Gå til innhold

Jeg mister huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

For eksmannen min har satt meg i så mye gjeld! Jeg vil bare gråte, men har tre barn under skolealder. Nesten så jeg vil begynne å tigge, en krone her og en krone der hadde hjulpet meg.

Har solgt alt jeg har av verdier og kuttet Abb på tv og Internett. Heldigvis en snill nabo som lar meg låne trådløst nett en periode nå.

Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: d7f18...d64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brett opp armene og fiks det. Selg huset og betal gjelda, og lei noe billigere en periode.

Anonymous poster hash: c3148...37b
Skrevet

Selger huset, betaler all gjeld. Starter på nytt. Er i samme båt. Leier en liten leilighet nå og så snart jeg er helt gjeldsdri om to år ca. kjøper jeg meg nytt hus :)

Anonymous poster hash: 73fdc...d64

Skrevet

Jobber ekstra når barna er hos far?

Finner et billigere sted å bo? Det er ikke gøy å bruke alle penger på å bo. Ved å selge huset og starte på nytt gir du deg og barna en ny start.

Det er selvsagt trist å måtte selge huset, men om du finner feks et rekkehus/leilighet som passer i området kan det være positivt for dere.

Dersom barna er under skolealder er det bedre å finne noe nå enn om de må bytte skole.

Ring og få en avtale i banken din. Der kan de hjelpe deg med å se hvordan du kommer ut ved et salg, hva du kan klare å låne for å kjøpe nytt osv.

Anonymous poster hash: 7e0d9...8f1

Skrevet

Har du feks foreldre som kan være kausjonister for deg hjelper det viss du ønsker lån.

Anonymous poster hash: 7e0d9...8f1

Skrevet

Rull opp ermene og sett i gang med å fikse livet ditt.

Ingen som kommer til å gjøre det for deg, det er bare et hus..du kommer til å finne noe annet. Muligens ikke i den standard du har nå, men dog noe som du kan gjøre til et hjem for deg og barna.

Så er det bare til å jobbe jobbe jobbe....Finn løsninger og vis deg som en ressurssterk person.

Dette gjør du for barna dine,

Skrevet

Be om et møte med banken. Få hjelp til å få en fulstendig oversikt over økonomien slik at du vet sikkert hva du er juridisk forpliktet til å dekke. Forsøk å skille det fra hva din x moralsk sett burde ordnet opp i. Det er helt lovlig å være både forbannet og bitter på ham for det han har gjort og samtidig ha et godt forhold til kreditorene.

Hvis det er gjeld du mener ikke juridisk sett skal betales av deg må du bestride den skriftlig og så må det finnes en løsning på den. Muligens via retsaparatet.

Anonymous poster hash: cab72...1ac
Skrevet

Din eksmann kan ikke sette DEG i gjeld.

Dersom han har tatt opp lån uberettiget i ditt navn, må du selvfølgelig bestride dette

Anonymous poster hash: 7f0a7...be7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...