Gå til innhold

Hva kan jeg kreve av skolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et barn som går i 2 klasse.

Det er mye uro på trinnet. De blir kastet ut på gangen flere ganger i uken eller sent til sosiallærer og vi foreldre får ikke beskjed om dette. Jeg fikk en tlf fra lærer om at mitt barn ble kastet så mye ut på gangen at læreren var nå bekymret for at mitt barn nå lå langt bak i engelsk..

Det er mye slossing og grov språkbruk blandt guttene.

Har spurt mange ganger om henvisning til ppt og logoped men de henviser ikke. Får beskjed om at lærer tross alt har 18 barn og ta hensyn til.

Får ikke svar på mail

Kan jeg kreve møte med kontaktlærer, sosiallærer og rektor?

Er dritt lei, men er redd for om jeg blir løvemamma, at læreren skal ta det utover mitt barn..

Anonymous poster hash: ab168...ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ditt barn er jo tydeligvis uroen siden hun/han blir kastet ut. Dette er ditt ansvar å pushe på for å få orden på. Oppdragelse når langt.

Anonymous poster hash: 52847...8a7
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Hvis det er et problem i klassen, vil jeg si at læreren trenger et kurs i å holde orden. Det finnes mange strategier for å endre adferd. Lite du får gjort når det er på skolen problemet er.

Å sende barn på gangen funker tydeligvis ikke. Er det egentlig lov?

Skrevet

Jeg ville ha bestilt en time til rektor. Krev at de undersøker hvorfor det er slik.(dårlig sammensatt klasse med mange uromomenter, dårlig lærer eller skolevansker som er på vei å dukke opp er alernativer jeg kommer på her og nå)

Ikke gi deg! Krev oppmelding til PPT hvis du kjenner på følelsen at din gutt har trøbbel.

Anonymous poster hash: 075ef...e31
Skrevet

Ditt barn er jo tydeligvis uroen siden hun/han blir kastet ut. Dette er ditt ansvar å pushe på for å få orden på. Oppdragelse når langt.

Anonymous poster hash: 52847...8a7

Jeg kan ikke snakke med barnet om oppførselen på skolen når jeg ikke blir informert om at barnet ikke oppfører seg!

Hi

Anonymous poster hash: ab168...ece

Skrevet

Det er mange grunner til at en klasse kan bli urolig og bråkete. I klassen til sønnen min var det nok en kombinasjon av mange. De er mange flere gutter enn jenter, og helt fra 1.klasse var de veldig fysiske med hverandre. Det var lekeslossing, brytekamper osv og det endte jo ofte med at noen fikk vondt, noen ble sinna osv. Samtidig ble de veldig tøffe i munnen, kalte hverandre ting, eglet hverandre opp. Det ble rett og slett et veldig bråkete, fysisk og utrivelig klassemiljø hvor ingen lenger var særlig greie med hverandre.

Her ble det satt inn tiltak.

De fikk ny lærer, og det ble bestemt at miljøterapeuten på skolen skulle være minst 2 timer hver dag inne i klasserommet. De innførte klassens time, og her skulle det snakkes om klassemiljø, de har hatt rollespill og "lekser". En lekse kan f.eks være at de skal si noe positivt til noen andre den dagen. De har innført et belønningssystem hvor de setter seg mål for uken når det kommer til effektiv jobbing og ro i klasserommet, når de målet får de en time på datarommet på fredag hvor de får velge fritt hva de vil gjøre på datamaskinene (de kan altså spille).

Foreldrene har også gjort sitt, de har blitt arrangert aktiviteter utenom skoletid, hvor barn og foreldre har kommet sammen og gjort ting for å bli kjent på nye arenaer og jobbe med klassemiljøet. Vi har bestemt at i en periode skal læreren ha veldig lav terskel for å ringe oss eller sende oss en mail og barna våre har vært med på episoder på skolen så vi kan snakke om det hjemme også.

Det har blitt så utrolig mye bedre. Kan ikke få fullrost læreren og miljøterapeuten nok, de har gjort en kjempejobb og de kan virkelig stolt se resultatet av jobbingen. Selvfølgelig er det fremdeles noen utfordringer i klassen, noen uromomenter, men det holdes nå helt greit i sjakk og miljøet er hundre ganger bedre.

Anonymous poster hash: eee0e...8eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...