Gå til innhold

3 år mellom?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med 3 år mellom barna? Hvordan er den aldersforskjellen?

 

Anonymous poster hash: 0b34a...180

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt hode er det den ideell aldersforskjellen. En som er mer eller mindre ferdig med bleier, og som det går an å snakke med og forklare ting til i forhold til lillebror/lillesøster. En som kan ta del i stell og pass av babyen og inkluderes på en helt annen måte i babyens hverdag. 

 

Nå ble det ikke sånn for oss, her blir det fire år og vel så det. Men det blir sikkert bra det og. Tror alle aldersforskjeller har sine fordeler og ulemper, men til syvende og sist så er det ikke det som er viktigst for hvordan forholdet mellom barna blir. 



Anonymous poster hash: efa61...422
Skrevet

Helt ærlig syns jeg det ble for lenge. Men så er det litt mer enn tre år mellom mine. Jeg venter enda på at de skal finne et fellesskap seg i mellom, de er 2 1/2 og snart seks. Kanskje det går seg til, kanskje ikke. Det er uansett ikke alltid man kan "time" når man vil ha barn.

 

Anonymous poster hash: c97cc...d31

Skrevet

Hvis jeg bare tenker på hvordan det var for oss som foreldre så vil jeg jo si det var supert. Eldste fikk nok alenetid og forsto hva som skjedde da baby ble født. Men for meg er det viktigere at barna er "venner".

 

Anonymous poster hash: c97cc...d31

Skrevet

Vi har to år og åtte mnd mellom våre. Perfekt! Jeg har 8 år mellom min bror og meg,vi var som enebarn i barndommen, men nære nå.

 

Anonymous poster hash: b4d71...268

Skrevet

Vi har 3 år mellom våre (på dagen faktisk!). Det var helt perfekt synes vi! En 3 åring er selvstendig på områder som er viktige i hverdagen med 2. Eks. går på do selv, spiser selv, kler på seg selv. Snakker godt og man kan forklare ting og få en respons. De klarer å sette egne behov til side i kortere perioder, mindre sjalusi osv. De har hatt sine første par å r i barnehage og blir ikke så ofte syk selv, og drar helle rikke med seg så mye hjem til babyen. Osv. osv. Ville gjort det samme om igjen på flekken! Ser ikke en enest ulempe med det, og søskenene forguder hverandre! Virkelig!



Anonymous poster hash: 93c9e...090
Skrevet

2,5 år mellom mine. Det er veldig fint - de har fra minste var ca 1,5 vært kjempetette, de slåss, leker, ler, hyler, koser og krangler. Samtidig var storebror stor nok til å forstå hva som skjedde da lillebror kom, han ble kjapt bleiefri og var rimelig selvgående. Jeg kunne amme babyen mens jeg leste for storebror i armkroken. Fint, altså!

Skrevet

Jeg har 4 barn.

 

2,5 år mellom første og andre

3,5 år mellom andre og tredje

1,5 år mellom tredje og fjerde.

 

Skulle jeg sette den perfekte aldersforskjell utfra mine erfaringer så er det ca 2 år.

 

Anonymous poster hash: 97327...993

Skrevet

3 år og 2 uker mellom våre å da de var små var det helt perfekt! Eldste klarte seg litt selv, forsto enkle beskjeder som vent litt og våre barn har alltid hatt masse glede av hverandre. Nå når de er 8 og 11 kunne jeg egentlig ha tenkt meg dem litt nærmere, eldste har sene treninger, minste skulle ha vært i seng, minste er for liten til å være med og største for stor til å være med. De har fortsatt mye glede av hverandre, men når eldste går over til u.skolen er det ingen til å "se etter" minste på skolen lenger og avstanden opp fra 10-13 er så mye større enn fra 11-13..

 

 

Anonymous poster hash: f29b4...2e7

Skrevet

Takk for svar :) det kan jo ta tid å bli gravid og, og ønsker jo søsken til førstemann. Gubben mener det er for tidlig enda. Dvs hvis jeg ble gravid nå, hadde førstemann vært 2,5 år ved fødsel. Så tenkte jeg at tre år kanskje var ok. For hans del, mest, at han skal være engasjert. Men føler det blir litt mye, men kommer sikkert an på hvordan søsknene passer sammen også ja. Men det kan jo ta to år å bli gravid, så vips så er det fem år mellom.. Jajja.

 

Anonymous poster hash: 0b34a...180

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...