Gå til innhold

Trenger hjelp fra (hobby)interiørkonsulenter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pusser opp en gammel furutrapp, og har slipt og grunnet ferdig. Nå gleder jeg meg til å male! Jeg har lyst på en hvit/lys trapp, muligens med en annen farge på gelenderet/håndløperet, men hva med reposet (håper det skrives sånn), hvilken farge skal jeg male dette i? Jeg tar også imot tips til andre farger enn de jeg har nevnt på trinn og gelender. Trappa vår er nokså lik denne: v0r1w8r9j3qnsdcneotb.jpg

Anonymous poster hash: ead4f...7b5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ingen interiørarkitekt, men ytrer min mening allikevel. ;-)

Jeg syns det høres bra ut med èn farge på hele sulamitten, feks lys grå eller hvit/offwhite. Eller så kan du beise trinn og repos i en beis av et eller annet slag og la håndløperen få samme farge, mens rekkverk og opptrinn er i lys maling (hvit). Tror resultatet blir best hvis trinn og repos har samme farge i hvert fall.  Beis istedetfor maling på trinn og repos vil gi en mer trestruktur og slites mindre enn maling, det blir ikke riper på samme måte like fort. Litt mindre glatt også.

Skrevet

Har gjort det samme som deg, malte i lys grå og er kjempefornøyd. Samme farge på trinn og rekkverk. Ikke spesielt glatt. Har brukt oljebasert maling beregnet på trapp. På repoet har vi lagt parkett, den samme som vi har på gulvene både oppe og nede.

Anonymous poster hash: 8a8be...afb

Skrevet

Ville gått for samme farge hele trappa. Gjerne en sånn greie hvor det blir hvitt, men treverket skinner igjennom.

Husk at trappa gjerne blir glatt av maling, så ta noen grep for å forhindre det 😊 Spør på malebutikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...