Gå til innhold

Noen som brukte smertestillende under svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved behov altså?

Her prøver jeg å unngå smertestillende lengst mulig, selv som ikke gravid, men nå har jeg en nakke som er så vond at jeg ikke får gjort noe som helst :(

Anonymous poster hash: b3dcf...139

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.. Masse, men i samråd med lege på sykehuset.. 

Det er helt lov til å ta noen paracet, babyen dør ikke av det :-)

Anonymous poster hash: 8aed2...481
Skrevet

Brukte paracet stikkpiller ved behov. Hvis du er i tvil, snakk med legen.

Anonymous poster hash: 02d37...3db
Skrevet

Paracet er trygt, jeg brukte det! Men beste er å spørre på apoteket eller legen din☺️

Anonymous poster hash: d5019...816

Skrevet

Har tatt en paracet ila svangerskapet. Det var ganske sent, pga isjias-smerter. Alt med måtehold, går bra en gang i mellom. Men man skal ha respekt for smertestillende; siste forskning viser at også mindre doser paracetamol kan påvirke foster i større grad enn de før har trodd. Hvorfor spør du om du ikke en gang er gravid?

Anonymous poster hash: 13961...4e1

Skrevet

Har tatt en paracet ila svangerskapet. Det var ganske sent, pga isjias-smerter. Alt med måtehold, går bra en gang i mellom. Men man skal ha respekt for smertestillende; siste forskning viser at også mindre doser paracetamol kan påvirke foster i større grad enn de før har trodd. Hvorfor spør du om du ikke en gang er gravid? Anonymous poster hash: 13961...4e1

jeg er gravid, men jeg understreker at jeg er forsiktig med smertestillende selv utenom graviditet, kanskje dårlig formuler!

Hi

Skrevet

Har tatt en paracet ila svangerskapet. Det var ganske sent, pga isjias-smerter. Alt med måtehold, går bra en gang i mellom. Men man skal ha respekt for smertestillende; siste forskning viser at også mindre doser paracetamol kan påvirke foster i større grad enn de før har trodd. Hvorfor spør du om du ikke en gang er gravid? Anonymous poster hash: 13961...4e1

jeg er gravid, men jeg understreker at jeg er forsiktig med smertestillende selv utenom graviditet, kanskje dårlig formuler!

Hi

Åja sånn :-) da skjønner jeg!

Anonymous poster hash: 13961...4e1

Skrevet

Ganske mye paracet. Har migrene så var unngåelig å bruke. Brukte ikke sterke migrenemedisiner da.

Anonymous poster hash: fbd0c...d6d

Skrevet

Jeg har fått beskjed at gynekolog at paracetamol er greit å bruke. Alle medisiner skal selvfølgelig brukes med måte.

Vondt i nakken skyldes ofte stive muskler. Har du prøvd yoga el.l.? 

Skrevet

Ja, paracet. Og lystgass ;)

Anonymous poster hash: a4fbd...854

Skrevet

Paracet og cosylan brukte jeg under svangerskap. Men alt med måte. Tok det ikke før jeg 'måtte'

Anonymous poster hash: e1f55...209

Skrevet

Paracet brukte jeg i små doser.. Ibuprofen må man holde seg unna som gravid og ammende!

Anonymous poster hash: 0b19a...70b

Skrevet

Brukte paracet ved behov ja.

Men bruker egentlig sånt veldig sjeldent.

Skrevet

Jeg har fått beskjed at gynekolog at paracetamol er greit å bruke. Alle medisiner skal selvfølgelig brukes med måte.

Vondt i nakken skyldes ofte stive muskler. Har du prøvd yoga el.l.?

Dette er ifm en bilulykke jeg var utsatt for, dermed ikke stive muskler! Og som jeg skriver innledningsvis så bruker jeg smertestillende svært sjeldent, da skal jeg ha ganske vondt! Men etter graviditeten er jeg enda mer skeptisk pga fosteret :(

Meldte meg på yogakurs før jeg ble gravid, fikk med meg to runder før kvalmen tok meg :o men nå som jeg er i andre trimester så tenkte jeg å hive meg på gravidyoga :)

Hi

Skrevet

Du kan fint bruke mye sterkere enn paracet.

Alt som står i felleskatologen MÅ skrives. Gå heller inn på relis.no

Paralginforte er og helt trygt, mye sterkere enn det og.

Anonymous poster hash: 5df4c...124

Skrevet

Ja man skal være forsiktig med all slags ting i svangerskapet, men om man tar 1 eller 2 paraceter ila denne tiden så vil jeg nok tro det går bra med den lille :) takk for innspill!

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...