Gå til innhold

Kan vi spørre igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 3,5 år har en bestevenn i barnehagen, og de har begge gitt sterkt uttrykk for at de ønsker å besøke hverandre hjemme. Vi prøvde å invitere ham til oss via foreldrene, og de ga uttrykk for at de var positive, men så viste det seg at han ikke turte å komme alene. Prøvde da ved et par anledninger å invitere foreldrene på hhv. middag og kaffe så gutten kunne bli mer kjent med oss, men det passet ikke.

Nå har det gått noen måneder, og det har falt seg sånn at vi har snakket med gutten en del i barnehagen ved henting og levering, og det virker som han er tryggere på oss nå. Før løp han og gjemte seg, nå kommer han bort til oss og snakker.

Har forstått at foreldrene ikke er interessert i å komme til oss, men kan vi spørre igjen om gutten kan bli med oss hjem fra barnehagen en dag? Eller prøvde de kanskje å si på en fin måte at de ikke vil ha noe med oss å gjøre i det hele tatt?

Anonymous poster hash: 2a82e...260
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør igjen. 

Kanskje det er enklere for dem å ikke bli invitert hjem til dere, men kanskje om dere kunne tatt noen timer på en passende akeplass, for eksempel? Drukket litt kaffe og vært sammen med ungene på den måten... Middag er jo ganske formelt når man ikke er mer enn bekjent med vedkommende, og kan tro det føles litt "mye" i starten av et bekjentskap. 

Anonymous poster hash: c2a57...441
Skrevet

Spør igjen. 

Kanskje det er enklere for dem å ikke bli invitert hjem til dere, men kanskje om dere kunne tatt noen timer på en passende akeplass, for eksempel? Drukket litt kaffe og vært sammen med ungene på den måten... Middag er jo ganske formelt når man ikke er mer enn bekjent med vedkommende, og kan tro det føles litt "mye" i starten av et bekjentskap. 

Takk for svar. :) Vi prøvde å invitere på bare kaffe først, men de ga uttrykk for at det var så travelt på ettermiddagene, derfor foreslo vi at de kunne spise middag hos oss for å spare tid. Aner ikke om de er "utemennesker", men kan jo prøve å spørre. :)

Skrevet

Du kan jo si at dere skal til en spesiell lekeplass eller akebakke "på torsdag i femtiden" og si at det hadde vært hyggelig om de ville slå seg sammen med dere. Det er en veldig åpen invitasjon, der de kan komme og gå når de vil. 

Anonymous poster hash: 1f807...ee8
Skrevet

Jeg ville spurt igjen, men gjerne begynt med et "Hei, jeg mener ikke å virke manset, men xx spør så ofte om yy kan..." osv. Dersom de fortsatt ikke vil gi det et forsøk, og de heller ikke inviterer din gutt med hjem til seg (det ville jo vært en ok løsning hvis problemet er at deres gutt ikke tør), så ville jeg nok lagt det ligge til over sommeren igjen. Jeg ville heller ikke sagt ja til en invitasjon som inkluderte oss foreldre, det har jeg rett og slett ingen interesse av.

Anonymous poster hash: 35c3c...8ad
Skrevet

Ville spurt igjen om gutten ville blitt med, med tilbud om å kjøre han hjem igjen med en gang han viser at han vil hjem. Skjønner egentlig foreldrene godt om de ikke blir med hjem. Har travle dager selv etter slitsom jobbdag, så det vil jo være enklere å invitere bare barna når de er store nok/trygge nok til det

Anonymous poster hash: 83ee7...ac3
Skrevet

Spør igjen. 

Takk for svar. :) Vi prøvde å invitere på bare kaffe først, men de ga uttrykk for at det var så travelt på ettermiddagene, derfor foreslo vi at de kunne spise middag hos oss for å spare tid. Aner ikke om de er "utemennesker", men kan jo prøve å spørre. :)

Hva med helgene da? Har denne gutten noen små eller større søsken? Kanskje de eldre har fritidsaktiviteter eller de yngre skal i seng... I så fall er jo helgene ypperlige, et par timer i snøen må da gå an å få til.

Skrevet

Så snille dere er !!

Anonymous poster hash: 7c75d...bde

Skrevet

Takk for svar, tror nesten jeg skal manne meg opp og spørre. :) Hadde egentlig tenkt å la det være opp til dem nå, men...

Er det da greiest å sende en mail eller sms så de får tenkt seg litt om før de svarer, eller spørre i forbifarten når vi treffer hverandre i barnehagen?

HI

Skrevet

Spør igjen. 

Hva med helgene da? Har denne gutten noen små eller større søsken? Kanskje de eldre har fritidsaktiviteter eller de yngre skal i seng... I så fall er jo helgene ypperlige, et par timer i snøen må da gå an å få til.

Ja han har en bror på 2 år, så de legger seg vel omtrent samtidig. Men vet de er travle, for de holder på med en del oppussing hjemme. Men nettopp derfor må det jo være ideelt å investere et par timer sånn at de kan få gratis barnevakt senere? Vi har gjerne begge guttene her, og det har vi også nevnt. Vet også at de ikke har noen familie her.

Er derfor jeg vegrer meg litt for å spørre igjen, for da tenker jeg at det må være en annen grunn til at de ikke vil... at de har noe imot oss eller noe.

HI

Skrevet

kanskje det bare er så enkelt som at det ikke har passet.. send en sms og spør igjen og x har lyst til å være med Y hjem etter barnehagen en dag! be eventuelt dem om å foreslå en dag som kan passe for dem :)

Anonymous poster hash: e09ce...eec
Skrevet

Ja jeg hadde blitt veldig glad om du hadde spurt igjen. Vi er sånne travle foreldre, hvertfall i den perioden vi har vært nå, og må innrømme at vi er alt for dårlig til å ta kontakt eller ta opp kontakten på sånnt! Ville blitt veldig glad :-( er rett og slett litt treig på sånnt, og litt ny da vi kun har ei på tre enda :-)

Anonymous poster hash: 81475...b41

Skrevet

Tusen takk for alle svar. :)

HI

Skrevet

Hvis de pusser opp, så er det kanskje ikke så rart du ikke har hørt noe, tenker jeg. Kanskje de er den type foreldre som synes det er frekt å sende ungene til andre foreldre for "barnevakt"? Og det er ikke så lett å invitere gutten din hjem til seg heller pga oppussingen. 

Ville sendt en sms forresten :-)

Skrevet

Ville prøvd å finne på noe sammen med de en lørdag eller søndag, for eksempel dere to mødre pluss de to barna. Lettere å få det til i helgen.

Anonymous poster hash: 6912a...731

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...