Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Hun har slitt med dårlig matlyst siden hun var baby pga refluks. Det har blitt bedre etter hvert som hun ble større, men hun er ei tynn flis som ikke har noe å gå på. Veide henne etter jul og da hadde hun gått ned ca. 300 gram. Så ble hun syk nå, og nå har hun gått ned enda 300 gram. Så altså 600 gram siden jul. Hun spiste lite i jula og har spist lire nå når hun har vært syk. Men, det har hun gjort før også uten å gå ned i vekt. Og nå plutselig har hun gått ned. Trenger jeg å bekymre meg? Og har dere noen tips til å få henne opp i vekt igjen? Ikke så lett når hun ikke orker så mye. Anonymous poster hash: 30721...70d
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Hun er 4 år. Anonymous poster hash: 30721...70d
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Neon hundre gram ville jeg ikke tenkt så mye på, det er vanlig å gå ned i vekt når man er syk. Problemet er jo at hun desverre ikke har noe å gå på som du sier. Mitt beste tips er næringsdrikker. Hvertfall for en periode. Deretter f.eks blande inn kalorier der det kan. Viktig at det er sunne kalorier da.. Liker hun f.eks nøtter? Anonymous poster hash: bc8c3...780
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Nei...kjære vene. Min gutt gikk ned 4 kg på 1.5 uker pga operert bort mandlene...og han var tynn fra før. Ingen krise. De spiser seg opp når de blir i form. Du er en smule hysterisk Anonymous poster hash: 7ce38...e31
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Hvor mye veier hun da? Vært mye syk? Gi henne det hun har lyst på og bruk mat med en del kalorier. Laks for eksempel, bacon, avokado, nøtter.. Jeg ville fått en henvisning til ønh, for å sjekket hals/nese/svelg også. Anonymous poster hash: c3675...95a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Jeg vet jeg er litt hysterisk. Har vært mye styr med mat hos oss. Vært innlagt på sykehus og mye oppfølging. Derfor kjenner jeg veldig på det når vekta går feil vei og alle bein i kroppen stikker ut. Hun er dessverre ikke glad i næringsdrikker. Har prøvd mange forskjellige. Men, er en stund siden nå, så kan prøve igjen. Spiser litt nøtter, men ingen mengder. Anonymous poster hash: 30721...70d
Gjest Skrevet 12. januar 2015 #7 Skrevet 12. januar 2015 Min gikk ned halvannen kilo i desember pga diverese sykdommer, men har gått iopp 1 kilo på 1 uke- etter siste penicillinkur var ferdig Spør hva hun vil ha å spise. Her har jeg av alle ting gitt ungen en cheeseburger fra Mækken, drikkeyogurt og hva det måtte mere av lystene hans. Alt for å få han opp i vekt Har ikke orket å være strikt mht hva som er sundt eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #9 Skrevet 12. januar 2015 Spørsmålet er hvor stor andel av kroppsvekta hun har mistet. For en baby på 4 kg er 600 g mye. For et barn på 15 kg kan det variere så mye fra den ene dagen til den neste uten at det er noe å bekymre seg for. Det viktigste er hvordan allmenntilstanden hennes er. Er hun frisk og rask er en vekt-"nedgang" helt ubetydelig. Anonymous poster hash: 75169...415
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #10 Skrevet 12. januar 2015 Takk. For svar. Hun har ikke vært veldig mye syk, men det har jo vært noen runder. To runder litt tett på nå. 600 gram er jo ikke mye i seg selv, men ser det med en gang på henne. Hadde hun gått ned 4 kg hadde vi blitt innlagt. Hun er nå 14,5 kg og 107 cm. Anonymous poster hash: 30721...70d
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #11 Skrevet 12. januar 2015 . Anonymous poster hash: 30721...70d
mylittlecat Skrevet 12. januar 2015 #12 Skrevet 12. januar 2015 Kjære vene, 600g på nesten 15 kg er da ikke mye. Hadde vært bekymret om dette var over lang tid, men et par mnd? Nei. Jeg reagerer mye mer på at du driver og veier jenta di på denne måten. Hun begynner å bli stor, og vil nok ta over ditt hysteri og fokus ang mat og vekt, om du ikke slutter med det. Og du kan jo tenke deg til selv hvor det kan ende.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #13 Skrevet 12. januar 2015 Guttungen her er samme høyde og vekt som jenta di og har også en forhistorie med sykehus og undervekt. Jeg forstår hvorfor du har blitt utrygg på dette, men samtidig er det veldig tidlig å reagere. Jeg hadde sett det an en stund til. Mest sannsynlig vil det jo stabilisere seg. Hvis vekttapet fortsetter og kommer over 1,5-2 kg, altså over 10% av tidligere vekt så ville jeg begynt å sette inn tiltak, for eksempel frislipp av favorittmat (ikke godteri). Anonymous poster hash: ff9b6...cc6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå