Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Mitt barn på 4 år har fortalt meg at pappaen har slått henne flere ganger. Vi bor ikke sammen og han har slått meg en gang. Jeg har meldt til politi og etterforskes. Noen som har erfaring rundt dette. Kan det være noe hun har funnet på eller er det som regel sant når de sier så alvorlige ting? Hun prater om det innimellom og samme ting blir fortalt hver gang. Anonymous poster hash: de95d...120
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Hvis mitt barn hadde fortalt at hans far hadde brukt samme type vold på ham som han har gjort mot meg, da hadde jeg trodd på ham. Min x likte å ta kvelertak. Men synes dette i din situasjon er utrolig vanskelig. Husk å ikke stille ledende spørsmål, og ta kontakt med familievernkontor. Styr unna barnevern så lenge det er mulig og du får hjelp andre steder, barnevernet er veldig krevende og lager mye trøbbel. Men må du kontakte dem, gjør det. Anonymous poster hash: 68ea0...86c
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Politi og familievernkontor har sendt bekymringsmelding til barnevernet. Har vært I samtale med de og fortalt min side. Politi er pliktig å sende så lenge barnet var tilstede når jeg ble slått. Jeg må jo tro på henne og har meldt fra. Allikevel er det så vanskelig å vite. Hun har fortalt alt på eget initiativ og vi snakker kun om det når hun selv tar det opp noe som blir oftere og oftere. Anonymous poster hash: de95d...120
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Barn finner ekstremt sjelden på slike ting selv. Det må i såfall være dersom hun tror du ønsker å høre dette, noe som er usansynlig dersom du ikke oppfordrer til det. Alt for ofte blir barns ord tatt lettere på enn voksnes, selv om barn oftere forteller sannheten. Hvorfor skulle hun vel lyve om dette? Synes det er supert at du gikk videre med dette. Hilsen barnevernpedagog. Anonymous poster hash: 5893d...34d
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Han virker jo ikke god uansett siden han har slått deg! Og jeg vil tro det ikke er den eneste oppførselen hans som er med på å gjøre ditt barn utrygt. Ville snakket med barnevernet om at det er på sin plass med en pause med samværet med far til saken er skikkelig undersøkt og far har fått hjelp mot sin voldelige atferd. Det trenger han! Anonymous poster hash: 91465...ac4
justme76 Skrevet 13. januar 2015 #6 Skrevet 13. januar 2015 Tusen takk for svar. Min magefølelse sier at det stemmer men ønsket å høre andres erfaring. Det var hun selv som uoppfordret fortalte meg det så har ikke oppfordret til det. Har jo ikke hatt mistanke til det selv men endel brikker har falt på plass. Samværet er stoppet frem til etterforskning er ferdig. Så får vi ta det derfra.
Sint naken biltyv Skrevet 13. januar 2015 #7 Skrevet 13. januar 2015 Barn finner ekstremt sjelden på slike ting selv. Det må i såfall være dersom hun tror du ønsker å høre dette, noe som er usansynlig dersom du ikke oppfordrer til det. Alt for ofte blir barns ord tatt lettere på enn voksnes, selv om barn oftere forteller sannheten. Hvorfor skulle hun vel lyve om dette? Synes det er supert at du gikk videre med dette. Hilsen barnevernpedagog. Anonymous poster hash: 5893d...34d Jo de finner på sånt. Min på to juger hele tiden om at vi gjemme klyper, slår, lugger og sparker henne i barnehagen og hjemme juger hun om at de i barnehagen gjør det samme. Men i HI sitt tilfelle så blir det anderledes da mor har opplevd vold fra den personen som barnet sier hun blir slått av. Kanskje det er sant men det kan også være tull, at hun sier det fordi hun har sett far slå mor?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #8 Skrevet 13. januar 2015 Barn finner ekstremt sjelden på slike ting selv. Det må i såfall være dersom hun tror du ønsker å høre dette, noe som er usansynlig dersom du ikke oppfordrer til det. Alt for ofte blir barns ord tatt lettere på enn voksnes, selv om barn oftere forteller sannheten. Hvorfor skulle hun vel lyve om dette? Synes det er supert at du gikk videre med dette. Hilsen barnevernpedagog. Anonymous poster hash: 5893d...34d Jo de finner på sånt. Min på to juger hele tiden om at vi gjemme klyper, slår, lugger og sparker henne i barnehagen og hjemme juger hun om at de i barnehagen gjør det samme. Men i HI sitt tilfelle så blir det anderledes da mor har opplevd vold fra den personen som barnet sier hun blir slått av. Kanskje det er sant men det kan også være tull, at hun sier det fordi hun har sett far slå mor? Er forskjell på en seksåring og et barn på to år. Barn på to skjønner ikke alltid hva de sier. Anonymous poster hash: 5893d...34d
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #9 Skrevet 13. januar 2015 Barn finner ekstremt sjelden på slike ting selv. Det må i såfall være dersom hun tror du ønsker å høre dette, noe som er usansynlig dersom du ikke oppfordrer til det. Alt for ofte blir barns ord tatt lettere på enn voksnes, selv om barn oftere forteller sannheten. Hvorfor skulle hun vel lyve om dette? Synes det er supert at du gikk videre med dette. Hilsen barnevernpedagog. Anonymous poster hash: 5893d...34d Jo de finner på sånt. Min på to juger hele tiden om at vi gjemme klyper, slår, lugger og sparker henne i barnehagen og hjemme juger hun om at de i barnehagen gjør det samme. Men i HI sitt tilfelle så blir det anderledes da mor har opplevd vold fra den personen som barnet sier hun blir slått av. Kanskje det er sant men det kan også være tull, at hun sier det fordi hun har sett far slå mor? Er forskjell på en seksåring og et barn på to år. Barn på to skjønner ikke alltid hva de sier. Anonymous poster hash: 5893d...34d Nå er jeg ikke den som skrev over her, men hi skrev vel at datteren var fire, ikke seks? Og ja, barn kan ofte lyge om sånt, også de som er litt eldre! Gutten min har sagt at jeg har slått han, noe som absolutt ikke har skjedd. Han er tre og ett halvt. Selv en seksåring vil ikke forstå hva som kan være konsekvensene av å lyge om noe sånt. Men, i dette tilfellet ville jeg trodd på barnet ja, i og med at bf har slått moren.. Så bra det blir tatt tak i 😉 hva sier magefølelsen din da hi? Anonymous poster hash: 5d43c...b50
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #10 Skrevet 13. januar 2015 Barn kan lyve ja. Gutten min på 3 år pleier å rope "Nei mamma, det er vondt! Mamma ikke slå meg!" når jeg løfter ham opp eller tar hånda hans for å holde ham fast og hindre ham i å gjøre ugagn når vi er ute blant folk. Han gjør det aldri hjemme, så jeg tror han vet veldig godt hva han gjør. (Selv om han altså aldri hverken har fått viljen sin på den måten eller blitt slått.) Men i ditt tilfelle ville jeg absolutt ikke tatt sjansen på at det er løgn. Høres veldig ut som det er sant. Anonymous poster hash: 2765d...789
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 13. januar 2015 #11 Skrevet 13. januar 2015 Barn kan absolutt lyve om ting ja! Trenger ikke være noe galt fordi de lyver
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #12 Skrevet 13. januar 2015 Barn kan lyve ja. Gutten min på 3 år pleier å rope "Nei mamma, det er vondt! Mamma ikke slå meg!" når jeg løfter ham opp eller tar hånda hans for å holde ham fast og hindre ham i å gjøre ugagn når vi er ute blant folk. Han gjør det aldri hjemme, så jeg tror han vet veldig godt hva han gjør. (Selv om han altså aldri hverken har fått viljen sin på den måten eller blitt slått.) Men i ditt tilfelle ville jeg absolutt ikke tatt sjansen på at det er løgn. Høres veldig ut som det er sant. Anonymous poster hash: 2765d...789 Sånn er min fireåring også. Hvis jeg eller pappaen tar han i armen eller hånden for å lede han dit vi skal gå (f.eks ut av en butikk eller over en parkeringsplass) så kan han hyle opp og rope "Au au au! Det gjør vondt, ikke klyp meg!" enda vi såvidt er borti han. Eller han kan fortelle besteforeldrene at jeg slo han fordi jeg dunket borti han ved et uhell samme morgen, f.eks, og så ba om unnskyldning og forklarte at det var et uhell. Det siste får aldri besteforeldrene høre. Men i HI sitt tilfelle ville jeg absolutt fulgt det opp. Når man vet at mannen er ustabil og tidligere har slått, så er det ingen grunn til å tro og tenke at dette er noe barnet finner på. Better safe than sorry! Veldig bra at du tar det alvorlig, HI, det synes jeg absolutt du skal gjøre. Og for min egen del så vil jeg mye heller at noen skal melde oss til barnevernet om de hører at gutten min sier at vi slår han, fremfor at en som faktisk blir slått hjemme ikke blir meldt fordi de som hører det tenker at det er barns løgner og overdrivelser. Anonymous poster hash: 13931...07c
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #13 Skrevet 13. januar 2015 Jeg synes stort sett det er lett å skille mellom når min fireåring lyver og når han snakker sant. Når han lyver/finner på ting blir det som regel bare nevnt i forbifarten, ikke noe han dveler ved. Når han snakker sant vil han oftere gjenta det, eller bruke mer detaljer og tid når han forteller. Anonymous poster hash: 5d98f...26e
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #14 Skrevet 13. januar 2015 Jeg synes stort sett det er lett å skille mellom når min fireåring lyver og når han snakker sant. Når han lyver/finner på ting blir det som regel bare nevnt i forbifarten, ikke noe han dveler ved. Når han snakker sant vil han oftere gjenta det, eller bruke mer detaljer og tid når han forteller. Anonymous poster hash: 5d98f...26e Ja, vær forsiktig med den, det gjelder ikke for alle barn. Gutten vår (5 år og livlig fantasi) har bl.a. "vært" i Australia. Det er flere som har trodd på han, og av og til lurer jeg på om han tror på det selv. Konfronterer man han i løgnet sitt, holder han enda mer fast på det. Så her er man ofte nødt til å se på konteksten. Om min egen sønn fortalte meg at hans far slo han, ville jeg tatt det med ro, sjekket saken på min side og med 99% sannsynlighet ville jeg fått påstanden avkreftet. Men her er det snakk om en far som har slått konen sin, og der må selvsagt varsellampene blinke. Anonymous poster hash: 8851b...872
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #15 Skrevet 13. januar 2015 Min jente som nå er 5 år har også jugd om slike ting, om jeg f.eks har tatt henne bak på ryggen og skjøvet henne forover så har jeg "DYTTET HENNE!", har jeg dyttet hånden hennes vek fra noe så har jeg "SLÅTT HENNE!", jeg har blitt beskyldt for både å slå, lugge, klype og dytte. Men da har vi jo snakket om det, at det er forskjell på å skyve og og dytte, og at jeg jo aldri har brukt makt eller vold mot henne så hun har fått vondt. Det er lenge siden sist hun sa noe sånt nå, og har nok forstått forskjellen på ting. Med ditt barn har jo ikke du sett hva som har skjedd, og siden mannen har vært voldelig tidligere kan du ikke annet enn å ta ungen alvorlig. Kanskje har barnet overdrevet, men det kan hende hun ikke har gjort det også og derfor må du bare ta tak. Så jeg tror du har gjort helt rett som meldte fra. Anonymous poster hash: ad713...f50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå