Gå til innhold

Noen med barn som har operert inn nye trommehinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne høre erfaringer... Hadde de vondt, tok operasjonen lang tid. Tiden etterpå?

Anonymous poster hash: d45b2...77c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har selv operert inn ny trommehinne (i april), og skal inn på sykehuset igjen senere i uka til undersøkelse for operasjon til den andre øra.

Venninna til dattera mi fikk satt inn ny trommehinne i desember.

Mine erfaringer:

Operasjonen tok 3 timer. De lager trommehinna mens du legger i narkose.

Ingen smerter i etterkant, heller ikke venninna til datteren min. Hun spydde kun endel et par dager erter operasjon, det gjorde derimot ikke jeg.

Jeg ble sykemeldt i 1 uke etter operasjon. Hadde bandasje rundt hodet, og flere typer tamponger inni øra. Inundedsøkelsen etter operasjonen "blåser/suger" de øra ren - dette synes jeg var ubehagelig, men ikke vondt.

Jeg slet med lyder etter operasjonen. Det føltes ut som om jeg var under vann og høye, mørke lyder var utrolig ubehagelig!! Det er den "smerten" jeg sitter igjen med. Å kjøre bil, se på tv og bare at mannen min (som har mørk stemme) pratet, var ubehagelig. Varte en måned, og dette gruer jeg meg litt til. Føles som om man er under vann hele tiden.

Barnet jeg kjenner som har operert kjente IKKE noe til dette:) Har ikke hatt noen smerter el i etterkant:)

Dette her kommer til å gå kjempe bra:-)

Jeg gruet meg, men det var ingenting å grue seg til!

Send meg gjerne PM om du lurer på noe annet :-)

Skrevet

Hei!

Jeg har selv operert inn ny trommehinne (i april), og skal inn på sykehuset igjen senere i uka til undersøkelse for operasjon til den andre øra.

Venninna til dattera mi fikk satt inn ny trommehinne i desember.

Mine erfaringer:

Operasjonen tok 3 timer. De lager trommehinna mens du legger i narkose.

Ingen smerter i etterkant, heller ikke venninna til datteren min. Hun spydde kun endel et par dager erter operasjon, det gjorde derimot ikke jeg.

Jeg ble sykemeldt i 1 uke etter operasjon. Hadde bandasje rundt hodet, og flere typer tamponger inni øra. Inundedsøkelsen etter operasjonen "blåser/suger" de øra ren - dette synes jeg var ubehagelig, men ikke vondt.

Jeg slet med lyder etter operasjonen. Det føltes ut som om jeg var under vann og høye, mørke lyder var utrolig ubehagelig!! Det er den "smerten" jeg sitter igjen med. Å kjøre bil, se på tv og bare at mannen min (som har mørk stemme) pratet, var ubehagelig. Varte en måned, og dette gruer jeg meg litt til. Føles som om man er under vann hele tiden.

Barnet jeg kjenner som har operert kjente IKKE noe til dette:) Har ikke hatt noen smerter el i etterkant:)

Dette her kommer til å gå kjempe bra:-)

Jeg gruet meg, men det var ingenting å grue seg til!

Send meg gjerne PM om du lurer på noe annet :-)

Takk for svar! Datteren min er bare 6 år, og de vil helst vente litt med operasjonen. Men, hun sliter på skolen. Synes det er slitsomt med mye støy rundt seg.. Så spørs om det blir operasjon iløpet av våren.

3 timer hørtes jo lenge ut.. Hater når hun blir lagt i narkose, men går vel helt fint.

Skrevet

Hun jeg refererte til er 8 år, snart 9.

Skjønner at det er slitsomt med all støyen:/ Sliter hun i vannet også?(Regner med det altså)

Jeg har ikke dukket hodet under på mange år fordi det gjør så sinnsykt vondt. Måtte ha livredningskurs på jobben, og etter 3. Forsøket (på 3 år) oppsøkte jeg legen. Hull rett gjennom på begge ører..! Det var visst som å hive vann inn i en åpen høyttaler.. Ikke bra..

Jeg har fått disse hullene pga flere ørebetennelser da jeg var liten som tilslutt ikke grodde. Hvordan har deg oppstått for jenta di? Samme?

Men jeg vil gjerne betrygge deg med at operasjonen blir gjort ofte, og er visst et relativt enkelt inngrep. Høres ikke sånn ut for meg, men dette sin legene;-) Stol på dem. 3 t er en stund ja.. Verst for de som venter. Men, det går nok bra det også, skal du se;-)

Skrevet

Hun jeg refererte til er 8 år, snart 9.

Skjønner at det er slitsomt med all støyen:/ Sliter hun i vannet også?(Regner med det altså)

Jeg har ikke dukket hodet under på mange år fordi det gjør så sinnsykt vondt. Måtte ha livredningskurs på jobben, og etter 3. Forsøket (på 3 år) oppsøkte jeg legen. Hull rett gjennom på begge ører..! Det var visst som å hive vann inn i en åpen høyttaler.. Ikke bra..

Jeg har fått disse hullene pga flere ørebetennelser da jeg var liten som tilslutt ikke grodde. Hvordan har deg oppstått for jenta di? Samme?

Men jeg vil gjerne betrygge deg med at operasjonen blir gjort ofte, og er visst et relativt enkelt inngrep. Høres ikke sånn ut for meg, men dette sin legene;-) Stol på dem. 3 t er en stund ja.. Verst for de som venter. Men, det går nok bra det også, skal du se;-)

Hun er ørebarn, og har slitt med ørebetennelser siden hun var innlagt med RS virus da hun var 6 mnd. Gikk hull hver gang, men har merkelig nok hatt lite smerter når det skjedde. Kunne legge henne om kvelden, og om morgenen rant det verk ut av øret/ørene. På det meste hadde hun 9 betennelser på 11 mnd.!

Hun får fort betennelser om hun bader ja, men har bedret seg etter vi begynte med badehette. Hun er en veldig aktiv jente, så dette hemmer henne endel. Merker hun presser seg for å bli med på alt. 

Hun skal operere på begge sider. Gleder meg til det er over ;)

Skrevet

Oi! Det var mange betennelser på kort tid!

Skjønner at hun bør opereres da ja - ikke bra å gå med åpen trommehinne. Jeg har blott fortalt av legene at det er flaks jeg ikke har fått betennelser alle disse årene. I og med at det er helt åpent.

Så jeg "gleder" meg til å få fikset den andre øra nå snart:-)

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...