Gå til innhold

Blir dette litt dumt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter og bestevenninna har bursdag med bare tre dagers mellomrom. Nå nærmer det seg bursdag (4 år), og søstera mi lurte på om de skulle feire sammen. Først hørtes det ut som en veldig god idé. Kunne jo ha byttet på annenhvert år å ha det hos oss og hos venninna. Men, så begynte jeg å tenke på at det kanskje er litt stas å slippe å dele dagen med noen. At det bare er bursdagsbarnet sin dag. På skolen feirer de sammen, men tenker at kanskje i bhg så bør de få ha dagen alene. Eller hva mener dere?

Anonymous poster hash: 439e4...c5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Feire hver for seg, synes jeg. Men, kanskje jentene ville syntes det var gøyere sammen. Jeg husker at jeg måtte feire med min søster, og jeg likte ikke det noe særlig. Det skilte et år mellom oss, om det har noe å si.

Anonymous poster hash: 4db3f...888
Skrevet

Min datter og bestevenninna har bursdag med bare tre dagers mellomrom. Nå nærmer det seg bursdag (4 år), og søstera mi lurte på om de skulle feire sammen. Først hørtes det ut som en veldig god idé. Kunne jo ha byttet på annenhvert år å ha det hos oss og hos venninna. Men, så begynte jeg å tenke på at det kanskje er litt stas å slippe å dele dagen med noen. At det bare er bursdagsbarnet sin dag. På skolen feirer de sammen, men tenker at kanskje i bhg så bør de få ha dagen alene. Eller hva mener dere?

Vi er i samme situasjon. Har tenkt at mens de går i barnehagen, så er det ikke så mange bursdager de blir invitert til, så jeg synes vi snyter dem for en fest hvis vi slår sammen. På skolen blir det annerledes da får de også muligheten til å invitere flere om de er flere som feirer sammen.

Anonymous poster hash: 2b433...5f5

Skrevet

Jeg hadde spurt barna hva de ønsker. Her har det vært flere som har feiret bursdagen sammen i både bhg og på skolen, gjerne flere ganger, så det er tydelig suksess hos dem i alle fall :)

Skrevet

Tipper de synes det er topp å feire sammen:)

Greier ikke i min villeste fantasi å se for meg en 4-åring som føler seg snytt for en bursdagsfest fordi hun ikke får sin egen!

Og for foreldrene er det vel helt genialt at det feires sammen framfor at de sammen ungene skal inviteres i to tette bursdager.

Anonymous poster hash: 5efac...178

Skrevet

Er det jeg har tenkt på og, at det vil jo bli to veldig tette bursdager.

Jeg lurte jo litt på om jentene etter hvert kunne tenkt seg å ha egen bursdag, men er mulig de ikke tenker slik de små. Er godt mulig de gjerne vil feire sammen.

Skrevet

Min datter og en annen på avdelingen i Bhg har bursdag samme dag. De feiret sammen sist, men fikk velge selv nå, og de ville begge feire sammen, og gleder seg villt. De blir forresten fem år nå straks. De feirer hver sin dag i Bhg da bhg er opptatt av at de skal ha hver sin dag å "bestemme" leker, sanger osv i samlingsstunden. Dette syntes barna også var helt supert.

Anonymous poster hash: 71a05...1ac

Skrevet

Min datter og en annen på avdelingen i Bhg har bursdag samme dag. De feiret sammen sist, men fikk velge selv nå, og de ville begge feire sammen, og gleder seg villt. De blir forresten fem år nå straks. De feirer hver sin dag i Bhg da bhg er opptatt av at de skal ha hver sin dag å "bestemme" leker, sanger osv i samlingsstunden. Dette syntes barna også var helt supert. Anonymous poster hash: 71a05...1ac

Feiret dere annenhver gang hos dere og hos venninna da eller?

Skrevet

Når de straks er 4 så har de vel en mening om dette selv, er vel bare å spørre? Jeg vokste opp med ei venninne som hadde bursdag samme dag som meg, og vi byttet på hvem som fikk feire på selve dagen og hvem som feiret et par dager før eller etter.

Ett år feiret vi sammen, og det var helt greit, men følte det var mest hennes bursdag siden vi feiret hjemme hos henne, så året etter gikk vi tilbake til den gamle ordningen. Men var jo greit å ha prøvd det også. :)

Anonymous poster hash: 168f9...969
Skrevet

Mine tvillinger på 5 vil feire hver for seg.

Anonymous poster hash: 4e2cc...4bb

Skrevet

Nå ble jeg mer i tvil igjen. Jeg har også tenkt på det at den som ikke feirer hjemme vil kanskje ikke føle at det er hennes bursdag. Jeg vet jo at det er stas å få alle hjem til seg selv.

Flere meninger?

Skrevet

Vår fireåring feiret sammen med en annen fireåring fra barnehagen. Det var stor stas! Vi lånte barnehagen og feiret der, om det har noe å si. Men jeg ville, som noen her foreslår, spurt barna hva de selv ønsker.

Anonymous poster hash: 96a76...ce3

Skrevet

Burde feire hver for seg :) mye sjalusi inne i bilde når begge står med pakkene sine :( også er det jo bedre når den dagen handler bare om den enkelte :)

Skrevet

Dere kan ikke leie et lokale eller gå på lekeland eller noe om de skal feire sammen da? Da blir det ikke sjalusi på at en av de har det hjemme værtfall, og det er jo ikke så dyrt når dere er 2 familier om det.

Anonymous poster hash: a9cfe...958

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...