Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 som har mistet et barn? Hun mistet en trilling for ikke så lenge siden, rett etter fødsel. Dette skjedde i utlandet. Det er så vanskelig å forholde seg til henne nå. På den ene siden har hun mistet et barn og på den andre siden har hun jo to igjen som gir henne glede. Synes det er vanskelig å si "det rette", merker iblant at hun blir litt fjern og irritert om jeg f.eks sier at hun er heldig som har to igjen. Noen som har vært i liknende situasjon? Anonymous poster hash: f9a62...b28
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Har ikke vert i samme situasjon, men må si jeg skjønner venninnen din. Jeg har 5 barn. Og jeg skulle mistet 1 av de, hadde det blitt helt feil om noen sa; "du har jo 4 igjen". Sorgen er like stor uansett. Anonymous poster hash: b7cb0...5e2
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Du burde ikke si at hun er heldig som har to igjen! For for henne handler det ikke om at hu har to, det vet hun og det gleder hun seg antakeligvis over, for henne handler det om at hun har MISTET et barn, og den sorgen som følger med det. Skjønner du? Anonymous poster hash: e8542...99a
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Du kan jo bare si at du synes d er fryktelig leit og at du ikke vet helt hva du skal si.... Men at du alltid er der dersom hun vil prate!! D enkle er ofte d beste Anonymous poster hash: 99b31...3a6
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 Jeg tenker at man i hvert fall ikke sier "du er heldig som har to igjen". Hvis man absolutt må si noe lignende, burde det heller vært "det er så bra at barna dine er friske" eller noe sånt. Men jeg synes egentlig ikke man trenger å nevne noe om det i det hele tatt. Fortell henne at du ikke helt vet hva du skal si, kanskje spørre henne hva hun ønsker at du skal si og gjøre. Kanskje ønsker hun å prate om det en gang innimellom, men andre ganger vil hun helst tenke på helt andre ting. Kanskje du kan si til henne at om hun ønsker å snakke, så er du der for henne, men at du ikke kommer til å ta initiativ til å snakke om det, men ikke fordi du ikke er interessert, men fordi du ikke vet hva hun ønsker. Anonymous poster hash: 888c3...014
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 Jeg synes faktisk det er forferdelig usympatisk å si at du har jo to igjen, og skjønner godt at hun blir fjern og irritert. For meg er det det samme som å si at det barnet som døde ikke betydde så mye.Jeg forstår at du mener det godt, men det blir helt feil Anonymous poster hash: 4af7d...3b7
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 Du må i alle fall ikke si at hun er heldig som har to igjen! Da virker det jo ikke som om du tar sorgen hennes på alvor! Hun har mistet et barn! Tenker at det viktige er at du viser at du er der for henne, at du lytter hvis hun vil prate, at du er en skulder hun kan gråte på etc. Det er uansett ingenting du kan si som kan fikse eller endre det faktum at hun har mistet barnet sitt, og det å forsøke å minimere sorgen hennes ved å si ting som "du er heldig som har to igjen", legger nok mer sten til byrden enn det hjelper... Anonymous poster hash: fdec5...bb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå