Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #1 Skrevet 13. januar 2015 Hei! Jeg vet jo det er jeg/vi som må ta valget, men blir glad for andres synspunkter. Jeg har et etterlengtet barn som betyr alt! Uendelig glad for at jeg klarte å få et barn i moden alder. Men jeg vil så gjerne ha et barn til... hvis det er mulig. Jeg er som sagt i moden alder og vi har nå prøvd i ca 2 år uten at jeg blir gravid igjen. Vi har søkt om IVF ved en Klinikk og vi kan snart begynne. Sjansene er dog små, ca 0-5 % for å lykkes. Ble forberedt på at det var kunne bli vanskelig - og dermed lurt med en plan B. Jeg har også veldig lyst på å prøve eggdonasjon, vet jeg kommer til å elske barnet like høyt som mitt eget biologiske barn. Sjansene er jo mye større for suksess med eggdonasjon. Føler at vi bør velge en av delene. Det er jo ikke akkurat billig. Det som også spiller inn er min store skrekk for GU etc, er supersensitiv der nede.... Så blir dårlig bare ved tanken på egguttak etc. Får smertestillende, men ikke narkose. Men alt for et barn til selvsagt. Dette er så vanskelig. Håper noen av dere har lyst til kommentere. Hva ville dere gjort i min situasjon? Har noen erfaringer med IVF eller eggdonasjon? Takknemlig for svar Anonymous poster hash: 64fda...bd3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Jeg har overhodet ingen erfaringer med noen av delene, men kan jo si hva jeg tenker. Jeg tror jeg hadde satt i gang en adopsjonsprosess først, og så begynt med IVF i tillegg. Går ikke IVF, er det likevel et barn på vei. Så slipper du GU også, som du ikke liker. Lykke til uansett hva du velger. Anonymous poster hash: 9531b...608
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Å sette igang en adopsjonsprosess er ikke garantert et barn nei. Først må de godkjennes både av Norge og landet de vil adoptere fra, også er det alderen da i tillegg. Adopsjon tar fort mange år, og HI sier hun er moden. Hun kan da fort blir for gammel for adopsjon. Til HI: Jeg ville gått for eggdonasjon når du har så dårlig prognose med dine egne egg. Håper du får drømmen oppfylt! Anonymous poster hash: abbae...ac5
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 Jeg har to barn som resultat av IVF i moden alder og er ikke den mest fruktbare. Mange forsøk og ikke de beste prognoser. Gu undersøkelsene i forkant av IVF er ikke ubehagelig, hvor de måler størrelse på egg og teller. Kan ikke sammenlignes med en vanlig gu, som jeg heller ikke er fan av. Egguttak skjer med beroligende og smertestillende, tar ikke lange stunda og er verdt noe ubehagligheter. Innsett er over på 10 minutter. Jeg ville ha gått for IVF, men vært forberedt på en noe slitsom prosess med hormoner og sprøyter. Eggdonasjon bør være en siste mulighet. Etter 12 inseminasjoner, 3 IVF kom førstemann. Andremann kom på første IVF. Hadde alle forsøk i utlandet, var og er alene, betalt alt selv og syns det var oppløftende å vite at jeg kunne ha en sjanse med eggdonasjon som siste utvei. Alt strev, penger, påkjenningen er det så absolutt verdt! Hilsen frøken målrettet. Anonymous poster hash: 94613...bd6
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 Til HI: Jeg ville gått for eggdonasjon når du har så dårlig prognose med dine egne egg. Håper du får drømmen oppfylt! Signerer dette. Lykke til uansett hva du velger! Anonymous poster hash: b8190...fb8
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 Med 0-5% sjanse for å lykkes med egne egg ville jeg også gått for ED. Anonymous poster hash: 748e3...148
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 Jeg har to flotte barn med ED, ikke pga min alder, men pga andre omstendigheter. Har verdens nydeligste barn, blitt gravid på første forsøk og alt har gått veldig greit. Når du bruker tid på IVF med så dårlige odds risikerer du å bruke mye tid og penger på dette. Lykke til! Anonymous poster hash: c3499...2f9
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #8 Skrevet 14. januar 2015 Jeg har to flotte barn med ED, ikke pga min alder, men pga andre omstendigheter. Har verdens nydeligste barn, blitt gravid på første forsøk og alt har gått veldig greit. Når du bruker tid på IVF med så dårlige odds risikerer du å bruke mye tid og penger på dette uten resultat. Lykke til!Anonymous poster hash: c3499...2f9 Anonymous poster hash: c3499...2f9
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #9 Skrevet 14. januar 2015 Med 0-5% sjanse for å lykkes med egne egg ville jeg også gått for ED. Anonymous poster hash: 748e3...148 Enig. Vil forøvrig anbefale deg forumet til Ønskebarn. Her finner du masse info og kan spørre andre i samme situasjon. Anonymous poster hash: 997f0...9f3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #10 Skrevet 14. januar 2015 Jeg har to barn som resultat av IVF i moden alder og er ikke den mest fruktbare. Mange forsøk og ikke de beste prognoser. Gu undersøkelsene i forkant av IVF er ikke ubehagelig, hvor de måler størrelse på egg og teller. Kan ikke sammenlignes med en vanlig gu, som jeg heller ikke er fan av. Egguttak skjer med beroligende og smertestillende, tar ikke lange stunda og er verdt noe ubehagligheter. Innsett er over på 10 minutter. Jeg ville ha gått for IVF, men vært forberedt på en noe slitsom prosess med hormoner og sprøyter. Eggdonasjon bør være en siste mulighet. Etter 12 inseminasjoner, 3 IVF kom førstemann. Andremann kom på første IVF. Hadde alle forsøk i utlandet, var og er alene, betalt alt selv og syns det var oppløftende å vite at jeg kunne ha en sjanse med eggdonasjon som siste utvei. Alt strev, penger, påkjenningen er det så absolutt verdt! Hilsen frøken målrettet. Anonymous poster hash: 94613...bd6 Tusen takk for svar Så tøff du er! Fantastisk at du klarte å få to barn! Kan jeg spørre om hvilke sjanser du hadde på forhånd? Bedre enn 0-5 % sjanse kanskje? Anonymous poster hash: 64fda...bd3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #11 Skrevet 14. januar 2015 Tusen takk for alle svar! Det setter jeg stor pris på. Jeg får bare tenke godt på alt sammen og ta den riktige avgjørelsen (Ikke lett nei...) Anonymous poster hash: 64fda...bd3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #12 Skrevet 14. januar 2015 Ja, det var HI som skrev de to siste innlegg Anonymous poster hash: 64fda...bd3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #13 Skrevet 14. januar 2015 Jeg har overhodet ingen erfaringer med noen av delene, men kan jo si hva jeg tenker. Jeg tror jeg hadde satt i gang en adopsjonsprosess først, og så begynt med IVF i tillegg. Går ikke IVF, er det likevel et barn på vei. Så slipper du GU også, som du ikke liker. Lykke til uansett hva du velger. Anonymous poster hash: 9531b...608 Er HI for moden til egne barn, så er hun mest sannsynlig for gamel til å adoptere. Om ikke blir hun det sikkert. En adopsjonsprosess tar i dag fra ca 4-5 år +++ i dag. Ikke er en garantert at en ender opp med et barn heller. Det blir stadig vanskeligere å få adoptert. Kenya avsluttet f.eks i desember alle adopsjoner, så alle som er i gang der må begynne helt på nytt i et annet land. HI - hvis dere har så liten sjanse til å lykkes med IVF som du sier. Så tror jeg at jeg hadde gått rett på eggdonasjon. Anonymous poster hash: 29d42...d16
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #14 Skrevet 14. januar 2015 Om fagfolk er enige om at sjansene er så små som 0-5% for graviditet med egne egg, hadde jeg ikke nølt med å igangsette en donorprosess. Jeg har en venninne som har ett barn med egne egg og ett barn med donoregg (av samme årsak, hun var 42 da eldste ble født). Det har fungert strålende der i familien i hvert fall. Anonymous poster hash: 675ae...93e
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #15 Skrevet 14. januar 2015 Har dere vurdert å bli fosterforeldre? Kjempemange barn som trenger et nytt hjem. Anonymous poster hash: 94a38...e0e
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #16 Skrevet 14. januar 2015 Jeg har tre barn, to siste er etter 1 ed forsøk. Hadde gått rett på det. Lykke til. Anonymous poster hash: fab52...501
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #17 Skrevet 14. januar 2015 Takk igjen for alle svar! Snilt av dere Jeg tenker og tenker... Ja, sjansene er ytterst små for å klare det med IVF. HI Anonymous poster hash: 64fda...bd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå