Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Jeg er sykemeldt ut svangerskapet fra en undervisningsstilling ved et universitet. Nå er jeg blitt forespurt om jeg kan være sensor ved en skriftlig eksamen. Dette er ikke-lønnet ekstraarbeid. Den eneste lønnen er at det ser bra ut på en cv. Kan jeg påta meg dette, eller er det ulovlig? Jobben kan gjøres hjemme fra sengen Anonymous poster hash: 78539...083
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 Å være sensor er da ikke gratisarbeid... Såvidt meg bekjent tjener dere pr oppgave levert. Anonymous poster hash: fb0b4...238
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 Å være sensor er da ikke gratisarbeid... Såvidt meg bekjent tjener dere pr oppgave levert. Anonymous poster hash: fb0b4...238 Jeg har vært hovedsensor for samme semester to ganger før. Får ikke lønn for det. Sitter også som ekstern sensor for et annet universitet, og der lønnes jeg pr besvarelse. HI Anonymous poster hash: 78539...083
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Nei, du kan ikke ta på deg arbeid når du er sykmeldt! Anonymous poster hash: 2e26b...9f4
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Nei, du kan ikke ta på deg arbeid når du er sykmeldt! Anonymous poster hash: 2e26b...9f4 Ok. Dette vet du sikkert? Har egentlig lyst på en unnskyldning til å si nei. Selv om det er spennende arbeid, trenger jeg hvilen nå. Blir ikke 100% sm for ingenting. Takk for svar! Anonymous poster hash: 78539...083
<3 mine søte små<3 Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Om du skal på ta deg oppgaver. Må det skrives i sykemelding . Antall timer osv
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #7 Skrevet 12. januar 2015 Er du syk så er du syk. Har du arbeidsevne igjen bør du gå på den vanlige jobben din. Evt er du ikke syk nok til å være fullt sykmeldt Anonymous poster hash: 9a02a...e49
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #8 Skrevet 12. januar 2015 Det stemmer vel ikke at det er ikke-lønnet, er det ikke en del av den vanlige jobben din å påta deg sensorarbeid? I så fall går det vel fint å gjøre det, og melde fra om hvor mye du har jobbet. Hvis det er sånn at du ikke er i form til det, så sier du ifra om at du er sykmeldt og dessverre ikke i form til å jobbe. Anonymous poster hash: 54fb8...155
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #9 Skrevet 12. januar 2015 Spør NAV for sikkerhets skyld! Anonymous poster hash: 54fb8...155
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #10 Skrevet 12. januar 2015 Er du syk så er du syk. Har du arbeidsevne igjen bør du gå på den vanlige jobben din. Evt er du ikke syk nok til å være fullt sykmeldt Anonymous poster hash: 9a02a...e49 Er litt forskjell på å stå og undervise og å ligge i sengen og rette eksamensbesvarelser. HI Anonymous poster hash: 78539...083
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #11 Skrevet 12. januar 2015 Spør NAV for sikkerhets skyld! Anonymous poster hash: 54fb8...155 Lurt! Det gjør jeg i morgen Anonymous poster hash: 78539...083
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #12 Skrevet 12. januar 2015 Nei, du kan ikke ta på deg arbeid når du er sykmeldt!Anonymous poster hash: 2e26b...9f4 Ok. Dette vet du sikkert? Har egentlig lyst på en unnskyldning til å si nei. Selv om det er spennende arbeid, trenger jeg hvilen nå. Blir ikke 100% sm for ingenting. Takk for svar!Anonymous poster hash: 78539...083 Ja, dette vet jeg helt sikkert Du kan overhode ikke ta på deg ekstra lønnet arbeid. Er du sykmeldt fra en type arbeid, kan du ikke ta på deg ekstra arbeid for annen arbeidsgiver (bi-arbeid) Er du 100% sykmeldt kan du heller ikke ta på deg annet arbeid for eksisterende arbeidsgiver uten at du graderer sykemeldingen din. Det spiller ingen rolle om du egentlig underviser og dette du nå evt skal gjøre er arbeid du kan gjøre liggende i sengen. I så måte kan det argumenteres at det er tilrettelegging i arbeidet dersom du faktisk greier å gjøre annet arbeid hjemmefra. For den tiden/de timene du da bruker til retting/sensurering må du avse sykepenger og arbeigiver må betale lønn - du må altså skrive opp på "krav om sykepenger" hvor mye du har jobbet, og sykmeldingen din vil bli gradert deretter. Anonymous poster hash: 2e26b...9f4
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #13 Skrevet 12. januar 2015 Nei, du kan ikke ta på deg arbeid når du er sykmeldt!Anonymous poster hash: 2e26b...9f4 Ok. Dette vet du sikkert? Har egentlig lyst på en unnskyldning til å si nei. Selv om det er spennende arbeid, trenger jeg hvilen nå. Blir ikke 100% sm for ingenting. Takk for svar!Anonymous poster hash: 78539...083 Ja, dette vet jeg helt sikkert Du kan overhode ikke ta på deg ekstra lønnet arbeid. Er du sykmeldt fra en type arbeid, kan du ikke ta på deg ekstra arbeid for annen arbeidsgiver (bi-arbeid) Er du 100% sykmeldt kan du heller ikke ta på deg annet arbeid for eksisterende arbeidsgiver uten at du graderer sykemeldingen din. Det spiller ingen rolle om du egentlig underviser og dette du nå evt skal gjøre er arbeid du kan gjøre liggende i sengen. I så måte kan det argumenteres at det er tilrettelegging i arbeidet dersom du faktisk greier å gjøre annet arbeid hjemmefra. For den tiden/de timene du da bruker til retting/sensurering må du avse sykepenger og arbeigiver må betale lønn - du må altså skrive opp på "krav om sykepenger" hvor mye du har jobbet, og sykmeldingen din vil bli gradert deretter. Anonymous poster hash: 2e26b...9f4 Takk! Anonymous poster hash: 78539...083
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå