Gå til innhold

Jeg har sluttet å røyke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holdt meg i 3 uker, og jeg har allerede gått opp 3 kg :(

Det har ikke noe med julen å gjøre, siden jeg hverken er glad i kaker eller godterier, og jeg har ikke spist noe mer enn normalt.

Jeg er glad for å være røykfri, men det er demotiverende når jeg blir feit av det :(

Anonymous poster hash: 4a93d...899

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å trene.

Anonymous poster hash: 1aad1...229
Skrevet

Jeg trener allerede. To ganger i uken, har hverken tid eller lyst til å trene noe mer.

Skrevet

Du må jo ha erstattet røyken med noe, siden du går opp i vekt.

Skrevet

Nei, jeg har virkelig ikke det. Det må være forbrenningen min som har gått kraftig ned.

Jeg er ikke veldig opptatt av hva jeg spiser, men jeg har såpass kontroll at jeg vet at jeg ikke har spist mer enn normalt, ikke mindre heller.

Skrevet

Kusina mi gikk opp 10 kg da hun stumpet røyken tidlig i fjor. Hun endret ikke på matinntaket. Hun begynte å røyke igjen, og har nå gått ned nesten alt. Jeg aner ikke hvorfor det skjer, men har hørt at det kan skje med noen. Jeg gikk ikke opp da jeg sluttet.

Anonymous poster hash: e7fd3...39b

Skrevet

Forbrenningen din går ned noe, men stabiliserer seg etter ca 3 mnd. Så da reduserer du bare litt på kaloriinntaket ditt, ca 200 kalorier færre pr dag i den perioden. Les mer om det på nhi.no.

Skrevet

Jeg var borte fra røyken i 15 uker, 15 kg opp! Begynte å røyke, 18 kg ned.. Meeeen, jeg erstattet røyken med mat da, så min egen feil. Nå skal jeg slutte igjen, for godt og håper kiloene holder unna :P

Anonymous poster hash: e35b8...011

Skrevet

Jeg leste en uttalelse fra en lege når det gjaldt vekt og røykeslutt. Mange vil kunne gå opp fordi når man røker har man ofte høyere forbrenning. Men etter ca et år vil forbrenningen  stabilisere seg.

Husk å drikk mye vann, masse avfallstoffer som skal ut av kroppen, og unngå småspising. Hold deg til frukt/grønt/tyggis.

Anonymous poster hash: fd24b...921
Skrevet

Jeg leste en uttalelse fra en lege når det gjaldt vekt og røykeslutt. Mange vil kunne gå opp fordi når man røker har man ofte høyere forbrenning. Men etter ca et år vil forbrenningen stabilisere seg.

Husk å drikk mye vann, masse avfallstoffer som skal ut av kroppen, og unngå småspising. Hold deg til frukt/grønt/tyggis.

Anonymous poster hash: fd24b...921

Etter 3 mnd, ikke ett år.

Skrevet

Du er FLINK. Tenk hva dette gjør med helsen din. Du vil trolig leve lengre. Kiloene kan trenes av, kols går ikke bort om du først får det... Heller ikke alvorlig lungekreft

Stå på, fortsett den gode jobben 😃

Anonymous poster hash: 536f9...efe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...