Gå til innhold

Voksesmerter hos barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt som sliter så med smerter i bena for tiden. Det er spesielt etter turdag i barnehagen, da har han så vondt at han ligger og griner. Det pleier å hjelpe med et varmt bad heldigvis. Har trodd at dette var voksesmerter, men så leste jeg nettopp at voksesmerter alltid er i begge bena og aldri bare i et. I dag har gutten min vondt i bare det ene.. Kan det ikke være voksesmerter da? Noen som vet litt mer enn meg om dette? :) tenkte å høre med legen om det ikke snart blir bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det alltid er i begge beina, men nå rett før jul klagde mitt barn i en ukes tid på fryktelig vondt i kun det ene benet. Tilfeldigvis ville hun måle seg ved dørkarmen der vi streker opp barnas høyde med dato en gang besteforeldrene var her for å vise de hvor høy hun hadde blitt. Da så vi at på tre uker hadde hun vokst hele to cm. Og hun klagde som sagt bare på smerter i det ene beinet i denne perioden.

Anonymous poster hash: a81db...2d5

Skrevet

Dette sliter vår gutt også med i perioder. Ofte i ett av bena bare. Bi har også konkludert med at det er voksesmerter, ut fra perioder der han har vokst mye.

Men det kommer oftere når han har hatt turdag på skolen, vært på fotballtrening, osv.

Smertene kommer oftest på kvelden/natta når han har roa seg for kvelden.

Vi har kommet fram til at det hjelper å smøre beina med vanlig bodylotion og massere godt ei lita stund. Noen kvelder vi vet han har brukt beina mye og det er stor sjanse for at han kan våkne på kvelden/natta av disse smertene, smører vi og masserer før han sovner - og da slipper han å våkne om natta.

Før vi kom fram til dette, hendte det noen netter at vi gav ham en stikkpille paracet, men nå har vi kommet fram til at bodylotion og massering har gjort like bra jobb.

Det er i alle fall ikke noe som skader å prøve :)

Anonymous poster hash: 540ca...fc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...