Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 Jeg er fast bestemt på at vi skal ikke godta mobbing, verken den ene eller andre veien! Anonymous poster hash: 9f4a8...98e
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Vår er såpass liten enda at mobbing ikke er et tema på dagsordenen. Men vi snakker mye om det likevel, at det er viktig å være snille og ikke si stygge ting til hverandre. Og vi snakker om at det er vondt å få høre stygge ting, som at man ikke får være med i leken eller at man er dum (vi trekker bevisst ikke fram eksempler på utseende og klær). Det er ikke noe vi kverner på, men som vi tar opp i passende situasjoner. Det er en del av de om dagen med en trassig fireåring som ikke vil ha med enten mamma eller pappa på kveldsstell, morgenstell osv og uttrykker det på en mindre heldig måte. Men det kommer til å bli mobbeprat etterhvert når barnet når skolealder, og fokus på viktigheten av at alle må få være seg selv, selv om det betyr at ikke alle er like. Og ikke minst at det er personer bak alle fasadene man møter i verden, personer som føler og får like vondt som en selv. Og hvis mine barn blir mobbere så vil det få konsekvenser, først i mindre grad i form av samtaler med oss, skolen og den som blir mobbet (hvis vedkommende er villig til å stille opp på det), forsøk på å innlemme den som blir mobbet på en positiv måte i omgangskretsen, før det evt blir restriksjoner på friheten til barnet (mobberen) og i verste fall true med, og så gjennomføre, bytte av skole dersom ingenting har effekt. Ingen barn fortjener å gå på skole med noen som mobber dem. Mine barn er ikke verdt mer enn andre i så måte, så jeg har ingen skrupler med å ta min ut av skolen og sende til en annen skole dersom det viser seg at mitt barn er "hovedmobberen" og den som drar andre med seg for å plage. Anonymous poster hash: e69c8...ad4
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Og ikke minst er det utrolig viktig at vi som foreldre går foran med et godt eksempel! Det gjelder særlig å snakke negativt om andre. For det plukker de fort opp, og som så mye annet gjelder vel det samme her, dersom mamma og pappa gjør det, så er det greit! Anonymous poster hash: e69c8...ad4
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Mye starter rundt middagsbordet ja Anonymous poster hash: 9f4a8...98e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå