Gå til innhold

1 mnd hoste, ause to uker, 1 mnd hoste etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn har dt vært i 3-4 mnd, holder på å bli sprø. 1,5-åringen hoster om natta, vekker seg selv og vekker oss, skikkelig slitsomt.. Hoster hele natta. Pause på 1-2 uker, så påan igjen..... Tips? Lgen nekter ågi oss medisin. Føler vi har prøvd alt av tips, men,...

Anonymous poster hash: 8725d...5a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at det er virussmitte fra bhg

Skrevet

Mas litt mer på den legen! Sløvt at dere ikke får hjelp når det holder på så lenge. Er det astma og allergier i familien? Høres ut som mitt barn før hun fikk astmamedisiner. God bedring og lykke til!

Skrevet

Ja, det er allergi og mild astma, kan det forverre forkjølelse? Må vel til legen igjen hvis det ikke bedrer seg ila uka, uff..

Er det noe spesifikt jeg burde be om?

Skrevet

Barneastma. Bør få medisin, men de vil helst ikke det før de har hatt noen ordentlig episoder med falsk krupp, rs-virus og/eller lungebetennelser. 

Anonymous poster hash: 930fc...cf0
Skrevet

Ungen skal med andre ord lide litt før de gidder å hjelpe? Uff.. Tror ikke det er astma heller egentlig. Hvordan utreder de sånt på så små?

Skrevet

Ja, astma forverrer forkjølelse. En del har også kun astma når de er syke (infeksjonsutløst astma).

Hvis du ikke får ventoline neste gang hos legen, så synes jeg du bør bytte fastlege. Det er tydelig at legen mangler kompetanse på barn med astma når dere verken får henvisning videre eller medisiner. Tror også barnet ditt trenger flutide for å forebygge, så det ikke trenger å bli så dårligt. Hvordan er det med matlysten og humøret forøvrig?

Barnet vårt fikk diagnose mest på grunnlag av det vi fortalte og familiehistorie (mannen min har bla. astma), men også etter at legen lyttet på henne. Har tatt pusteprøver på sykehuset i ettertid som bekreftet diagnosen. Bare send meg pm om du lurer på noe, jeg var akkurat på astmaskole på sykehuset og har mye friskt i minnet! 

Lykke til videre! Og husk at noen ganger må man bli litt "kjerring" og stå på skikkelig for å få hjelp i det landet her. Synd at det er sånn, men oppfordrer deg til å bli sta! 

Se forresten NAAFs sider om barneastma: http://www.naaf.no/no/astma/har-barnet-mitt-astma/

Skrevet

Takk :) det er snakk om tørrhoste, uten slim. Annet enn hvis tørrhosten har irritert såpass at det blir sårt og slimete, men utgangspunktet er tørrhoste som stikker i halsen.. Jeg har til tider blitt smittet selv også, så vet at det er sånn ekkel og irriterende tørrhoste.

Matlysten og humøret er helt ok, men det er klart at ødelagt nattesøvn påvirker dagene.. Legen er forresten egentlig barnelege og øre/nese/hals-lege, så han burde jo vite hva han snakker om (men sist gang hadde vi en arrogant turnuskandidat.. Så en stund siden jeg var hos fastlegen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...