Gå til innhold

Hvordan gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har 2 barn fra før og vi har 2 sammen.

Ene er her bare annenhver helg og andre bor her litt mere.

Vi skal lage takkekort fra minstejenta vår og lurer på hvordan vi skal gjøre dette...

Mange av dem vi har fått gave hos kjenner ikke til disse barna(da det er folk man ikke har årlig kontakt med og bor langt unna).

De har gitt gave til lillesøster og storesøser(Vårt barn), men ikke de andre....

Storesøster har så lyst å ha bilde av seg og lillebror på takkekortet(skal ha 2 bilder), men jeg vet ikke om det blir feil å bare ta de to?

og hvem skriver man hilsen fra?Komplisert:P skal gjøre alle til lags, men føler alt blir feil uansett hvordan jeg gjør det:P

Anonymous poster hash: 50999...11a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

lillesøster skulle det stå...doh:P hun har 2 brødre...

Skrevet

Bilde av minsten og 'takk for gaven' som tekst

Anonymous poster hash: 22547...c72

Skrevet

Ta ned alle fire! Tenk hvor ekskludert de to eldste føler seg ellers? Og så er det vel på tide at omgangskretsen får vite at mannen har fire barn - selv om de dere ikke treffer årlig? Eller er det noe du helst vil holde skult?

Anonymous poster hash: a08f5...bba

Skrevet

Kjente på det samme når det kom til julekortene. Skal jeg sende bilde av barn som folk aldri har møtt? Skal jeg bare sende fra meg og mine barn og unnlate samboern og barna hans? Til folk som ikke har møtt hverken han eller barna.. Jeg ville tatt med kun minstejenta, takkekortet er vel pga henne? Ikke vanlig å ta med flere da vel..

Anonymous poster hash: 8cba1...221
Skrevet

okei blir bare minstejenta da......holder så absolutt ikke skjult de andre barna, men dette er folk som jeg aldri snakker med, bare fjerne slekntninger fra mamma sin side...(noen bor til og med i USA så da sier det seg selv at det ikke er hverdagslig å treffe dem:P )....

men da blir det bare minsta da:-)

men hva skriver jeg som hilsen når jeg skal takke for gave fra storesøster også...

hilsen siri og pål m/fam??elr skrive alle navn?(kanskje de føler seg "teit" de som har gitt bare gave til vår jente som vi har sammen..?)

åh alt man skal tenke på.....

Skrevet

Vi pleier å få julekort fra broren til mannen med familie, dvs hans sønn, samboer og hennes to barn, med bilde av alle de tre barna. Samboeren og barna hennes har vi aldri møtt, men reagerer da ikke på at de er med på julekortet av den grunn. De er jo en familie.

Men i dette tilfelle er det jo helt opplagt enklest å ha med bare babyen og skrive hilsen <babyens navn> med familie.

Anonymous poster hash: e3383...704
Skrevet

De tar ingen skade av å se bilde av barn de ikke har møtt!

Tror nok de blir glad, de er jo en del av deg og ditt liv og hvis de er oppriktig interissert i deg, vil de nok gjerne se barna.

Skriv gjerne på baksiden noen få ord om de, alder og hobbyer og fritidsaktiviteter!

Anonymous poster hash: f20b8...4f3

Skrevet

Jeg mener takkkort bare bare bør være av minstejenta deres. Jeg har ikke vurdert å ta med søsken på slike bilder i allefall.

Men hvis du først skal ha med flere bør du ha med alle barna ja. Fikk julekort av søstra mi og i år var det bilde av hennes 2 barn og samboeren sine barn. Synes dette var veldig naturlig.

Anonymous poster hash: aebd6...7d8

Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Takkekort fra minste skal vel bare være fra minste. Er ikke vanskelig det?

Skrevet

Forstår jeg riktig hvis jeg antar at du snakker om takkekort ifm minstebarnets fødsel eller dåp? Da ser jeg ikke hvorfor kortet skulle komme av andre enn babyen og foreldrene, og jeg ville bare hatt bilde av babyen og signert med deres navn og babyens. Gaven er jo ikke til hele familie. Om det fineste bildet du har av babyen er med et annet barn, er det helt greit at du bruker det i mine øyne, men det er fremdeles bare fra babyen og dere voksne. Du ekskluderer ingen, det er babyen som er blitt født/døpt her, ikke de andre.

Når det gjelder julekort derimot, er jeg tilhenger av å inkludere alle sammen, selv barna som slekten ikke har truffet før, og gi en liten oppdatering om alle i kortet.

Anonymous poster hash: 21483...a43

Skrevet

Om det er takkekort i forbindelse med dåp/fødsel så har du kun bilde av babyen og babyene navn, men du kan jo slenge på stolte storebrødre og storesøstert pluss navnene på alle barna på alle barna og dere takker for gaven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...