Gå til innhold

Spiser dere mye mer de dagene dere trener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(..og forsøker dere samtidig å gå ned til vekt, eller holde vekten?)

Jeg fikk kommentarer på dette idag, at jeg bør spise "opp igjen" de kaloriene jeg forbrenner på trening. Selv om jeg skal ned i vekt.

Selv tenker jeg at dagsbehovet ikke nødvendigvis økes allverdens om jeg trener..?!

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 1f494...f50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kreves mye trening for å forbrenne noe særlig. 

Anonymous poster hash: 84cf5...12e
Skrevet

Du går kjappere ned i vekt om du ikke spiser opp alt du trener, men om du trener en time aerobic eller ski så har du 500 kcal å gå på, som du kan spise om du er sulten. Spiser du dem ikke går de de 500 i ekstra minus. 

Skrevet

Jo..selvsagt.. men trener man omtrent hver dag så kan det jo faktisk utgjøre et par tusen kalorier hver uke. Og dét igjen tilsvarer et helt dagsbehov... er det dumt å ligge såpass i kaloriunderskudd I TILLEGG til det man allerede gjør pga ønsket vektnedgang?

Eller avhenger dette fullstendig av vekt, treningsmengde, ønsket antall kg ned (over hvor lang tid) og antall kcal man faktisk får i seg..!?? Litt grønn på dette. ..og ønsker ikke gjøre noe "dumt" ift vektnedgangen heller. . :-P

HI

Skrevet

Takk for svar :-)

Så da har det kun med hvor kjapt man går ned? Ikke noe med om man forbrenner fett eller muskler/bygger muskler osv..?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...