Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #1 Skrevet 13. januar 2015 Har aldri vært,men lurer på det. Anonymous poster hash: bc3bf...833
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #2 Skrevet 13. januar 2015 Ingen? Anonymous poster hash: bc3bf...833
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #3 Skrevet 13. januar 2015 Jepp. By som er drevet av russere. Alle turister sitter på hvert sitt all inclusive hotell, ingen puber/uteplasser i gatene av eller for den grunn. Ingenting spes å se i Kemer sentrum, du må på bussutflukt for å komme til badeland etc. 1 stor handlegate, der du blir overfalt av tyrkere. Greit for de som liker den type handel, men aldri mer Tyrkia på oss. Kjedeligste plassen vi har vært på. Om du liker Tyrkia, dra til en annen plass. Har du ikke vært der før styr unna. Velg Hellas eller Spania. Anonymous poster hash: a61c6...95d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #4 Skrevet 13. januar 2015 Veldig kjedelig liten by. Absolutt null å ta seg til. Anbefaler mye heller Alanya. Anonymous poster hash: 91791...4b9
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #5 Skrevet 13. januar 2015 Har aldri vært der. Flere? Anonymous poster hash: bc3bf...833
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #6 Skrevet 13. januar 2015 Jeg syns kemer var flott! Mye frodigere enn andre steder jeg har vært i Tyrkia. Rooooolig by da, stenger tidlig. Hvem reiser? Vi var på tur meg og min kjære og trengte ikke mye, forelsket :-) var ute på båttur med bading på forskjellige steder og lunsj. Eneste som overrasket meg var hvor dyrt det var der! Mat og resturanter, drit dyrt!! Anonymous poster hash: d6c27...57f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 Det er meg en på 8 og 14 + mine foreldre. Flere meninger? Anonymous poster hash: bc3bf...833
overlord Skrevet 13. januar 2015 #8 Skrevet 13. januar 2015 Ja, og reiser dit aldri igjen. Utrolig innpåslitne og uærlige selgere. Opplevde flere ganger at de slo inn høyere beløp enn avtalt når jeg skulle betale med kort. Kunne ikke gå forbi en restaurant uten at de tok fysisk tak i deg og prøvde å dytte deg inn. Aggressive og ropte skjellsord når du avviste. Ingenting å se på. Støyende musikk overalt. Klagde på maten på en restaurant og samme mat kom tilbake ("kamuflert", men gjenkjent).
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #9 Skrevet 13. januar 2015 Unngå den typen turiststeder i Tyrkia. Det er turistmaskiner, som bringer frem det verste i folka som jobber der. (De fleste av dem er ikke lokale, men gjestearbeidere fra indre anatolia, som har en litt pågående gjestfrihetskultur, der du skal insistere på å tilby gjesten te flere ganger, selv om vedkommende har takket nei, etc. Det funker kanskje greit når de er på hjemmebane, hvor dette ikke handler om penger, men om gjestfrihet og sosialiseringskultur. Derimot blir det skikkelig slitsomt og ubehagelig når dette blir blandet med kommers, inntjening og masseturisme.) Jeg har reist mye i Tyrkia, gjennom mange år, og det høres kanskje utrolig ut, men: Kulturen til lokalbefolkningen langs Middelhavet og Egeerhavet (der jeg er best kjent) er faktisk veldig avslappet. Utenfor de verste turiststedene er det faktisk veldig lite mas. I den lille fiskerlandsbyen utenfor Izmir der vi pleier å feriere, er det veldig laidback stemning. Hvis du prøver å prutte på markedet, ser selgerne oftest bare rart på deg. Prisen er den som er oppgitt, hvis du kjøper flere ting er de kanskje villige til å gå ned litt, men det må ikke gå sport i det, da kan de bli litt sure. Det er restauranter langs strandpromenaden som retter seg mot turister (mange av dem tyrkere), men det er ingen som maser noe særlig for å få folk til å spise hos dem. Det lengste kelnerne går er å si "Iyi akshamlar" (="god kveld") og smile til dem som passerer. Det samme er tilfelle andre steder på Egeerhavskysten som jeg har besøkt, f.eks. Ayvalik og Cunda/Alibeyadasi, men igjen vil jeg advare mot turistmaskiner (styr f.eks. unna Kusadasi). Og nei, jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg ikke har lyst til å dra til Kemer. Hvis du har høy toleranse for mas og påtrengende folk, kan det stille seg annerledes. Anonymous poster hash: aea48...4d4
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #10 Skrevet 13. januar 2015 Har vært mange steder i Tyrkia og kemer er helt klart favoritten! Vi bodde på all inclusive hotel men var likevel ute å spiste et par ganger, det er tre svære nattklubber der og en livlig gågate, masse butikker i alle gater. Veldig pent der i forhold til andre steder i Tyrkia. Vi var veldig fornøyde Anonymous poster hash: 8fcf4...34e
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #11 Skrevet 13. januar 2015 Uff, kjente jeg ble litt skeptisk. Hører gjerne flere opplevelser der i fra. Anonymous poster hash: bc3bf...833
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå