Liv & Røre Skrevet 13. januar 2015 #1 Skrevet 13. januar 2015 Hva med fedre i jentegarderoben? 1.klassingen min går på svømming på den lokale skolen og der er det opptil 3 fedre i jentegarderoben sammen med døtrene sine. Synes dere det er greit eller burde de vært i guttegarderoben? De er egentlig store nok til å greie seg i garderoben selv, og den er såpass liten at de fint kan stå på utsiden og være tilgjengelig ved behov.
Serepta Skrevet 13. januar 2015 #2 Skrevet 13. januar 2015 Førsteklassingene bør klare seg selv, og foreldre kan vente i egen garderobe. Vi hadde motsatt problemstilling på kurset v årt, med en mor som synes det var naturlig å følge 2 klassingen sin i guttegarderoben. Begge deler er like feil.
Luksusdyret Skrevet 13. januar 2015 #3 Skrevet 13. januar 2015 Hadde jeg sett en mann i damegarderoben så ville jeg ha kjeppjaget ham derfra. En voksen mann har ingenting i damegarderobe å gjøre, hvis han ikke forstår det selv så er han for dum til å ha barn!
☆☆☆ Skrevet 13. januar 2015 #4 Skrevet 13. januar 2015 Vil tru ungane ragerar meir på jamnaldra av motsatt kjønn en voksne i garderoba si. Så om det berre er barna som kler seg om ser eg det som ei bedre løysing enn å dra ungane i feil garderobe. Men mitt utgangspunkt er at skuleungar som ikkje klarer seg sjølv i garderoba må ha med seg følge av samme kjønn, eller om det er umulig (så godt som alltid kode for at dei er belemra med problemfokusert omsorgsperson) halde seg unna bassenget til dei har lært seg det.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #5 Skrevet 13. januar 2015 Vil tru ungane ragerar meir på jamnaldra av motsatt kjønn en voksne i garderoba si. Så om det berre er barna som kler seg om ser eg det som ei bedre løysing enn å dra ungane i feil garderobe. Men mitt utgangspunkt er at skuleungar som ikkje klarer seg sjølv i garderoba må ha med seg følge av samme kjønn, eller om det er umulig (så godt som alltid kode for at dei er belemra med problemfokusert omsorgsperson) halde seg unna bassenget til dei har lært seg det. Ville tro at enkelte mødre også går med jentene sine i garderoben? Hadde du satt pris på å bli beglodd av en voksen naken mann i bassenget mens du skulle såpe deg inn? Don't think so... Og dere som snakker om pedofile - hvis det var en mann i jentegarderoben som eneste voksen ville jeg ha blitt skeptisk... Anonymous poster hash: 81d7a...a3b
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #6 Skrevet 13. januar 2015 Vil tru ungane ragerar meir på jamnaldra av motsatt kjønn en voksne i garderoba si. Så om det berre er barna som kler seg om ser eg det som ei bedre løysing enn å dra ungane i feil garderobe. Men mitt utgangspunkt er at skuleungar som ikkje klarer seg sjølv i garderoba må ha med seg følge av samme kjønn, eller om det er umulig (så godt som alltid kode for at dei er belemra med problemfokusert omsorgsperson) halde seg unna bassenget til dei har lært seg det. Ville tro at enkelte mødre også går med jentene sine i garderoben? Hadde du satt pris på å bli beglodd av en voksen naken mann i bassenget mens du skulle såpe deg inn? Don't think so... Og dere som snakker om pedofile - hvis det var en mann i jentegarderoben som eneste voksen ville jeg ha blitt skeptisk... Anonymous poster hash: 81d7a...a3b I garderoben skulle jeg skrive, ikke i bassenget Trøtt Anonymous poster hash: 81d7a...a3b
☆☆☆ Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 Vil tru ungane ragerar meir på jamnaldra av motsatt kjønn en voksne i garderoba si. Så om det berre er barna som kler seg om ser eg det som ei bedre løysing enn å dra ungane i feil garderobe. Men mitt utgangspunkt er at skuleungar som ikkje klarer seg sjølv i garderoba må ha med seg følge av samme kjønn, eller om det er umulig (så godt som alltid kode for at dei er belemra med problemfokusert omsorgsperson) halde seg unna bassenget til dei har lært seg det. Ville tro at enkelte mødre også går med jentene sine i garderoben? Hadde du satt pris på å bli beglodd av en voksen naken mann i bassenget mens du skulle såpe deg inn? Don't think so... Og dere som snakker om pedofile - hvis det var en mann i jentegarderoben som eneste voksen ville jeg ha blitt skeptisk... Anonymous poster hash: 81d7a...a3b I garderoben skulle jeg skrive, ikke i bassenget Trøtt Anonymous poster hash: 81d7a...a3b Tok forbehold om at det berre var barna som skulle i bassenget.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #8 Skrevet 13. januar 2015 Kjenner jeg er litt delt så lenge ungene ikke reagerer selv. Man trenger jo ikke lage et problem hvis de selv ikke synes det er problematisk. Anonymous poster hash: b2d1f...ec8
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #9 Skrevet 13. januar 2015 Mannfolka har ingenting i damegarderoben å gjøre - uavhengig av at det er et svømmekurs for barn. De får ta med døtrene sine i herregarderoben eller la dem gå alene i damegarderoben. Anonymous poster hash: 00095...d7e
Liv & Røre Skrevet 13. januar 2015 Forfatter #10 Skrevet 13. januar 2015 Vil tru ungane ragerar meir på jamnaldra av motsatt kjønn en voksne i garderoba si. Så om det berre er barna som kler seg om ser eg det som ei bedre løysing enn å dra ungane i feil garderobe. Men mitt utgangspunkt er at skuleungar som ikkje klarer seg sjølv i garderoba må ha med seg følge av samme kjønn, eller om det er umulig (så godt som alltid kode for at dei er belemra med problemfokusert omsorgsperson) halde seg unna bassenget til dei har lært seg det. Ville tro at enkelte mødre også går med jentene sine i garderoben? Hadde du satt pris på å bli beglodd av en voksen naken mann i bassenget mens du skulle såpe deg inn? Don't think so... Og dere som snakker om pedofile - hvis det var en mann i jentegarderoben som eneste voksen ville jeg ha blitt skeptisk...Anonymous poster hash: 81d7a...a3b I garderoben skulle jeg skrive, ikke i bassenget TrøttAnonymous poster hash: 81d7a...a3b Tok forbehold om at det berre var barna som skulle i bassenget. Det er bare barna som skal i bassenget ja
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #11 Skrevet 13. januar 2015 Foreldre har trådd svært så feil om en 1.klassing viser kjønnsbestemt blygsel for nakenhet! Det er små unger dette, nakenhet ved bading bør bære helt naturlig. Anonymous poster hash: 23871...56b
Luksusdyret Skrevet 13. januar 2015 #12 Skrevet 13. januar 2015 Foreldre har trådd svært så feil om en 1.klassing viser kjønnsbestemt blygsel for nakenhet! Det er små unger dette, nakenhet ved bading bør bære helt naturlig. Anonymous poster hash: 23871...56b Så absolutt alle mennesker skal være like? Ingen skal være sjenert, ingen skal ha flyskrekk, ingen skal ha matvegring, angst for edderkopper, angst for å tale i store forsamlinger, eller som i ditt eksempel, blygsel for nakenhet? ALLE ER FORSKJELLIGE! Det betyr ikke at foreldrene har sviktet i oppdragelsen. Jeg har selv 3 barn, de to eldste er veldig forskjellige på det området, den eldste er veldig privat av seg, mens mellomste er mye mindre nøye på sånt. De er oppdratt i samme familie, har samme gener og har fått akkurat de samme verdiene gjennom oppdragelsen. Likevel er de veldig forskjellige. Betyr ikke at jeg har vært mindre flink forelder for en av dem.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #13 Skrevet 14. januar 2015 Det står "damer" og "herrer" på dørene. Kan ikke skjønne at det er så vanskelig å forstå! Det samme gjelder selvsagt at det står en tydelig beskjed om kroppsvask uten badetøy før man bader. Den er det mange som ikke forstår gitt! Jeg har opplevd (i en idrettshall) at pappaene på de som trente før oss fulgte sine døtre i garderoben. Det likte de 10-13 år gamle jentene jeg trente veldig dårlig! Da jeg sa fra til dem, så sa de at de "alltid" gjorde det og skjønte ikke problemet.... Hjelpes! Anonymous poster hash: 4e0a2...c67
Luksusdyret Skrevet 14. januar 2015 #14 Skrevet 14. januar 2015 Det står "damer" og "herrer" på dørene. Kan ikke skjønne at det er så vanskelig å forstå! Det samme gjelder selvsagt at det står en tydelig beskjed om kroppsvask uten badetøy før man bader. Den er det mange som ikke forstår gitt! Jeg har opplevd (i en idrettshall) at pappaene på de som trente før oss fulgte sine døtre i garderoben. Det likte de 10-13 år gamle jentene jeg trente veldig dårlig! Da jeg sa fra til dem, så sa de at de "alltid" gjorde det og skjønte ikke problemet.... Hjelpes! Anonymous poster hash: 4e0a2...c67 Så voksne menn stod i garderoben der 10-13 år gamle jenter skiftet? Grøss og gru. Og det med badetøy - det verste jeg ser er STORE gutter som er med i damegarderoben (alder ca 8-9 år) som får lov av mødrene til å la være å ta av badebuksa når de dusjer fordi de er så sjenerte overfor jentene! Men da peller man seg i riktig garderobe og slipper å være sjenert. Ikke nok med at han er i feil garderobe som han er for stor for, han forpester vannet for andre i tillegg ved å drite i hygienen før han går i bassenget. Har sagt flere ganger til vakt, og fikk kjeft den ene gangen av mora, uten at jeg brydde meg nevneverdig. Regler er til å følges, når du begår to regelbrudd i ett så må du tåle å høre det.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #15 Skrevet 14. januar 2015 Ikke skal menn være i kvinnegarderoben, ei heller skal 6-7 år gamle jenter inn i herregarderoben. Hjelpes sier jeg å... Anonymous poster hash: aadcb...5a2
Luksusdyret Skrevet 14. januar 2015 #16 Skrevet 14. januar 2015 Ikke skal menn være i kvinnegarderoben, ei heller skal 6-7 år gamle jenter inn i herregarderoben. Hjelpes sier jeg å... Anonymous poster hash: aadcb...5a2 Det finnes jo en tredje løsning: å oppdra jentungene så selvstendige at de klarer seg å dusjen/skifte klær før trening selv i 1. og 2. klasse. Vi har aldri hatt problem med det, verken med jentungen eller guttungen. Alt handler om innstilling hos foreldrene. Vil mødre være hønemødre og ikke slippe barna sine noen plass, men sy putene under armer på dem og ta 8-åringer i feil garderobe så må de forvente at folk ser rart på dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå