Gå til innhold

Lærerhøgskolen i Oslo, 23/5 prinsippet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg lurer på om det er mulig å søke seg inn på den skolen med fag og fem års erfaring?

Anonymous poster hash: ce0d9...624

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du. Du har da Generell studiekompetanse. Men noen av studiene krever ekstra fag utenom generell studiekompetanse.

Studerer selv på høyskolen i Oslo og Akershus, og kom inn med de 6 studiekompetanse fagene, 5 års erfaring og godt over 23 år.

Anonymous poster hash: c2ffc...8d5
Skrevet

Jeg har de 6 fagene, er 25 år og vært i jobb mange år samt vært hjemme med barn. Teller det? :)

Tusen takk for svar

Skrevet

Husk også at det er karakterkrav i matte og norsk. Har du de 6 studiefagene og oppfyller karakterkravene, samt 5 års relevant arbeidserfaring bør det ikke være noe problem. :)    http://hddid.no/nb/utdanningen/37/opptakskrav-2

Anonymous poster hash: 8d7b9...26b
Skrevet

Ja, det karakterkravet jobber jeg med nå, har tatt opp de fagene og har eksamen i mai :)

Hva regnes som relevant, da? Vet at de tre årene på videregående teller, så har jeg jo vært hjemme med barn (ett år teller), ellers har jeg jobbet som tatovør, på lager og i butikk.. Det er kanskje ikke relevant? :( Ååå.. Blir så stressa av det her, at ikke jeg bare gjorde meg ferdig på skolen da jeg gikk der. Tenk å være så dum og gjøre alt så mye vanskeligere for seg selv kun fordi jeg ikke gadd..

Skrevet

Du blander sammen 23/5 og realkompetanse.

For 23/5 må du ha generell studiekompetanse og fem års arbeidserfaring. Det er skit samma hva du har erfaringen fra.

Realkompetanse tror jeg ikke HiOA tar opp søkere med.

Anonymous poster hash: 2f13f...947

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...