Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Da var det plutselig en realitet. Vi venter valper om en ukes tid etter litla her har hatt seg et eventyr. (var litt usikker pga falskt svangerskap ved to tidligere anledninger der det ikke hadde vært en eneste sjans for tyvparring) Jeg er ikke uerfaren med hunder, men jeg har aldri hatt valper på mine hunder før og i dette tilfelle var det for sent med abort sprøyte. Dyrlegen mente hun var rundt 53 dager i dag, og at hun antagelig kommer til å føde rundt dag 58 da hun er lita med stort kull. (6 valper) Hun er ca 4 kg, men er nå 5,8 kg. Jeg aner ikke hvem som er far til valpene, men jeg vil gjerne gjøre det beste fra starten av. Jeg har tatt ut ferie og litt avspasering, så nå er jeg hjemme med henne hele tiden. Valperom er satt opp og det beste for får hun. Jeg begynte å tempe henne i går. Om alle valpene er like, hvordan kan jeg skille dem fra hverandre? Noen som har forslag? Jeg føler meg som en skikkelig hønemor og ønsker bare det beste for jenta mi så om noen har link til nettsider jeg kan lese eller bør lese for å være mest mulig klar så sier jeg tusen takk. Anonymous poster hash: 33d3f...95f
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47961244 Det aller viktigste den første tiden er ro. Det er fristende og la barn, barns venner, naboer og familie få komme inn og se de nydelige valpene, men det kan stresse mammaen unødvendig mye og du risikerer rett og slett at hun blir agressiv. Første tiden er det bare du som eieren hennes som skal forstyrre henne i valpekassen. Trøst venner og kjente med at tiden går fort, og de er enda søtere når de leker rundt på gulvet om noen uker. Da er det også helt greit for en hundemamma som begynner å bli sliten og lei at andre leker med dem. Anonymous poster hash: 81513...75c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47961244 Det aller viktigste den første tiden er ro. Det er fristende og la barn, barns venner, naboer og familie få komme inn og se de nydelige valpene, men det kan stresse mammaen unødvendig mye og du risikerer rett og slett at hun blir agressiv. Første tiden er det bare du som eieren hennes som skal forstyrre henne i valpekassen. Trøst venner og kjente med at tiden går fort, og de er enda søtere når de leker rundt på gulvet om noen uker. Da er det også helt greit for en hundemamma som begynner å bli sliten og lei at andre leker med dem. Anonymous poster hash: 81513...75c De halsbåndene jeg linket til var bare et eksempel altså, for å vise at det finnes. Akkurat disse er nok litt store om du har en miniatyrhund. Anonymous poster hash: 81513...75c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Helt klart. Jeg har redd opp 2 ulike plasser til henne inne på mitt soverom slik at hun kan velge hvor hun føler seg mest komfortabel. Mine barn er ikke så små at det blir bråk rundt henne og de forstår at hun skal ha fred. Vi fikk en valp for 10 år siden som var blitt hundset med fra fødsel så jeg tror det går verst utover valpene om de ikke får ro de første ukene. Takk, HI. Anonymous poster hash: 33d3f...95f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå