Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Hva går jobben ut på? Hvordan ser en arbeidsdag ut? Anonymous poster hash: 4f668...8d2
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 En arbeidsdag på dagsaktuelle starter med gjennomgang av rapporten og huskeliste. Du finner det du trenger å ha med derav medisiner og utstyr, og så løper du. Frem til lunsj er det mange morgenstell eller dusjoppdrag, og medisinutlevering. Etter lunsj er det ofte litt roligere. På kveldsvakt starter det på samme måte og så løper du. Ofte er det lettere rent fysisk på kveld, men oppdragene er både morgen og kveld knyttet til stell, hygiene, medisiner og tilsyn. Vi har pasienter i mange kategorier, både eldre med demens eller generell skrøpelighet og andre, det kan være handicap, rus, psykiatri, hva som helst egentlig. Skal du begynne? Anonymous poster hash: 7f1d2...f9c
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Vi kjører rundt til brukerne, så vi slipper å løpe Jeg trives veldig godt. Noen dager er hektiske, men noen dager har vi veldig god tid også. Den kombinasjonen er fin. Det er mange skjebner. Noen ganger får vi ikke gjort nok i forhold til hva vi gjerne skulle gjort hos en bruker, oftest fordi brukeren selv ikke ønsker hjelp. Noe som er en vanskelig situasjon både for oss og pårørende som anklager oss. Mange trenger sykehjemsplass uten å få det. Mye er positivt også. Alle ulike mennesker man får reise hjem til og snakke med. Anonymous poster hash: 6b961...857
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Hos oss kommer det ann på om man er sykepleier eller hjelpepleier. På min arbeidsplass går sykepleiere såkalte "sykepleielister" dette innebærer ikke stell, men stort sett medisinutdeling, BS måling, insulin og andre injeksjoner. Ofte går sykeplerne sårliste hvis de ikke går vanlig sykepleielister. Det er stort sett hjelpepleiere og assisternter som tar seg av stell her hvor eg jobber, men jeg regner med det er forkjellig fra plass til plass. Anonymous poster hash: d46d3...8de
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Vi har også delvis sykepleierlister, men ikke helt. Dvs, det er helsefagarbeidere som tar kateteriseringer, bs, sårstell etc også. Men sykepleierne har de verste sårstellene, de sykeste pasientene og de pasientene som har helt spesielle apparat. Sykepleierne har ordinære stell også. Jeg vet det har vært diskutert hos oss, at mange ikke ønsker at sykepleierne bare skal ha faglige oppdrag, de skal ta sin byrde av stellene også, og helsefagarbeiderne må få bruke sin fagkunnskap også. Anonymous poster hash: 6b961...857
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Hos oss kommer det ann på om man er sykepleier eller hjelpepleier. På min arbeidsplass går sykepleiere såkalte "sykepleielister" dette innebærer ikke stell, men stort sett medisinutdeling, BS måling, insulin og andre injeksjoner. Ofte går sykeplerne sårliste hvis de ikke går vanlig sykepleielister. Det er stort sett hjelpepleiere og assisternter som tar seg av stell her hvor eg jobber, men jeg regner med det er forkjellig fra plass til plass. Anonymous poster hash: d46d3...8de Jeg jobber også med dette, og er ikke sykepleier, men har kurs som gir lovlig rett og plikt til å utføre både medisinutdeling, sårstell, måling av BT og BS, og insulininjeksjoner (her kreves ekstra tillatelse gitt av leder etter kurs i dette dersom en ikke er sykepleier). Anonymous poster hash: 51344...7ef
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #7 Skrevet 12. januar 2015 Vi har også delvis sykepleierlister, men ikke helt. Dvs, det er helsefagarbeidere som tar kateteriseringer, bs, sårstell etc også. Men sykepleierne har de verste sårstellene, de sykeste pasientene og de pasientene som har helt spesielle apparat. Sykepleierne har ordinære stell også. Jeg vet det har vært diskutert hos oss, at mange ikke ønsker at sykepleierne bare skal ha faglige oppdrag, de skal ta sin byrde av stellene også, og helsefagarbeiderne må få bruke sin fagkunnskap også. Anonymous poster hash: 6b961...857 Slik er det hos oss også, men kun sykepleiere doserer medikamenter. Anonymous poster hash: 51344...7ef
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #8 Skrevet 12. januar 2015 Jeg er sykepleier i hjemmesykepleien, og det er et helvete. Jeg holder på å jobbe meg i hjel, men må belage på lønn i himmelen, sommjeg ikke tror på. Søker ny jobb nå. Anonymous poster hash: 11728...8f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå