Gå til innhold

Har katter venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er mangt man lurer på. Vår unge hankatt har hver dag besøk på verandaen av en annen, voksen, hankatt. De sloss ikke eller noe, sitter bare og glor ut i lufta og litt på hverandre. Ypper den andre hankatten, eller er de venner?

Anonymous poster hash: 720fb...9ae
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Katter er sosiale dyr, så ja. Men mest sannsynlig, i dette tilfellet,  sitter de å krangler litt lydløst om revir. 

Anonymous poster hash: 02a83...93e
Skrevet

Kattar har både vennar og fiendar. Katten heime brukte å ha med seg nabokatten inn til mat. Andre kattar slapp ikkje opp på verandaen utan å bli banka opp.

Skrevet

Katter er i det store og hele ikke veldig sosiale, men det finnes unntak. Katten vår (kastrert hannkatt) var "kompis" med naboens katt (sterilisert hunkatt), de lekte sammen, hun kom og sov i kurven hans og de var en del sammen. Det varte all den tiden vi bodde der, omtrent 2 år.

Men hun var den eneste katten han kom overens med. De andre kontaktene gikk fra "rolig men absolutt ikke vennlig face-off" til full kamp. Jeg ville derfor ikke antatt vennskapsbånd før jeg faktisk observerte samhandling. Som Anonym over sier, foreløpig kan det dreier seg om revirdiskusjoner.

Anonymous poster hash: c6586...d4f

Skrevet

Mine katter har også uvenner og venner. Vi har 2 nabokatter her som jeg bare kaller for 'mafian'. De kødder med alle og løper tom. etter den svære hannkatten her..

I sommer og høst når dørene eller vinduene ofte var åpne hadde vi 2 småkatter her (mor og datter/sønn) som ofte var her og spiste. Det synes noen av mine var greit, mens andre freste og ble sinte på dem.

Skrevet

Ja eller de har katter de liker og katter de ikke liker. Litt likt som oss mennesker😜

Anonymous poster hash: 3ea93...144

Skrevet

Min katt tok med en hjemløs katt hjem, og ga ham mat og ly, hun lå i gangen ved katteluka og slumret imens han spiste fra matskåla hennes. Han var livredd mennesker og rufsete, men de to var venner. Hun er dessverre død nå, og han vet jeg ikke hvor er.

Anonymous poster hash: 2584e...bd3

Skrevet

Ja de har venner og selv om katter er selvstendige dyr kan de også leve i flokk, men da er nok rangen veldig viktig, dermed blir det noen kamper av og til.

Her vi bor nå er det veldig mange løskatter som det er umulig for oss å komme innpå, men vi hadde en katt som vi først lot være ute når han var nesten voksen og han ble gode venner med 1-2 av de løskattene. Det var litt komisk for de satt litt bortenfor utgangsdøren og ventet på at han skulle komme ut, så når han kom ut så løp de av gårde sammen. Det ver helt pyton når katten våres døde helt plutselig og vi kom ut og så de 2 andre kattene sitte der og vente på han. :-(

Anonymous poster hash: 17495...b8a
Skrevet

Ja, det tror jeg absolutt. Katten vår, en sterilisert hunkatt, er bestis med en eldgammel katt som naboen eier. De bruker og ligge ved sidna hverandre under en busk på varme dager. Ellers bruker de bare og sitte i lag på verandaen og knipe igjen øyene :P

Alle andre katter, enn denne gamle gubben av en katt, er fiender.

Anonymous poster hash: 793bc...246

Skrevet

Ja det tror jeg. Katten til foreldrene mine hadde en dag med seg en herreløs katt hjem. Han deler maten sin med han (som han får servert ute) og de sover ofte sammen på toppen i garasjen. Der er det lunt og varmt med tepper. Ellers pleier de å ligge rundt på gårdsplassen å dra seg ved siden av hverandre.

Men de har dager hvor de krangler men de blir alltid venner igjen. Men syns det er koselig at de holder sammen fordi mine foreldre sin katt har i alle år vært en sær einstøing. Han er 11 år nå og er vel 3 år siden han kom hjem med denne katten.

Anonymous poster hash: b76cf...c01

Skrevet

Her har begge kattene venner. Hannkatten må ha en kjæreste, for de nusser, tryker og vssker hverandre. De ser ut som ett nyforelska par. Så utrolig koselig å se på.

Jentepusen har en kompis som kommer og banker på vindu. De leker og har det gøy ute. Disse vennene får slippe innen for tomta, er det andre katter som nermer seg tomta så blir de kjeppjaga av kattene.

Katten mine foreldre hadde når jeg var liten hadde en venn. De banken på stuedørs til hverandre når de skulle leke sammen. De var som tuppen og lillemor har mamma sagt.

Anonymous poster hash: c5ca9...a68

Skrevet (endret)

Ja. Min onkel hadde engang en hankatt som hadde en bestekompis i nabolaget. De (kattene) ble med hverandre hjem og hadde det riktig hyggelig :)

Endret av Helene Harepus
Skrevet

Ja, tror jeg absolutt.

Katten vår er kastrere hanne med en sterilisert venninne😁 Likevel nusser de og vasker hverandre litt.

Hun sitter ofte på verandaen og venter når vår er inne, og vår- som er en ganske så stor kar, står etter verandadøren deres og bokser når han vil ha venninnen ut😂

De spiser også inne hos hverandre.

Vi passer også hverandres katter når vi er på ferie ol, så veldig greit.

Andre katter jages vekk!

Anonymous poster hash: ac2de...588

Skrevet

Katter i nabolaget har katteråd i et skogholt rett her borte, et høres rart ut. Men de sitter der en stund før de går hvert til sitt

Anonymous poster hash: e9dd9...a2f

Skrevet (endret)

Katter i nabolaget har katteråd i et skogholt rett her borte, et høres rart ut. Men de sitter der en stund før de går hvert til sitt

Anonymous poster hash: e9dd9...a2f

Typisk puser ;)

Eller egentlig utypisk, men de kan av og til finne på slike ting :)

Endret av Sanchin
Skrevet

Katter er i det store og hele ikke veldig sosiale, men det finnes unntak. Katten vår (kastrert hannkatt) var "kompis" med naboens katt (sterilisert hunkatt), de lekte sammen, hun kom og sov i kurven hans og de var en del sammen. Det varte all den tiden vi bodde der, omtrent 2 år.

Men hun var den eneste katten han kom overens med. De andre kontaktene gikk fra "rolig men absolutt ikke vennlig face-off" til full kamp. Jeg ville derfor ikke antatt vennskapsbånd før jeg faktisk observerte samhandling. Som Anonym over sier, foreløpig kan det dreier seg om revirdiskusjoner.

Har du røyka sopp eller ? Katter er faktisk noen av de mest sosiale dyrene som finnes. De fleste katter trives best i andre katters selskap.

Pls la være å skrive slikt skvip!

Anonymous poster hash: ed511...402

Skrevet

Har du røyka sopp eller ? Katter er faktisk noen av de mest sosiale dyrene som finnes. De fleste katter trives best i andre katters selskap.

Nei, det er sant som hun sier. Katter er ikke sosiale dyr. Det betyr derimot IKKE at de ikke kan ha venner, for det kan de. Men sosiale flokkdyr? Nei, absolutt ikke.

Anonymous poster hash: 9262b...843

Skrevet

Nei, det er sant som hun sier. Katter er ikke sosiale dyr. Det betyr derimot IKKE at de ikke kan ha venner, for det kan de. Men sosiale flokkdyr? Nei, absolutt ikke.

Ingen som sa de er flokkdyr. Men sosiale er de så absolutt !!

Skrevet

Min katt er så absolutt ikke venner med noen andre katter. Han banker alt og alle i hele nabolaget og går som nabolagets skrekk :sjokkert: Dette selv om jeg kastrerte han når han var 5 mnd.. Han er en 10 kg Bengaler da, og de har jo mye urinstinkter. For oss er han verdens mest sosiale katt, elsker kos og oppmerksomhet. Han mener selv at han har egen stol ved spisebordet.. Så han er sosial i flokken sin, som er med oss. Men alle andre er inntrengere i hans revir (som utgjør alle nabohagene i tillegg til vår..).

Anonymous poster hash: 8f02f...964
Skrevet

Det står da virkelig at katter er lite sosiale i den linken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...