glade i parker og at noe skjer.

Noen kule butikker for gutter i den alderen som vi MÅ finne i Orlando?

Mange butikker som dere må innom! Kan anbefale både outleten og mallen! Maaassse klær som er uffattelig dyrt i Norge, men som er superbillig og fint. Ralph Lauren har utrolig mye fint til barn. Ellers liker jeg godt klærene på Gap. Det finnes mange skobutikker.. Jeg fant gode, rimelige joggesko på Pay Less Shoe Source, handlet også på Sketchers og sportsbutikker. 13 åringen kan nok finne bukser på Levis butikken :)  Tilbudet av shopping er jo umettelig!

Anonymous poster hash: 45b6f...548

Skrevet

Jeg reiste dit som voksen uten barn. Synes faktisk en dag i hver av parkene er alt for lite.Det er jo så himla mye å få med seg. Og barna er virkelig ikke for store. Helt sikker på at de kommer til å storkose seg!Det er masse gøy for både store og små 😊

Anonymous poster hash: c3cc4...6d4

Skrevet

Jeg hadde heller ikke kjøpt 6 dagers bilett til Disney med så store barn. Da vi var i Orlando med barn på 7 og 9 år valgte vi heller Universal Parkene. Var kun en kveld i Disney på Mikkes Halloween party.

Hadde også dratt noen dager i badepark.

Men nå liker våre barn store berg og dalbaner og elsket Universal. Disney ble litt barnslig.

Vi skal to dager på universal og Island of adventure. Sist vi var der var dette ganske "bråkete" parker med mye store berg og dalbaner.

10 åringen tør nok ta litt mer nå når han er høg nok, men ikke de største/raskeste/loop.

13 åringen og faren vil ta ALT, de elsker berg og dalbaner. Det blir derfor mye venting for 10 åringen når de to andre står i kø. (Selv om vi koser oss i ventetiden!)

Tanken var at kanskje 10 åringen syns det er gøy med en park han tør ta alt i, der han kan få styre dagen litt.

I tillegg hadde det vært kjekt å fått disse nøklene de deler ut i mainstreet som gjør at man går på skattejakt etter 5 glasskår i hele parken. En tur i grottene hos tom sawyer, god tid til å sitte og vente på paradene og kanskje ha tid å lese skilt og øve litt engelsk! Dette rekker vi iallefall ikke med en dag i parken

Mulig jeg er naiv og jentete i tanken på hva gutta vil synes er gøy. Men er ikke disney at man skal tørre være barnslig?

Vanskelig å vite! Noen med erfaring med så store gutter i disney?

Som sagt skal vi to dager i universal. Vi elsker parker og reiser til Orlando for å gå i park! (Og shoppe!)

Skrevet

Hvorfor? :-)

Det er mye prinsessegreier Donald og mikke mus. Parken er slitt og dårlig. Maten er elendig. Men det gjelder de fleste pakkene. I universal gikk vi ut ig spiste på hard rock som ligger rett utenfor. Kjempegod mat.

Skrevet

Men dere som hadde droppet disney, hvilke andre parker ville dere valgt?

Som sagt vi skal alt to dager til universal og Island of adventure.

Seaworld har vi vært i før og føler oss litt ferdige med.

Skrevet

Jeg hadde kjøpt billettene og sett an hvor vi gikk. Har dere ikke lyst å nytte de så er det ikke store tapet. Det er de første billettene som koster skjorta og jo flere man velger, jo billigere blir det. Syns ingen er for store for Magic kindom. Jeg syns man trenger litt flere dager der man trives best, for oss har det vært magic kindom pga. barnas alder. Man får ikke gjort så veldig mye før man trenger å komme seg hjem å ta et bad. I alle fall for oss som har fire barn som skal på do, stoppe og drikke osv. Det er varmt, det er mye kø og det tar tid å komme seg til attraksjonene i parkene.

Skrevet

Busch gardens og legoland

Skrevet

Blir det ikke slitsomt for de voksne å være i parker hele ferien? Synes dere at det er en fin ferie for dere også?

Anonymous poster hash: cfe7e...2af
Skrevet

Epcot!

Skrevet

Blir det ikke slitsomt for de voksne å være i parker hele ferien? Synes dere at det er en fin ferie for dere også?

Anonymous poster hash: cfe7e...2af

Jeg liker meg i parker, så syns ikke det er noe mer slitsomt enn barna. Vi er ikke i parker hver dag, har en eller to dager med opphold mellom hvert besøk. Parker, bading, få maten servert og litt shopping er det jeg foretrekker når jeg er på ferie.

Skrevet

Min på 12 er iallefall ikke for stor for Disney:)

Vi har vært i Magic Kingdom, Hollywood Studios og Epcot tidligere. Flotte parker alle sammen for gutter!!

I tillegg skal vi i Sea World (ja, selv om noen her synes det er forkastelig!!) og Kennedy Space center.

Buch garden har vi også prøvd, men den synes jeg ikke noe særlig om.

Ellers kan jeg anbefalle dette for en utflukt:

http://www.showcaseofcitrus.com/

De som kjører Eco turene er gale....:)

Anonymous poster hash: f8511...887

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...