Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #1 Skrevet 13. januar 2015 Funker de i norge? Hvilket er finest? Irsk tilknytning i den grad det er relevant. Anonymous poster hash: 1a252...4a2
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #2 Skrevet 13. januar 2015 Nei, funker dessverre ikke. Finn noe annet. Anonymous poster hash: 89d18...27d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #3 Skrevet 13. januar 2015 Nei, de fungerer dårlig. Tiegan er finest, men det fungerer ikke godt i Norge det heller. Anonymous poster hash: d491b...dfe
HvittHus Skrevet 13. januar 2015 #4 Skrevet 13. januar 2015 Fungerer ikke dessverre, men nydelige navn.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #5 Skrevet 13. januar 2015 Jeg ville styrt unna de, med mindre barnet og dere foreldre ønsker å enten stave navnet eller presisere uttalen hver gang dere møter noen nye mennesker. Anonymous poster hash: a78f2...d07
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #6 Skrevet 13. januar 2015 Aller helst ville vi hatt Siobhan eller Soirse, men det er åpenbare uttaleforviklinger med dem. Hva med Bridget eller Mary? Vil så gjerne bruke gamle familienavn. Anonymous poster hash: 1a252...4a2
HvittHus Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 Aller helst ville vi hatt Siobhan eller Soirse, men det er åpenbare uttaleforviklinger med dem. Hva med Bridget eller Mary? Vil så gjerne bruke gamle familienavn. Anonymous poster hash: 1a252...4a2 Mary er det eneste av disse du bør gå for. Som beskrevet over er det veldig plagsomt å måtte stave navnet sitt overfor alle fremmede.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #8 Skrevet 13. januar 2015 Hva med Una, Phillemina, Seanin, Niamh, Amy.. Anonymous poster hash: 3711c...3f0
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #9 Skrevet 13. januar 2015 Hva er galt med norske navn, da? Tenk paa barnet som skal leve med dette. Hilsen en med uvanlig navn. Anonymous poster hash: 89d18...27d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #10 Skrevet 13. januar 2015 Maeve! Pytt i uttale, folk vil lære etter hvert uansett. Heldige dere, det er kjempefine, irske navn å velge mellom! Hva med Aoife om dere vil gå inn for å gjøre det vrient for folk, skrattskratt Anonymous poster hash: 4dd7c...6bb
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #11 Skrevet 13. januar 2015 Mary fungerer. Hva med Megan? Soirse kan jo fungere, det. Ikke Siobhan, sant nok. Men Soirse uttales vel noenlunde rett frem, gjør det ikke? Greit med et fornavn nummer to også, siden det ikke er åpenbart at det er et jentenavn. Anonymous poster hash: d491b...dfe
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #12 Skrevet 13. januar 2015 Hva er galt med norske navn, da? Tenk paa barnet som skal leve med dette. Hilsen en med uvanlig navn. Anonymous poster hash: 89d18...27d Ikke noe galt i dem utover at vi ikke har dwm i slekten (min). Anonymous poster hash: 1a252...4a2
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #13 Skrevet 13. januar 2015 Kjempefine navn, jeg ville gått for Tiegan! Barnet vårt har et spesielt utenlandsk navn pga utenlandsk far. Det fungerer kjempefint. Hvorfor må man ha et norsk navn, fordi man bor i Norge? Anonymous poster hash: 125f3...ef5
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #14 Skrevet 13. januar 2015 Mary fungerer. Hva med Megan? Soirse kan jo fungere, det. Ikke Siobhan, sant nok. Men Soirse uttales vel noenlunde rett frem, gjør det ikke? Greit med et fornavn nummer to også, siden det ikke er åpenbart at det er et jentenavn. Anonymous poster hash: d491b...dfe Soirse uttales Sher-she mer eller mindre. Men vi har gått bort fra de. Anonymous poster hash: 1a252...4a2
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #15 Skrevet 13. januar 2015 Nå trodde jeg seriøst det var snakk om en vogntype Anonymous poster hash: 3a358...d7e
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #16 Skrevet 13. januar 2015 Tiegan Åsby eller Siobhan Hunsgård, jadda - kjør på Anonymous poster hash: a0ef7...277
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #17 Skrevet 13. januar 2015 Tiegan Åsby eller Siobhan Hunsgård, jadda - kjør på Anonymous poster hash: a0ef7...277 Irsk etternavn Anonymous poster hash: 1a252...4a2
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #18 Skrevet 13. januar 2015 Når det faktisk er en irsk tilknytning, og ikke minst irsk etternavn, synes jeg det er mer som går. Jeg synes Tiegan kan funke. Mary burde være uproblematisk uansett. Sinead er jo ikke ukjent for de fleste nordmenn heller. Ja, det vil være noen runder med uttale, men det overlever man. Soirse og Siobhan er også vakre navn. Men jeg ville ikke sagt det samme hvis dere var helnorske og vurderte disse navnene. Anonymous poster hash: c0cdd...efd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå