Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #1 Skrevet 12. januar 2015 Dere som sier at det er uakseptabelt å bruke egenmelding hvis man har sovet dårlig eller andre ting man sliter med. Er dere virkelig så mye syk at dere bruker opp egenmeldingene deres på sykdom? Det samme med sykt barn dager? Her er jeg aldri syk og barna er også lite syke. Men jeg bruker da virkelig opp egenmeldingene og sykt barn dagene uansett! Det er en rettighet jeg har og de bruker jeg med god samvittighet. Da må man jo ta en hvit løgn innimellom. Er dere virkelig så mye syke at dere kun bruker de opp på sykdom?? Anonymous poster hash: 2ab6e...69f
snille-nille Skrevet 12. januar 2015 #2 Skrevet 12. januar 2015 En rettighet man har... er du ikke helt god?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #3 Skrevet 12. januar 2015 En rettighet man har... er du ikke helt god? Ja det er jo en rettighet jeg har! Er vel du som ikke er helt god siden du ikke vet det. Hi. Anonymous poster hash: 2ab6e...69f
Amalie87 Skrevet 12. januar 2015 #4 Skrevet 12. januar 2015 Bruker aldri opp egenmeldingsdagene.. Er sjelden syk og skulker heller ikke. Brukte en egenmeldingsdag i fjor. Var hjemme med sykt barn fem dager, og min mann var hjemme fire dager. De andre dagene vi måtte holde frøkenen hjemme fra barnehage, kunne farmor hjelpe til:)
Gemini77 Skrevet 12. januar 2015 #5 Skrevet 12. januar 2015 Nei jeg er ikke så mye syk. Bruker aldri opp verken egenmeldingene eller sykt barn dagene. Det er ikke en rettighet jeg har men en gode. Bruker ikke de med mindre barna eller jeg er syke. Du har ekstremt dårlig holdning. Jeg kjenner en som fikk inndratt retten til å bruke egenmeldinger da han alltid brukte opp alle hvert år. Arbeidsgiveren ble lei for der er veldig tydelig og inndro denne goden for denne arbeidstakeren. Etter det måtte han alltid vise sykemelding og plutselig var han adri borte mer. Rare greier..
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #6 Skrevet 12. januar 2015 Er dette seriøst?? Blir flau av folk med slike holdninger. Anonymous poster hash: 7d11c...8c5
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #7 Skrevet 12. januar 2015 Det hender faktisk at jeg tar en egenmelding eller syktbarndag i ny og ne. Synes det er bedre enn at jeg skal ende opp som sykemeldt over en lengre periode. I fjor vinter var jeg prosentsykemeldt hele vinteren. Fra midten av september/oktober 2013 og ut mars 2014 jobbet jeg ikke fulle uker. Jeg klarte ikke rett og slett. Fatiqen (eller hvordan det nå skrives) var så sterk at jeg ikke gjorde annet enn å jobbe og sove. Nå sist høst har det vært såpass tøft på jobb at jeg om jeg har kjendt at det kan holde med en dag hjemme har tatt sykt barn dag, har det vært verre har jeg tatt to dager med egenmelding på meg. Dette gjør jeg for å klare å jobbe. Jobben betyr så mye for meg. Ikke er det mulig å gå ned i stilling heller da det bare er 100% stillinger der. MEN jeg gjør aldri dette og reiser bort, drar på shoppingturer eller freser rundt. Jeg er virkelig utslitt og tar en dag eller to i senga. Sånn er det å ha tre revmatiske diagnoser desverre :-( Anonymous poster hash: f681a...23f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #8 Skrevet 12. januar 2015 Støttet hi i den andre tråden, men nei aldri brukt opp egenmeldingsdagene. Det er ikke en rett, det er en fantastisk gode av velferdssamfunnet vi lever i som ikke skal utnyttes. Det er gråsoner når man sliter med lite søvn og føler seg dårlig, eller er på veg til å bli syk, men man bruker den ikke når man er i stand til å jobbe nei! Huff... Anonymous poster hash: 92f8f...7bd
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #9 Skrevet 12. januar 2015 Bruker ikke opp egenmeldinger eller sykt barn dager hvis vi ikke er syk. Anonymous poster hash: d544a...834
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #10 Skrevet 12. januar 2015 Det finnes faktisk mennesker med så dårlig arbeidsmoral som HI beskriver, men jeg tror nok det her bare er en som er ute etter å provosere. For å svare seriøst. Nei, hverken barna eller jeg har noe år vært så mye syk at det har vært nødvendig å bruke opp egenmeldingsdagene. Det maksimale jeg har brukt på et år tror jeg er 4 til sammen for begge ordningene. Anonymous poster hash: 4a971...045
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #11 Skrevet 12. januar 2015 Dere må da tape mange fridager på å ikke bruke disse opp... Jaja, vi bruker de med god samvittighet, slapper av og koser oss. Mannen bruker selvfølgelig også opp sine dager. Barna bruker også å være hjemme når vi bruker sykt barn dagene. Da får de slappe av med fri fra skolen. Anonymous poster hash: 2ab6e...69f
Ooops I did it AGAIN Skrevet 12. januar 2015 #12 Skrevet 12. januar 2015 Du er sikkert en populær arbeidstaker .. forutsigbar, på den måten at de kan forvente noen dagers fravær hver mnd. Taler iallfall IKKE til din fordel den dagen du skal skifte jobb og trenger referanse... Man har det godet at man kan være hjemme om man selv eller et barn er sykt uten å tape penger på det. Og man tilstreber selvfølgelig å ikke være mer borte enn det som er tvingende nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #13 Skrevet 12. januar 2015 Tror nok du HI prøver å provosere. Om ikke skal du vite at det å missbruke trygdeytelser er oppsigelsesgrunn og du kan få fengsel for det + betale til bake økonomis tap du har forårsaket. Anonymous poster hash: daf6c...caf
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #14 Skrevet 12. januar 2015 Dere må da tape mange fridager på å ikke bruke disse opp... Jaja, vi bruker de med god samvittighet, slapper av og koser oss. Mannen bruker selvfølgelig også opp sine dager. Barna bruker også å være hjemme når vi bruker sykt barn dagene. Da får de slappe av med fri fra skolen. Anonymous poster hash: 2ab6e...69f Nåja. Der avslørte du deg som troll. Anonymous poster hash: 1c273...b0c
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. januar 2015 #15 Skrevet 12. januar 2015 Jeg bruker helst minst mulig av det, jeg da. Men så er jeg hverken et troll eller uten arbeidsmoral.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #16 Skrevet 12. januar 2015 He he, trollmor.... Anonymous poster hash: 479eb...e28
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #17 Skrevet 12. januar 2015 En rettighet man har... er du ikke helt god? Ja det er jo en rettighet jeg har! Er vel du som ikke er helt god siden du ikke vet det. Hi.Anonymous poster hash: 2ab6e...69f Ja, det er en rettighet du har. Ved sykdom!! Arbeidsgiver kan kreve legeatest ved mistanke om ureglementert fravær ved hjelp av egenmelding. Nå tror jeg kanskje du er ute etter å lage litt leven, men holdningen du eventuelt konstruerer er dessverre slett ikke et ukjent fenomen. Slike holdninger er med på å sette velferdsamfunnet vi har her i landet i fare. Vi betaler skatt for å kunne ha slike goder. Når da noen bruker av godene etter eget velbefinnende går det til slutt galt. Ha en fortryllende mandag kveld, håper du får dosen din med underholdning og oppmerksomhet. Anonymous poster hash: 8b61b...938
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #18 Skrevet 12. januar 2015 Dere som roper troll ved den minste ting dere ikke er enige må jo ha lite mellom ørene. Dere er ihvertfall VELDIG plagsomme. Fysj, ut av tråden min med dere. Har dere ikke noe annet å komme med så finner dere sikkert noe hjernedødt på tv som dere kan bryne dere på. hi. Anonymous poster hash: 2ab6e...69f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #19 Skrevet 12. januar 2015 Bruker det som er nødvendig av sykt barn-dager, men har til dags dato aldri benyttet en egenmelding siden jeg bør ferdig utdannet i 2008 Anonymous poster hash: 78fa9...e37
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #20 Skrevet 12. januar 2015 OMG! Håper du aldri søker jobb hos meg! I Min bedrift blir egenmelding brukt 2-5 ganger i året. Fordelt på hele året på 8 ansatte!. Det er vitterlig ikke laget for å "bruke opp". Anonymous poster hash: b8d69...6f5
SagflisiHåret Skrevet 12. januar 2015 #21 Skrevet 12. januar 2015 Er det ikke littf påfallende å alltid bruke opp dagene på slutten av året? Og hva hvis du faktisk blir syk etter at dagene er brukt opp, hva da?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #22 Skrevet 12. januar 2015 Er det ikke littf påfallende å alltid bruke opp dagene på slutten av året? Og hva hvis du faktisk blir syk etter at dagene er brukt opp, hva da? Da bruker jeg sykemelding. Å jeg fordeler de utover året.... Hi Anonymous poster hash: 2ab6e...69f
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #23 Skrevet 12. januar 2015 Er det ikke littf påfallende å alltid bruke opp dagene på slutten av året? Og hva hvis du faktisk blir syk etter at dagene er brukt opp, hva da?Da bruker jeg sykemelding. Å jeg fordeler de utover året.... Hi Anonymous poster hash: 2ab6e...69f Troll troll troll. Synd du har så lite å gjøre da... Anonymous poster hash: b3c8a...138
Hjertefru Skrevet 12. januar 2015 #24 Skrevet 12. januar 2015 Har aldri opplevd at noen "bruker opp" egenmeldingsdagene. Ikke som leder heller. For det første er det veldig lett å gjennomskue, og mine kolleger /ansatte har tydeligvis ikke vært så dumme. Min arbeidsplass er forresten IA-bedrift, og da har vi ganske mye egenmeldinger å "bruke opp". Ingen som gjør dette vettu.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #25 Skrevet 12. januar 2015 Dere som sier at det er uakseptabelt å bruke egenmelding hvis man har sovet dårlig eller andre ting man sliter med. Er dere virkelig så mye syk at dere bruker opp egenmeldingene deres på sykdom? Det samme med sykt barn dager? Her er jeg aldri syk og barna er også lite syke. Men jeg bruker da virkelig opp egenmeldingene og sykt barn dagene uansett! Det er en rettighet jeg har og de bruker jeg med god samvittighet. Da må man jo ta en hvit løgn innimellom. Er dere virkelig så mye syke at dere kun bruker de opp på sykdom?? Anonymous poster hash: 2ab6e...69f Ute etter å provosere? Jeg er skjelden syk, og har flere år der jeg aldri har brukt en eneste egenmelding. Barna er også skjelden syk og har aldri vert i nærheten av å bruke opp sykt barn dagene. Der er en rettighet man har dersom man trenger det. Du kan miste jobben dersom du blir tatt. Håper du blir fersket dersom dette er sant! Har meldt folk for å gjøre det før, og det var fantastisk å se dem bli sparket! Anonymous poster hash: 1e48c...0df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå