Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Tenkte å dra på teltferie til sommeren, men har aldri kjøpt telt før og aner ikke hva jeg skal se etter. Vi er bare 3 personer, så trenger ikke all verden med plass, men greit om det er plass til å snu seg. Fordel om det er forholdsvis enkelt å sette opp for amatører som oss og ikke koster så altfor mye. Skal bare brukes på campingplasser om sommeren. Veldig takknemlig hvis noen vil hjelpe meg. Anonymous poster hash: 931b9...36a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Det viktigste er å kjøpe for minimum én person mer enn antall personer som skal bruke det. :-) Beskrivelsene beregner mellom 50 og 60cm bredde i hodeenden til hver enkelt, og ofte mindre i fotenden. Og det kan bli temmelig intimt. .. Ellers så er det ofte en sammenheng mellom pris og kvalitet. Og selv på en campingplass kan det bli dårlig vær. Men et dårlig telt går også fint dersom dere ikke skal bruke det så ofte. :-) Anonymous poster hash: db014...aac
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Jo, det er jo greit om det er forholdsvis vanntett, men om det blir storm så leier vi nok heller en hytte den natten. Hadde vært veldig fint om noen hadde et konkret telt å anbefale. HI Anonymous poster hash: 931b9...36a
sug lut Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Vel, jeg kjøpte et hustelt på Smart Club for ti år siden og ga 499, det har to soverom og et midtrom og funker flott for fire, og er vanntett nok i massevis - har også "ordentlig" telt (fjelltelt) som koster en formue, men det trenger du jo ikke på campingplass.
gorboro Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Lavvo er praktisk. Også er der god plass. :-D
gorboro Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Lavvo er praktisk. Også er der god plass. :-D
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 Vel, jeg kjøpte et hustelt på Smart Club for ti år siden og ga 499, det har to soverom og et midtrom og funker flott for fire, og er vanntett nok i massevis - har også "ordentlig" telt (fjelltelt) som koster en formue, men det trenger du jo ikke på campingplass. Takk for tips. Om det er ti år siden, så er det vel ikke å få tak i i dag? Har det et navn? Anonymous poster hash: 931b9...36a
sug lut Skrevet 13. januar 2015 #8 Skrevet 13. januar 2015 Vel, jeg kjøpte et hustelt på Smart Club for ti år siden og ga 499, det har to soverom og et midtrom og funker flott for fire, og er vanntett nok i massevis - har også "ordentlig" telt (fjelltelt) som koster en formue, men det trenger du jo ikke på campingplass. Takk for tips. Om det er ti år siden, så er det vel ikke å få tak i i dag? Har det et navn? Anonymous poster hash: 931b9...36a Det har nok et navn men jeg har en klar fornemmelse av at det er et ikke-navn, for å si det sånn, men jeg vet de hadde det i flere år etterpå også. Det bor i garasjen og jeg orker ikke å gå ut nå... Poenget mitt var heller at for denslags bruk er ikke høy prisklasse viktig. Jeg har også et sånt "sove på plenen på hytta"-telt til fire-femhundre som gjør nytten. Ingen av disse ville jeg dratt til fjells med, der har jeg et Norrøna Ravneskar som var sykt dyrt dengang jeg kjøpte det, men når forholdene ikke er ekstreme vil et telt til nesten ingenting fra fx Coop være helt ok.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #9 Skrevet 13. januar 2015 Vel, jeg kjøpte et hustelt på Smart Club for ti år siden og ga 499, det har to soverom og et midtrom og funker flott for fire, og er vanntett nok i massevis - har også "ordentlig" telt (fjelltelt) som koster en formue, men det trenger du jo ikke på campingplass. Takk for tips. Om det er ti år siden, så er det vel ikke å få tak i i dag? Har det et navn? Anonymous poster hash: 931b9...36a Det har nok et navn men jeg har en klar fornemmelse av at det er et ikke-navn, for å si det sånn, men jeg vet de hadde det i flere år etterpå også. Det bor i garasjen og jeg orker ikke å gå ut nå... Poenget mitt var heller at for denslags bruk er ikke høy prisklasse viktig. Jeg har også et sånt "sove på plenen på hytta"-telt til fire-femhundre som gjør nytten. Ingen av disse ville jeg dratt til fjells med, der har jeg et Norrøna Ravneskar som var sykt dyrt dengang jeg kjøpte det, men når forholdene ikke er ekstreme vil et telt til nesten ingenting fra fx Coop være helt ok. Ok takk for svar, da skal jeg se litt rundt på billigbutikker. Fjelltur med telt er uansett ikke aktuelt her, vi er ikke fullt SÅ glade i friluftsliv. Anonymous poster hash: 931b9...36a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå