Gå til innhold

Fornedrende morgen - lekk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snart 1,5 år siden jeg fødte, men ennå er jeg ikke tett 😖

I morges løp jeg etter bussen og plutselig var jeg klissvåt. Utrolig flaut og leit - jeg er 36år!

Jeg har vært hos gyn, som bekreftet at alt ikke er på stell, men anbefalte meg å vente til jeg er ferdig med å få barn. Det vet jeg ikke om jeg er, men jeg kan ikke ha det sånn! Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: 5a05b...ad3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener mye ig hadde litt problemer med å holde helt tett ved feks splitthopp. Fikk operert en ajust i narkose. Ca 15 min opr tid. Tett som bare det etterpå. Men greit å være ferdig med barn først. Ellers blir det trening da. Knipeøvelser eller vaginalkuler.

Anonymous poster hash: 12d46...bfd

Skrevet

har ei venninne som tok operasjon etter fødsel med første tiltross for at hun ikke var ferdig med barn.

hun fulk ks på resten. da hun ikke kunne føde vaginalt etter operasjonen.

om ks er mer attraktivt alternativ for deg, enn å ha en periode med skvetting bør du vurdere det.

nye svangerskap vil legge ytterligere press på blære og du kan få 9 mnd med heftig inkontinens.

Anonymous poster hash: 013a6...552

Skrevet

Takk for svar!

Jeg kniper hver dag, men sikkert ikke nok. Legen sa det ville hjelpe noe med trening, men at dette var såpass at han anbefalte operasjon. Jeg er usikker på om vi skal ha flere barn og vil ikke måtte ta den avgjørelsen akkurat nå, men jeg må kunne løpe til bussen!

Uff. Frustrerende!

Skrevet

Hadde ikke vært aktuelt her i gården å gå sånn i flere år, jeg spiller håndball. Blir derfor KS på meg denne gangen. Hadde jeg vært deg hadde jeg virkelig vurdert operasjon og heller KS Neste gang. Vi skal faktisk ha en god hverdag og god livskvalitet fordi om vi har født barn :-)

Anonymous poster hash: 0052a...625

Skrevet

Ja, jeg kan virkelig ikke ha det sånn! Ringer legen etterpå 😉

Skrevet

Det medfører ikke riktighet at man må ta KS etter operasjon vaginalt. Det kommer helt an på hvilken operasjon det dreier seg om. Jeg er operert, og ble uventet gravid som 40-åring. Fødte vanlig. Det verste er at det ser utkom operajonen, som var en bakre plastikk, holdt. Det er nå fremre skjedevegg som har blitt litt "løs". Har forhøre meg om operasjon, men fikk beskjed om at jeg må bli flinkere med kniving først.

Anonymous poster hash: eeeab...66f

Skrevet

Kniving=kniping ;)

Sorry skrivefeil...

Anonymous poster hash: eeeab...66f

Skrevet

Urinlekkasje trenger da overhodet ikke komme av fødselen, det er gjerne svangerskapet i seg selv og presset og tyngden av barnet mot urinveiene som gir lekkasjer, det at det blir svakheter i bekkenbunnen. Mange begynner jo å lekke allerede under svangerskapet, og jeg lekker selv om jeg hadde keisersnitt....

Jeg leste at det er litt over 20% av de som har født vaginalt som får urinlekkasjer, mens over 15% av de som har tatt keisersnitt også får det, så forskjellen er ikke så stor. Det er altså belastningen fra svangerskapet i seg selv som øker sjansen for lekkasjer.

Anonymous poster hash: d0abb...3f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...